Hej! Jeg har nu siddet i lang tid, med en ny virksomhed på vej, og som første gangs selvstændig har jeg naturligvis læst meget på emnet, og har forsøgt mig frem. Men jeg er virkelig i tvivl. Så håber lidt at i kunne hjælpe mig. Virksomheden har kun tre punkter som der skal med. (Omsætning, Vareforbrug, Kasse difference) Mit spørgsmål er så, kan regnskabet se ud som følgende
Resultat opgørelse
- Mine spørgsmål er som følgende. Hvad mangler jeg i resultat opgørelsen, og hvordan sætter jeg det ind (f.eks. kasse difference, renter, variable omkostninger, udstyr ankaffelse) - Samt, hvis jeg nu optæller 5000 kr. i kassen, skal jeg så skrive 4000 i nettoomsætning (pga. moms) eller skal jeg skrive alle 5000 ind, selvom vareforbrug jo står uden moms? Jeg kan slet ikke finde ud af hvordan moms kommer ind i nettoomsætningen.
|
Du har ikke læst godt nok.
Find en bogholder, der ordner dine bilag og bogføre dem i et bogholderi.
Så kan du bruge tiden til din forretning og tjene penge til bogholder her.
Eller find en bogholder som kan lære dig op.
Revisor Olsen