Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT - Rend mig

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Jeg ved at jeg er meget naiv - Eller dum

 

 

Men jeg er ved at invistere en hel del penge på nyt kontor i min bolig

 

Jeg kan sq ikke holde ud at side på en skammel 80 timer om ugen og lave kontor arbejde når jeg køre på arbejde 6o timer om ugen oven i

 

Som reglerne er. er det næsten umuligt at trække sit kontor fra

og hvad være er - har du ikke et kontor kan du ikke trække kontor ting fra

 

Vi taler en ordentlig stol en PC nogle programmer og så videre - alt i alt bliver det til penge

 

penge man ikke kan trække fra

 

 

SKAT - Tag dig sammen

 

Lyt da lige til Regeringen - Vi skal fremme iværksætterriet

 

 

 

Nu kommer vi så til spørgsmålet - Langt om længe

 

Nu er jeg ved at leje en stor ejendom med 170 kvm stuehus samt 200 kvm lagerbygninger

 

Men plan er så at udlejeren skal sende to regninger på husleje - en til mig og en til mit firma

 

Firmaet skal betale 7.000 kr i husleje og jeg selv skal for de 170 kvm betale de sidste 1000

 

 

Det kan SKAT vel ikke gøre ret meget ved... Eller?

 

Det skal lige siges at der allerede er en kunde der godt vil have del i lageret

 

 

 

Men jeg syntes at ideen lyder lidt lusket - men er den ikke go nok?

 

Ligger skat ikke selv op til at blive snydt ? - og det er jo ikke Ulovligt - Eller?

 

 

På Fårhånd Tak for jeres svar

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg formulere mig lige lidt mere jævnt

 


 

Firmaet skal betale 7.000 kr i husleje og jeg selv skal betale for de 170 kvm Stuehus - Altså under 1000 Kr

 

 

 

Men jeg mener det er en provokation når Regeringen påstår at de vil fremme iværksættere

 

Samtidig med at man skal gætte sig til hvad told og skat vil lade en trække fra

 

 

For det er forskællige svar på samme spørgsmål alt efter hvilken region man spørg

 

 

 

Hilsen en Meget vred Flyttemand

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder da sært. Som min skattemand formulerer det: "I forhold til dit skattemæssige årsregnskab er der fuldt fradrag for udgifter du afholder i forbindelse med indtægtserhvervelsen i din selvstændige virksomhed."

Det burde ikke være noget problem at trække materiale/pc med videre fra selvom du arbejder fra hjemmet. Du skal bare kunne bevise at du ikke anvender pc mv. privat (det vil sige, at du skal have en privat pc i hjemmet). Hvis du anvender pc'en delvist privat (alle flyttemænd surfer jo nøgne damer) er det vist normalen at man skønsmæssigt opgør en procentsats for henholdsvis privat og erhvervsmæssig brug.

Angående den skæve fordeling af husleje på det nye sted, såååh tror jeg den er for tyk. Men jeg ved det ikke.

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er det jo meget godt at kunne trække sine udgifter fra i forbindelse med firmaet, men den fordeling du skriver med 7000 kr. vs. 1000 kr. - alene det er jo nok til, at skattevæsenet nok skal gøre hvad de kan for at ''forhindre'' det. (Hvis de vel og mærke nogensinde opdager det) Det lugter jo også langt væk af snyd. (Om det rent teknisk er snyd, det skal jeg bestemt ikke gøre mig klog på, har bare lært at følge den sunde fornuft)

Det du skriver handler jo ikke om at fremme iværksætteri, men om at fremme din egen pengepung! :-)

Håber ikke du tager min kommentar ilde op.
Tilmeldt 3. Jul 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil bestemt også mene, at skat nok skal forhindre dig i dette, hvis de opdager det, de er pt. overfor et meget stort arbejdspres, men man skal huske, at de kan pille dit regnskab ud fra forrige år også, hvis det er det de vil, så måske går den nu og her men på sigt får de skovlen under dig, så du kan ligeså godt lave en rimelig fordeling fra startet af efter min mening... Og de kan jo også give skattesmæk med tilbagevende kraft, man kan jo bare se på koncerterene...

 

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Med mindre stuebygningen reelt kun kunne udlejes for 1000 kr så er det helt klart ulovligt det du vil gøre.

Selvom du har en aftale med udlejer så er det ulovligt.

 

At trække kontorstol fra ser jeg intet problem i, har selv gjort det flere gange derhjemme og Skat har intet imod det, det var ihvertfald den melding jeg fik.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er såmænd intet ulovligt i den opdeling af huslejeudgiften men realiteten er den samme. Såvel for dig som for Skat. Sagt med andre ord: Denne opdeling er ligegyldig i forhold til SKAT. Du kan fratrække den andel du anvender erhvervsmæssigt. Der er så bare nogle krav der skal være opfyldt:

 

- Der skal være en vis drift/indtjening/intensitet i virksomheden.

- Der skal være tale om lokale(r) der decideret anvendes erhvervsmæssigt.

 

- Du skal på forlangende kunne sandsynliggøre at du er berettiget til fradrag og der er den måde du i første omgang farer frem her ikke vejen.

 

Har du haft nogle diskussioner med Skat siden du farer sådan op ?   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan ikke se hvorfor det ikke er ulovligt.


Der er tale om 2 bygninger, begge bygninger lejes ud for 8000 kr.

Lad os antage at Huset alene skulle lejes ud for 6000 og Lade for 2000.

 

Ville det så være ok at firmaet betalte 7000 for laden til udlejer og Huset så kunne lejes for 1000 kr ?

Jeg er 100% sikker på det er fusk på den måde.

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Stop en halv. I taler om hvad er er ulovligt, og hvad der er fusk. Dette er skatteret. Det er noget lidt andet. Medmindre man laver noget direkte strafbart i nogle ret høje beløbsrammer så ryger man altså ikke i fængsel.



Herved opfordrer jeg ikke til skattesnyd men der er et skønselement, som eks. fordelingsspørgsmål er udtryk for.



 



Logikken tilsiger at værdien af og standen af driftsbygningerne er betydeligt dårligere end stuehuset (beboelsen). Dvs. at størstedelen af huslejen falder på beboelsen medmindre vi taler om meget store driftsbygninger.  

 

Igen: Lejeaftalen eller lejeaftalerne indgås mellem samme parter og derved kan skattemyndighederne gå ind og kigge på fordelingsproblematikken.     

 

Herudover står det mig ikke klart om det vi taler om er en fulltime virksomhed eller en bivirksomhed. Det har også en del at sige hvor meget intensitet der er i din virksomhed når vi taler om mulighederne for fradrag.   



 



Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 5. Jul 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 03:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg ved, så kan du sagtens tage noget fra i skat. Jeg mener dog, at min revisor sagde, at det kun er muligt, at tage de kvadrat meter, som benyttes til virksomheden som kan trækkes fra den månedtligebidrag.

Dvs. hvis der bliver betalt 20000kr pr måned, og 1/4 del af huset''s størrelse bliver brugt til virksomhed, så kan du trække 1/4 af  det månedtlige bidrag(5000) . (Jeg ved så ikke om han har ret)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)