Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afstemning kun for e-butik ejere

Side 5 ud af 9 (86 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Jeg kunne ikke lade være, sorry ;-)
http://thorborg.tv/spare_dig_rig.html

Dbh Martin

Ahhh Martin, nu må du sgu lige stramme hjelmen.

Du opretter en afstemning der tydeligvis viser hvilken retning du ønsker afstemingen. Man kan enten vælge at stemme positivt til dit produkt, eller man kan stemme negativt. Argumentationen hedder sig at være en "markant stigning".

Beklager, men det er da så tydeligt for enhver, at du overhoved ikke forholder dig neutral i debatten og du jo i realiteten kun ønsker et resultat.

Senere i debatten opper du dig med at komme med bedre tal og en bedre defination af "markant stigning", men dette aner de der stemmer jo intet om, så hvis du vil have et ordentlig resultat må du nødvendigvis også lave en ordentlig afstemning.

Til dit blog indlæg må jeg blankt indrømme at jeg overhoved ikke føler mig ramt, tvævtimod. Og jeg tror faktisk ikke der er særlig mange i denne debat der føler sig ramt, men resultatet omkring det at skulle spare sig rig, er en konklusion du har taget, og herfra skal det lyde at det kun kan skyldes en skævvridning i selve afstemning.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

hvorfor så give 299,-  for noget der giver en omsætning på 2.500 kr.?

Mener du det der, eller har jeg ikke forstået dit indlæg? Hvis jeg kunne give 299 kr. for noget der gav mig 2500 kr - ja, for så vidt for noget der kunne give mig 399 kr.., så har jeg svært ved at se at det ikke er en god forretning... Men måske jeg bare er træt - jeg er lige stået op. Wink

Jeg har i øvrigt ingen webshop, men synes ikke 299 om måneden er dyrt for noget som helst der kan tilføre mig værdi. Men selvfølgelig er alt "for dyrt" hvis man så ikke forstår at bruge varen rigtigt - og det er vist også det du skriver...

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin, nu synes jeg bare du skal lave produktet, for jeg er provokeret nok af dig til at prøve det Big Smile. Måske er min virksomhed en hobbybiks for nogen, men spørger du skattevæsenet, så går den nok ikke længere.

Ja, mit produkt er arbejdskrævende og tidskrævende og derfor sværere at sælge end en køb-og-smid-ud tingest. Derfor er jeg nødt til at overveje alt meget nøje inden jeg kaster mig over at bruge løs af kassekreditten. Jeg synes ikke produktet i sig selv er dyrt, men det er en individuel overvejelse fra butik til butik. Det er også svært for mine kunder at give mit produkt som gave, da de er nødt til at vide om modtageren har lyst til at skrive en livshistorie. Det er kun for den hårde kerne.

Alligevel sidder jeg nu og irriteres over at jeg nok skal vente halve og hele år før denne nye søgemaskine er en realitet. Jeg vil prøve den NU, så se at komme i gang. Smile

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Hej

Nu undrer Martin sig over jeres argumentation, og det får mig til at bringe min undren over Martins argumentation på banen.

Jeg driver nogle virksomheder, og fælles for de fleste af dem er at de er nogle kapitaliste foretagender. Der er ikke meget rød stue over dem, og der bliver ikke tale om overskudsdeling, - jeg rager det hele til mig Wink

Martins argument er flere gange den, at jeg skal betale xy kroner som er det femdobbelte af hvad andre ting koster, fordi jeg efter hans udsagn ved køb af hans bøger m.fl kan øge min omsætning med xz kroner.

Jeg siger bare, - hvad rager det ham hvad jeg kan tjene....

Det er mig der driver biksen, betaler husleje og køber varer ind, fejer fortorvet og bærer skraldespanden ud, - du forstår sikkert pointen.

Skal jeg så også betale telefonselskabet 1000 kr. i minuttet, fordi jeg lukker nogle gode handler over telefonen?

Hvis vi boede i et land med kun et teleselskab, måtte jeg betale hvad det kostede, længere er den ikke. Er man på et frit marked, - så er der alternativer.

Alternativet til en søgefunktion, kunne være at ændre på forsiden, - ved simpel tekstredigering.  

Der hvor kæden hopper lidt af, (når Martin bliver fornærmet på tråddeltagerne), er jo at hvis man betaler 299,-  for sin webshop og den giver en omsætning på 10.000 kr. - hvorfor så give 299,-  for noget der giver en omsætning på 2.500 kr.? Argumentet er jo fra Martins side, at man skal give 299,- for søgefunktionen for den giver xx omsætning, men det har Martins søgefunktion jo lige så lidt indflydelse på som Dandomain m.fl. har på hvor meget deres shopløsninger til 299,- vil kaste af sig til indehaveren.

Hvor meget shopløsningen kaster af sig afhænger jo af indehaveren og hans måde at drive biksen på. 

Nu kan det godt være at Aminos deltager er nogle tabere og hobbybiksforvaltere iflg. Martin, men reelt set er det jo også her kunderne skal hentes til e-pusher m.fl. - for jeg tror ikke der er så mange proff. erhvervsdrivende der er helt lune på tanken om at skulle dele deres overskud med Martin Thorborg, uanset om Martin selv synes det kunne være en god idé.

/Michael

PS. Der kan være en vis portion humor i indlægget.   



Hej Michael

Hvis der var andre bøger der var lige så gode til den halve pris, hvis der var andre muligheder for en søgefunktion til den halve pris, så havde du ret.
Men det er der ikke og det er der filmen knækker for dig.
Jeg beder dig ikke lave overskudsdeling, jeg har grisen og jeg sætter prisen og længere er den ikke. Det er det samme som når Anders Mattesen tager 75.000 kr. for 30 min. stand up, som når jeg tager 35.000 kr. for 1 times foredrag, som når Audi tager mere end Skoda osv.
Sådan er det med mange ting her i livet, sikkert også med nogle af dine produkter.
Det jeg så ikke forstår i din argumentation er, at du tilsyneladende så hellere vil tjene færre penge for at straffe mig, end at tjene flere og tænke Who Cares, så længe jeg bliver rig.
Det er den tankegang jeg opponerer imod og som jeg i mit liv har lært fører til flere penge, end at lave sit eget lille "Han skal ikke tro han er noget, jeg straffer ham ved ikke at købe".

Dbh Martin

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Du har en sikker kunde i mig, for hold da op når man kigger rund på div. chat sider, så er der vildt mange der er meget ringe til at stave, jeg selv falder også ret tit ind i denne gruppe, fordi mine tanker er hurtiger end mine finger er det på taterne.

En ting der kunne være cool er hvis der kunne tages højde for omvendt bogstavsstilling, eks. stave - stvae - svtave

Venligst

René Buch

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:

PS Nu fik jeg så lige hørt dit talkshow også.. Jeg er da lidt ked af, hvis du opfatter mig som en taber, der aldrig får sin webshop til at blive en succes og en ualmindelig indsnævret amatør.. Har svært ved at forstå, at du lægger et spørgsmål ud, som du egentlig ikke gider have svar på.
Du har på forhånd bestemt dig for, at at alle der ikke svarer ja på spørgsmålet, de er bare dumme i hovedet, og det er ikke dem der bliver succesfulde..
Så er jeg egentlig lidt træt af, at jeg overhovedet gad bruge tid på at svare - for du har tydeligvis ikke tænkt dig at bruge svaret til andet end selvbekræftelse. MVH Nina, som egentlig blev lidt ked af at få sådan en sviner søndag morgen :-(



Hej Nina

Grunden til at jeg bliver sur, er at jeg ved at det holder dig og andre tilbage. Jeg hader at smide mælk ud, fordi det burde være drukket. Jeg hader at se dygtige mennesker bruge tid på at slå græs, fordi de burde bruge deres tid bedre. Og jeg hader at se iværksættere foretage handlinger, der klart taler mod at få succes i deres forretning. Med andre ord bliver jeg frustreret, fordi den holdning du og andre har i debatten, holder jer tilbage fra at få succes. Så tag min "surhed" som et tegn på velment frustration på dine og andres vejne. Og ja, taber er et hårdt ord, men det er det du bliver rent iværksætter mæssigt med den holdning.

Nogle ord er ilde hørt, men kan jeg bare få nogle få til at reagere, så er det det hele værd og tro mig, det handler ikke for mig om at tjene lidt ekstra på en skide søgemaskine, jeg ikke engang er tæt på at overveje at få lavet.

Dbh Martin

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin,

få nu bare lavet den. Implementér den derefter hos 2-3 store og små test-shops. Læg tallene frem, så sælger den som meget varmt stenovnsbagt brød søndag formiddag....

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:

Martin Thorborg:
Jeg kunne ikke lade være, sorry ;-)
http://thorborg.tv/spare_dig_rig.html

Dbh Martin

Ahhh Martin, nu må du sgu lige stramme hjelmen.

Du opretter en afstemning der tydeligvis viser hvilken retning du ønsker afstemingen. Man kan enten vælge at stemme positivt til dit produkt, eller man kan stemme negativt. Argumentationen hedder sig at være en "markant stigning".

Beklager, men det er da så tydeligt for enhver, at du overhoved ikke forholder dig neutral i debatten og du jo i realiteten kun ønsker et resultat.

Senere i debatten opper du dig med at komme med bedre tal og en bedre defination af "markant stigning", men dette aner de der stemmer jo intet om, så hvis du vil have et ordentlig resultat må du nødvendigvis også lave en ordentlig afstemning.

Til dit blog indlæg må jeg blankt indrømme at jeg overhoved ikke føler mig ramt, tvævtimod. Og jeg tror faktisk ikke der er særlig mange i denne debat der føler sig ramt, men resultatet omkring det at skulle spare sig rig, er en konklusion du har taget, og herfra skal det lyde at det kun kan skyldes en skævvridning i selve afstemning.

Hej Kenneth

Nu ved jeg tilfældigvis at det giver en markant stigning i ordrer og jeg ved at mange ikke ved det, så hvorfan skulle jeg ellers have formuleret det. Jeg vil se om der er stemning for sådan et produkt, det er ikke en videnskabelig undersøgelse. Og hvis jeg i givet fald vil lave sådan en løsning, så vil den også bliver solgt med den formulering.
Når jeg debattere her, så forholder jeg slet ikke til afstemningen, for der var langt flere der ville betale end jeg håbede.
Det jeg forholder mig til, er alle argumenterne for ikke at gøre det og undskyld, langt de fleste er tåbeligt.
At betale et beløb for en vare man ikke kan få billigere andre steder og som nemt vil tjene sig hjem mange gange hver måned, det er der god logik i. Derfor forstår jeg bare ikke et arguement som "Det koster mere end min e-butik". Det kan jeg ikke tage for andet end at man har brug for lidt hjælp.
Det kan så godt være at jeg har formuleret mig lidt hårdt og det gav jeg også en undskyldning for.
At du ikke føler dig ramt er fint, men hvis du har lært lidt, så har det ikke været forgæves.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:

Hej Martin

Du har en sikker kunde i mig, for hold da op når man kigger rund på div. chat sider, så er der vildt mange der er meget ringe til at stave, jeg selv falder også ret tit ind i denne gruppe, fordi mine tanker er hurtiger end mine finger er det på taterne.

En ting der kunne være cool er hvis der kunne tages højde for omvendt bogstavsstilling, eks. stave - stvae - svtave

Rene

Det kan den løsning jeg tænker på sagtens klare, den tager højde for alle normale stavefejl og det er inkl. dem man laver på sit keyboard ved at placere sine fingre lidt forkert.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Martin,

få nu bare lavet den. Implementér den derefter hos 2-3 store og små test-shops. Læg tallene frem, så sælger den som meget varmt stenovnsbagt brød søndag formiddag....

Jack

Det gør jeg nok også, afstemningen og min mavefornemmelse siger mig at der er fuldt go.
Men debatten er nu en helt anden, end om folk skal købe en søgemaskine.
Jeg syntes at den er super interessant, for de meninger der kommer til kende, er nogle der virkelig kan holde folk fra at blive rige og det er synd.

Dbh Martin

Side 5 ud af 9 (86 indlæg)