Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afstemning kun for e-butik ejere

Side 6 ud af 9 (86 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Dyrebilen.dk:

Hej

Nu undrer Martin sig over jeres argumentation, og det får mig til at bringe min undren over Martins argumentation på banen.

Jeg driver nogle virksomheder, og fælles for de fleste af dem er at de er nogle kapitaliste foretagender. Der er ikke meget rød stue over dem, og der bliver ikke tale om overskudsdeling, - jeg rager det hele til mig Wink

Martins argument er flere gange den, at jeg skal betale xy kroner som er det femdobbelte af hvad andre ting koster, fordi jeg efter hans udsagn ved køb af hans bøger m.fl kan øge min omsætning med xz kroner.

Jeg siger bare, - hvad rager det ham hvad jeg kan tjene....

Det er mig der driver biksen, betaler husleje og køber varer ind, fejer fortorvet og bærer skraldespanden ud, - du forstår sikkert pointen.

Skal jeg så også betale telefonselskabet 1000 kr. i minuttet, fordi jeg lukker nogle gode handler over telefonen?

Hvis vi boede i et land med kun et teleselskab, måtte jeg betale hvad det kostede, længere er den ikke. Er man på et frit marked, - så er der alternativer.

Alternativet til en søgefunktion, kunne være at ændre på forsiden, - ved simpel tekstredigering.  

Der hvor kæden hopper lidt af, (når Martin bliver fornærmet på tråddeltagerne), er jo at hvis man betaler 299,-  for sin webshop og den giver en omsætning på 10.000 kr. - hvorfor så give 299,-  for noget der giver en omsætning på 2.500 kr.? Argumentet er jo fra Martins side, at man skal give 299,- for søgefunktionen for den giver xx omsætning, men det har Martins søgefunktion jo lige så lidt indflydelse på som Dandomain m.fl. har på hvor meget deres shopløsninger til 299,- vil kaste af sig til indehaveren.

Hvor meget shopløsningen kaster af sig afhænger jo af indehaveren og hans måde at drive biksen på. 

Nu kan det godt være at Aminos deltager er nogle tabere og hobbybiksforvaltere iflg. Martin, men reelt set er det jo også her kunderne skal hentes til e-pusher m.fl. - for jeg tror ikke der er så mange proff. erhvervsdrivende der er helt lune på tanken om at skulle dele deres overskud med Martin Thorborg, uanset om Martin selv synes det kunne være en god idé.

/Michael

PS. Der kan være en vis portion humor i indlægget.   



Hej Michael

Hvis der var andre bøger der var lige så gode til den halve pris, hvis der var andre muligheder for en søgefunktion til den halve pris, så havde du ret.
Men det er der ikke og det er der filmen knækker for dig.
Jeg beder dig ikke lave overskudsdeling, jeg har grisen og jeg sætter prisen og længere er den ikke. Det er det samme som når Anders Mattesen tager 75.000 kr. for 30 min. stand up, som når jeg tager 35.000 kr. for 1 times foredrag, som når Audi tager mere end Skoda osv.
Sådan er det med mange ting her i livet, sikkert også med nogle af dine produkter.
Det jeg så ikke forstår i din argumentation er, at du tilsyneladende så hellere vil tjene færre penge for at straffe mig, end at tjene flere og tænke Who Cares, så længe jeg bliver rig.
Det er den tankegang jeg opponerer imod og som jeg i mit liv har lært fører til flere penge, end at lave sit eget lille "Han skal ikke tro han er noget, jeg straffer ham ved ikke at købe".

Dbh Martin

 

Jeg kan nu godt følge Michael - tror jeg da. Min holdning ligger ihvertfald lidt derhen af.

 

My 5 cents:

Jeg har selv den opfattelse at folk ikke skal have snablen i min kasse - folk skal sætte prisen på deres produkt udfra de omkostninger de måtte have og hvad de mener de skal have af profit på produktet - ikke udfra hvad de mener jeg har ud af det.

Når folk stikker snablen i min pengekasse på den måde - fastholder de mig i kronisk fattigdom fordi jeg evig og altid skal "betale efter evne". Jo flere penge jeg tjener jo mere sultne bliver mine "kreditorer" - det gider jeg ikke - jeg vil betale det samme som bistandsklienten selvom jeg tjener mere - for samme produkt ihvertfald.

Jeg havde en kølemand der fik ondt i røven fordi han mente at det klimaanlæg han installerede for 6.000kr (på et par timer!!!) ville forøge mit hus' værdi med 50.000kr - derfor skrev han efterfølgende ekstra på regningen selvom han i forvejen havde hevet 1.000kr i timen hjem - mindst.

Havde han leveret et eller andet til en helt almindelig person uden at spekulere i andre økonomier end sin egen havde han nok været glad for 3-400kr i timen som han nok får af sin mester. Men da han vidste jeg i forvejen havde gjort en god handel på klimaanlægget ville han også lige have en bid af kagen.

 

Jeg spekulerer ikke så meget i hvad du tjener på dit produkt og hvad du har ud af det - jeg stikker ikke snablen i din pengekasse og spekulerer over hvor meget du tjener - derfor skal du ikke spekulere i hvor mange tusinde kroner jeg får ud af de 300 du får - medmindre du kan garantere det - så laver vi en kommisionsaftale.

 

Hvis jeg spørger dig, Martin, er jeg vel nærmest definitionen af jante.

VH Jørgen Olsen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Meik:

Jeg synes denne tråd har taget en ubehagelig drejning, Martin du bliver nødt til at give folk lidt luft her.. Du har lavet en simpel afstemning omkring et produkt der er meget svagt defineret, så må du også forvente at folk er en anelse tvivlende omkring det.

Men det er jo her du får en masse rigtig værdifuld information, som du så kan bruge til at tilpasse produktet, og markedsføringen af det. – det er jo hele essensen i en bruger undersøgelse

Og det eneste du burde skrive i denne tråd er ”mange tak for hjælpen” og så vente med diskussionen til når du har defineret et færdigt produkt.

Mvh

Meik Jessen

Meik, jeg kan godt forstå du føler at den er ubehagelig, men den rammer mange kan jeg se og er derfor meget værdifuld.
Det handler ikke for mig om salg af en søgemaskine, men om en holdning jeg mener holder folk tilbage fra succes.
Derfor vil jeg gå langt for at forklare mig og det er cool hvis nogen bliver sure eller føler sig stødt.
Jeg vil bare så gerne se alle iværksættere få succes og den holdning mange har i denne debat, den skaber ikke succes.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Michelle Andreassen:

Meik:

Og det eneste du burde skrive i denne tråd er ”mange tak for hjælpen” og så vente med diskussionen til når du har defineret et færdigt produkt.

 

 

Ja, undskyld mig, men jeg bliver nødt til at smide endnu en kommentar. Jeg synes det er fint at Martin giver sine meninger og holdninger til kende, det har da givet mig et kick til at gøre noget ved de ting jeg for længe har udskudt fordi "det er jo alt for dyrt når man er forholdsvis nyopstartet". Jeg er sikker på at der er mange herinde som ikke kan se logikken i at bruge mange penge på et produkt til en butik som i forvejen tjener penge ind, men hvis ikke man får banket ind at det kan give endnu flere penge i længden, hvordan skulle man så kunne vide det? Vi er nok temmelig mange som ikke har den nødvendige uddannelse eller erfaring til at forstå de bagvedliggende principper og muligheder indenfor e-handel, men Martins "sure opstød" må vel betragtes som en fortvivlelse over hvor dumme (ja undskyld mig, men det er også mig selv jeg taler om) folk er, når de ikke kan forstå hvordan man på en forholdsvis simpel måde kan øge sin omsætning. Hvis jeg sad inde med nogle guldkorn som jeg vidste kunne hjælpe folk, men som jeg blev nødt til at tage penge for pga. mine egne investeringer i det, så ville jeg sq nok sidde og rive mig selv i håret over de ignorante mennesker som ikke ville give mig en chance for at hjælpe dem, fordi det krævede en indsats (her penge) fra deres side. Der er absolut ikke noget galt i at være forsigtig når det drejer sig om forretning, det er jeg selv og har nok været det lidt for meget og lidt for længe, men man må også kunne åbne øjnene og se de muligheder man måske går glip af.
Hov, det blev vist til et surt opstød fra mig her, sorry! Jeg vil bare slutte af med at sige "mange tak for hjælpen" Martin. Var vild med dit podcast-svar på denne tråd.

Tak :-)

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

My 5 cents:

Jeg har selv den opfattelse at folk ikke skal have snablen i min kasse - folk skal sætte prisen på deres produkt udfra de omkostninger de måtte have og hvad de mener de skal have af profit på produktet - ikke udfra hvad de mener jeg har ud af det.

Når folk stikker snablen i min pengekasse på den måde - fastholder de mig i kronisk fattigdom fordi jeg evig og altid skal "betale efter evne". Jo flere penge jeg tjener jo mere sultne bliver mine "kreditorer" - det gider jeg ikke - jeg vil betale det samme som bistandsklienten selvom jeg tjener mere - for samme produkt ihvertfald.

Jeg havde en kølemand der fik ondt i røven fordi han mente at det klimaanlæg han installerede for 6.000kr (på et par timer!!!) ville forøge mit hus' værdi med 50.000kr - derfor skrev han efterfølgende ekstra på regningen selvom han i forvejen havde hevet 1.000kr i timen hjem - mindst.

Havde han leveret et eller andet til en helt almindelig person uden at spekulere i andre økonomier end sin egen havde han nok været glad for 3-400kr i timen som han nok får af sin mester. Men da han vidste jeg i forvejen havde gjort en god handel på klimaanlægget ville han også lige have en bid af kagen.

 

Jeg spekulerer ikke så meget i hvad du tjener på dit produkt og hvad du har ud af det - jeg stikker ikke snablen i din pengekasse og spekulerer over hvor meget du tjener - derfor skal du ikke spekulere i hvor mange tusinde kroner jeg får ud af de 300 du får - medmindre du kan garantere det - så laver vi en kommisionsaftale.

 

Hvis jeg spørger dig, Martin, er jeg vel nærmest definitionen af jante.

VH Jørgen Olsen



Hvis nu din kølemand var den eneste der kunne gøre dig hus 50.000 kr. mere værd, ville så stadigvæk ikke give ham hans penge?

Dbh Martin

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Kan jo se det ca ½ delen der vil handle med dig omkring din søgemaskine, så er det vl bare at gå igang og tro mig om ikke alle tvivler kommer listende, når de ser dem der er med tjener kassen med "IQ-søgning".

Venligst

René Buch

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

 for de meninger der kommer til kende, er nogle der virkelig kan holde folk fra at blive rige og det er synd.

Dbh Martin

Den kommentar oplever jeg som ekstremt manipulerende og nedladende. Hvis andre ikke tænker som dig, så bliver de ikke rige???

Det er egentlig ikke et oplæg til debat, blot en konstatering af en uetisk debatform, som jeg ville blive glad for at du afholdt dig fra. Det kan skabe dårlige følelser og skyld i de læsere der føler sig ramt/ikke tænker som dig/tillader sig at kritiserer idéen - og jeg tror ikke det er det der er dit mål.

Mette

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Nu har jeg ikke selv en webshop og har derfor undladt at deltage i afstemningen, men det afholder mig forhåbentligt ikke fra at måtte deltage i debatten.

Min opfattelse er, at folk kan mene som de vil, men at man rent faktisk på forhånd kan afvise, at det er noget, som man ville kunne bruge/få nytte af i sin shop forbavser mig lidt.

Hvad er det, der gør at man på forhånd kan vide, at pengene er spildt? Intet, vel?

Der står ingen steder i Martins indlæg at man stavnsbinder sig til denne søgefunktion resten af firmaets levetid og derfor kan man jo så prøve det i 2-3 måneder og nøje følge med i, hvad det kan kaste af sig. Hvis der pludselig er en øget konvertering på 10% i forhold tll måneden før, så kunne en del af denne øgning måske skyldes den nye søgefunktion?

Hvis jeg havde en shop med mange hundrede varenumre og en måske lidt træt struktur, så ville det da være glimrende, hvis jeg kunne hjælpe mine kunder og mig selv lidt på vej. Det kan sgu være svært at få lavet en totalt nem side at manøvrere på, så hvis du hjælper folk rundt i shoppen, er de nok også mere tilbøjelige til at køre dankortet igennem slæden.

Giv det dog en chance og prøv det. Du får formentligt meget hurtigt vished for, om det bibringer DIG værdi. Op i R... med om det bibringer Martin værdi. Det er dig, vi taler om.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Martin Thorborg:
Hvis nu din kølemand var den eneste der kunne gøre dig hus 50.000 kr. mere værd, ville så stadigvæk ikke give ham hans penge?

Martin Thorborg.

Jo, gerne - hvis han kunne overbevise mig om det. Jeg ville dog gøre det med en dårlig smag i munden da jeg ikke bryder mig om at folk spekulerer på mine vegne.

Du kan ikke umiddelbart overbevise mig om at de 300kr jeg smider efter dig bliver til 300kr igen (eller mere) - du kan heller ikke garantere det - men du kan postulere at det generelt er hvad der sker.

Stor guru eller ej kan du jo også tage fejl - jeg mener bl.a. du har taget fejl hvad mig angår - du mener at min adfærd/attitude ikke kan føre til success - der er jeg uenig for jeg synes sgu det går meget godt. Hvis jeg ikke indimellem følte jeg blev belønnet for min adfærd og væremåde ville jeg jo for længst have skiftet, jeg er jo ikke helt dum.

Det er ok at tage fejl hvis man "tror", du virker altid meget overbevisende og afklaret, du virker sikker - ligesom nu.

Jeg har ikke lyttet til alle dine foredrag eller læst dine bøger så jeg ved ikke om du virkelig er et altvidende orakel der næsten altid har ret - derfor kan jeg ikke blot i blind tiltro regne med at de penge jeg kaster efter dig forrenter sig som du forventer. Det kan godt være du har den nødvendige status hos andre til at de bare giver dig penge på dine blå øjne - men jeg synes du skal gøre dig mere umage og få defineret dit produkt lidt bedre så man ved hvad man får.

Nåja - tilbage til kølemanden - jeg kan nu et par år efter stadig ikke se om mit hus er steget med 50.000kr som følge af klimaanlægget :) Det eneste jeg ved er at huset er faldet i værdi med næsten 30% p.g.a. markeds-situationen.

VH Jørgen Olsen

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mette

Det kan jo tænkes, at Martin har de utallige historier i baghovedet, hvor han er lykkedes med at knække Janteloven ud af hovedet på en lille iværksætter - og så set dennes forretning boome.

Han har 100 % ret: Det ER den slags holdninger, der er den væsentligste årsag til, at flertallet af de små vedbliver at være netop det - små.

Der er 10.000 andre måder at tænke på end Martins, som du alligevel kan blive rig af og med. Martin har ikke alle svarene. Men der er bare ingen, der scorer kassen ved at lade følelser om en pris styre beslutningerne. Priser skal ikke vurderes med følelser - men med facts.

Bare mine 5 cent. 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Det handler vel om en blanding af value for money og sikkerhed for at det rent faktisk giver succes.

Det er klart at et sådan produkt kan give meromsætning hvis man har mange produkter og en produkttype hvor søgning er relevant. Jeg tror dog ikke folk umiddelbart føler de får meget value for money når de ser på at de "kun" får crawling/søgning for en pris der måske er højere end hvad de betaler for deres shop, hvor de føler at de får meget mere for pengene. Så uanset om de rent faktisk kan tjene pengene hjem igen, så ligger der nok en psykologisk barriere ved nogle kunder - men det er jo nøjagtigt det samme som med din bog vil jeg mene, dem der kan se fidusen køber den jo alligevel.

Samtidig så tror jeg at mange har lidt svært ved at lade sig overbevise om at de rent faktisk kan få en stigning i omsætningen der er stor nok til at det kan betale sig. Uanset om vi taler webshops eller andet, så er der jo altid alverdens udbydere af forskellige produkter og ydelser der vil forsøge at sælge en noget og påstå at det kan booste ens salg. Nogle har ret, men der er også masser der ikke har hvorfor folk ikke blot hopper med på alt på grund af en god salgstale. Man kan få overvågning af ens webshops svartider, tjek mod kreditkort svindel, SEO tjenester, optagelse i prisindekser og alverdens andre tillægsydelser til sin webshop som helt sikkert allesammen kan give en merværdi på et eller andet plan - men det er jo ikke ensbetydende med at man tager dem alle til sig eller for den sags skyld har tid/overskud til at give dem en chance.

Klø på med idéen og få lavet nogle gode cases så kunderne rent faktisk kan se nogle resultater.
Side 6 ud af 9 (86 indlæg)