Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrenternes navne som søgeord

Side 3 ud af 7 (62 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg så lige Helles svar.

Helle skal Trademark registrere sit firmanavn, så er hun over den lille provokation. I "gamle dage" (dvs. for ca. 2 år siden) var processen omkring Trademark registration helt hen i vejret - det var med fax eller postmand Per!!!!!

I dag kan man blot gå ind på Trademark Complaint form.

Søren J ;o)

Søren J ;o)

Partner hos www.nosuchagency.dk 

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

pollepot:

Det er ulovligt hvis det er et registreret varemærke. Teleselskaberne håndhæver det i stor stil. Søg f.eks. på tdc, telia, eller m1 osv. Der er enten ingen adwords annoncer, eller også selskabet selv, f.eks. telia/ringo.

Snyltende reklame og uetisk? Ja, men hvad hjælper det? Ikke det store.

Der er dog en løsning som klarer det en gang for alle:

Registrer dit firma og/eller produkt som et varemærke - få det navnebeskyttet. Det koster vistnok 5000 kroner eller deromkring hvis du udfylder papirene selv. Det sker hos patent og varemærkestyrelsen.

Når du har det ordnet så sender du det til Google og beder dem om ikke at sælge flere adwords reklamer når nogen søger på dit navnebeskyttede varemærke / firmanavn. Det respekterer de naturligvis, men du er nødt til at fortælle dem om det.

Eksempel:

Søg på "TDC" og der er ingen reklamer - men søger du på "TDC bredbånd" og er der reklamer, for man må naturligvis gerne byde på "bredbånd" for det kan man jo ikke få som varemærke.

Nu er der ingen reklamer når nogen søger på dit firmanavn.

Du kan selvfølgelig selv byde på at reklamere på dit eget firmanavn/varemærke - jeg vil tro du kan få det rigtig billigt nu hvor der ingen konkurrenter er. :-)

På den måde har du nu de 2 første links når nogen søger efter dit firma. Din adwords reklame og din almindlige placering.

Klassisk "reputation managment" om man vil.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt link Søren

 

Jeg fik da lige Registreret et par stykker.....

mange tak....

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Hej Søren.

Tak for dit svar. Har du læst Helles indlæg (citatet) ? Det siger nemlig noget andet.

Jeg kunne ikke drømme om at bruge deres brandnavne - men jeg synes det ville være ok hvis jeg dukkede op med eget navn når folk søgte efter mine konkurrenter - det ville jeg være glad for.

Er det ikke lovligt kan jeg sagtens leve uden.

VH Jørgen Olsen

 

Hej Jørgen

Jeg har læst et eller andet sted om tvister i USA vedrørende Google Adwords brug af andres varenavne, og det lader til at hvis du f.eks. køber din konkurrent´s firmanavn som søgeord, og så får vist din egen reklame i Adwords annoncerne, er der ikke noget juridisk til hinders for dette.

Men hvis du derimod bruger "keywords" visnings overskriften, og der deraf dukker din konkurrents navn op som overskrift på din annonce, så er du ude i noget ulovligt ifm. misvisende / misledende angående brug af andre firmaers navne / brands osv.

Der er altid lidt uenighed omkring hvad man bør og ikke bør, fakta er dog at de fleste gør det, og det eneste man får ud af ikke at gøre brug af disse muligheder, fordi man ikke synes at det er moralsk og / eller etisk korrekt, er at man får baghjul af dem der bruger mulighederne.

Vi har haft nogle konkurrenter der har forsøgt at kopiere både navne, og design´s, og sågar efter aber vores mail kampagner og dumper prisen en anelse i forhold til vores tilbud, og når det så alligevel ikke kan holde kunderne væk fra os har man forsøgt sig med at sprede dårlig omtale også.

Så der er nok ikke så meget etik / moral man skal bekymre sig om, for det lader til at " alle kneb " gælder for nogle, vi må så bare håbe at hvis vi opfører os nogenlunde anstændigt selv, så vil " loven om karma " tage sig af resten med tiden :)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

E-Concepter:

Jørgen Olsen:

Hej Søren.

Tak for dit svar. Har du læst Helles indlæg (citatet) ? Det siger nemlig noget andet.

Jeg kunne ikke drømme om at bruge deres brandnavne - men jeg synes det ville være ok hvis jeg dukkede op med eget navn når folk søgte efter mine konkurrenter - det ville jeg være glad for.

Er det ikke lovligt kan jeg sagtens leve uden.

VH Jørgen Olsen

 

Hej Jørgen

Jeg har læst et eller andet sted om tvister i USA vedrørende Google Adwords brug af andres varenavne, og det lader til at hvis du f.eks. køber din konkurrent´s firmanavn som søgeord, og så får vist din egen reklame i Adwords annoncerne, er der ikke noget juridisk til hinders for dette.

Men hvis du derimod bruger "keywords" visnings overskriften, og der deraf dukker din konkurrents navn op som overskrift på din annonce, så er du ude i noget ulovligt ifm. misvisende / misledende angående brug af andre firmaers navne / brands osv.

Der er altid lidt uenighed omkring hvad man bør og ikke bør, fakta er dog at de fleste gør det, og det eneste man får ud af ikke at gøre brug af disse muligheder, fordi man ikke synes at det er moralsk og / eller etisk korrekt, er at man får baghjul af dem der bruger mulighederne.

Vi har haft nogle konkurrenter der har forsøgt at kopiere både navne, og design´s, og sågar efter aber vores mail kampagner og dumper prisen en anelse i forhold til vores tilbud, og når det så alligevel ikke kan holde kunderne væk fra os har man forsøgt sig med at sprede dårlig omtale også.

Så der er nok ikke så meget etik / moral man skal bekymre sig om, for det lader til at " alle kneb " gælder for nogle, vi må så bare håbe at hvis vi opfører os nogenlunde anstændigt selv, så vil " loven om karma " tage sig af resten med tiden :)

Jeg tror ikke umiddelbart det ville gavne mig at bruge mine konkurrenters navne - jeg vil jo gerne øge kendskabet til min forretning - og det sker ikke hvis jeg bruger deres navne. Jeg får dog ingen grim smag i munden ved at dukke op på google når der bliver søgt efter mine konkurrenter.

Mine konkurrenter spreder gerne dårlig omtale om mig... vi deles om kunderne og jeg hører en masse sjove historier.

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes godt nok den House of Kids reklame, som smartkids har lavet er usmagelig. Den er da under lavmålet. No

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Milledille:

Jeg synes godt nok den House of Kids reklame, som smartkids har lavet er usmagelig. Den er da under lavmålet. No

Hejsa.

Enig - fordi de misbruger selve hendes navn. Jeg synes det ville være ok hvis de dukkede op uden at nævne hendes navn - når folk søgte på house of kids, - men så heller ikke mere.

 

Men frækhed belønner sig jo :)

VH Jørgen Olsen

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

E-Concepter:

Jørgen Olsen:

Hej Søren.

Tak for dit svar. Har du læst Helles indlæg (citatet) ? Det siger nemlig noget andet.

Jeg kunne ikke drømme om at bruge deres brandnavne - men jeg synes det ville være ok hvis jeg dukkede op med eget navn når folk søgte efter mine konkurrenter - det ville jeg være glad for.

Er det ikke lovligt kan jeg sagtens leve uden.

VH Jørgen Olsen

 

Hej Jørgen

Jeg har læst et eller andet sted om tvister i USA vedrørende Google Adwords brug af andres varenavne, og det lader til at hvis du f.eks. køber din konkurrent´s firmanavn som søgeord, og så får vist din egen reklame i Adwords annoncerne, er der ikke noget juridisk til hinders for dette.

Men hvis du derimod bruger "keywords" visnings overskriften, og der deraf dukker din konkurrents navn op som overskrift på din annonce, så er du ude i noget ulovligt ifm. misvisende / misledende angående brug af andre firmaers navne / brands osv.

Der er altid lidt uenighed omkring hvad man bør og ikke bør, fakta er dog at de fleste gør det, og det eneste man får ud af ikke at gøre brug af disse muligheder, fordi man ikke synes at det er moralsk og / eller etisk korrekt, er at man får baghjul af dem der bruger mulighederne.

Vi har haft nogle konkurrenter der har forsøgt at kopiere både navne, og design´s, og sågar efter aber vores mail kampagner og dumper prisen en anelse i forhold til vores tilbud, og når det så alligevel ikke kan holde kunderne væk fra os har man forsøgt sig med at sprede dårlig omtale også.

Så der er nok ikke så meget etik / moral man skal bekymre sig om, for det lader til at " alle kneb " gælder for nogle, vi må så bare håbe at hvis vi opfører os nogenlunde anstændigt selv, så vil " loven om karma " tage sig af resten med tiden :)

Hørt.. Det må være svært at være så forfulgt.. Big Smile

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det undrede mig lidt over at det var Smartkids som den lavede den slags reklame, da jeg ellers respekterede de sider som de havde sat op. Det gør mig ærlig talt, rimelig sur. Jeg skal faktisk til møde med folkene bag det hele, om en uges tid, men med unfair metoder, så skal jeg da virkelig tænke mig om.

Jeg klikkede da på deres annonce et par gange, ved flere søgninger, så har de da tabt lidt markedsføringskroner, og så kan man da håbe de dropper det, hvis de ser at konverteringen er dårlig.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu må vi altså lige huske på det overhovedet ikke er sikkert det rent faktisk er Smartkids der har lavet disse annoncer.

Der et nyt koncept på vej, som jeg tror flere og flere vil bruge det kaldes Search Engine Marketing 

 

Side 3 ud af 7 (62 indlæg)