Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrenternes navne som søgeord

Side 4 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det også er dem som laver deres SEO - så skal du altså også være opmærksom på at det er samme dårlige stil de kører på deres tekstsider... De optimerer på samtlige mærker der findes - også dem som de ikke har.

Se eks her

Og jeg ved godt at nogen vil sige, at de da bare får mange flere besøgende, og at det så er dem som er smarte. Men - jeg har slet ikke den holdning - jeg mener at man skal holde sin egen sti ren og kun reklamere for sig selv og de produkter man har.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Og jeg ved godt at nogen vil sige, at de da bare får mange flere besøgende, og at det så er dem som er smarte. Men - jeg har slet ikke den holdning - jeg mener at man skal holde sin egen sti ren og kun reklamere for sig selv og de produkter man har.

Ja - enig - medmindre man kan tjene flere penge på det andet i det lange løb - og kunderne naturligvis ikke lægger mærke til det og dermed giver dig et dårligt ry. :)

VH Jørgen Olsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke lade være med at more mig lidt over (i al venlighed), at Jørgens meget simple spørgsmål om lovligheden af en bestemt marketingaktivitet udvikler sig til en større etisk diskussion.

Efter min mening hører langt de fleste etiske og moralske diskussioner til i kirken eller etisk råd - og så ABSOLUT ikke i en diskussion om markedsføring.

Jeg kan anbefale, at alle læser bogen Marketing Warfare. Markedsføring er en krig - og kampladsen er forbrugernes opmærksomhed og pengepung. Dem der sætter sig over i hjørnet om mumler om etik bliver nakkeskudt ved daggry ... so to speak Cool

Personligt synes jeg det er relevnt om noget er lovligt eller ej. I mange tilfælde er det helt klart, men i mange andre er det meget mere uklart. Der hvor det er uklart, må man så gøre op med sig selv hvilken risiko man er villig til at løbe.

Forestillingen om, at man skulle kunne drive en forretning uden nogen form for risiko mener jeg er håbløs. For mig er det en iskold og pragmatisk beregning. Jeg har endda udviklet en lille formel, som jeg bruger til risikoberegning, der vægter de tre vigtigste faktorer op imod hinanden: Værdien af aktiviteten, risikoen for at blive snuppet, og den mulige skade der kan ske, hvis man bliver snuppet.

Denne formel og mange flere "uetiske" bud på, hvordan man kan køre en effektiv markedsføring i søgemaskinerne beskriver jeg meget mere detaljeret i min nye SEO Bog. Herunder også teknikker til hvordan man kan "misbruge" andres varemærker - og undgå at de opdager det. Så hvis man er alt for moralsk anlagt vil man nok blive meget forarget over at læse den bog Geeked

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Man behøver ikke at sidde og mumle i et hjørne og være usynlig, bare fordi man diskuterer og udveksler meninger om etik indenfor markedsføring. Og man behøver ikke blive nakkeskudt ved daggry Surprise Der er masser af beviser for at det også godt kan betale sig at holde en god stil. Så intet er mere rigtigt end det andet - men et valg man tager.

Men jeg er lidt nysgerrig efter hvor din egen grænse så går? Det lyder umiddelbart til at du gerne overtræder lovgivningen - hvis det kun er en lille bitte smule - og ude i gråzoneområdet hvor din risiko for straf ikke er så stor. Er det rigtigt forstået?

Mener du det er ok at markedsføre sig indenfor nogle brands der ikke indgår i ens sortiment?

Mener du det er ok at bruge andres firmanavn som overskrift i en adwords annonce?

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Det er rigtig det du siger, kan kun følge dig.

Men når det kommer til alt, så tror jeg dem som markedsføre sig "bedst" tjener flest penge.
Vi lever i 2009 man skal råbe højere og højere for at få folks penge. 

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til Mikkel

For at lukke proppen af flasken og smide handskerne.

Markedsføring er her den virkelig krig føres. Moral eller ej.

Alle de store virksomheder har virkelig forstået dette budskab, med god grund.

Vi andre kan lære af det.Idea

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:
Men når det kommer til alt, så tror jeg dem som markedsføre sig "bedst" tjener flest penge.
Vi lever i 2009 man skal råbe højere og højere for at få folks penge. 

Nu tror jeg, at der er andre ting end penge, der motiverer Helle til at drive sin butik.

Er penge jeres eneste success-kriterie? (rettet mod Jørgen og Mikkel)

Mvh,
Michael - der nu skal kigge sig over skulderen for at undgå nakkeskud.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

RevisorOlsen:

Tak til Mikkel

For at lukke proppen af flasken og smide handskerne.

Markedsføring er her den virkelig krig føres. Moral eller ej.

Alle de store virksomheder har virkelig forstået dette budskab, med god grund.

Vi andre kan lære af det.Idea

Yes sir - det var også musik for mine ører !!! :-)

YesThumbs up som sædvanlig Mikkel.

/Jørgen Olsen

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Simon:
Men når det kommer til alt, så tror jeg dem som markedsføre sig "bedst" tjener flest penge.
Vi lever i 2009 man skal råbe højere og højere for at få folks penge. 

Nu tror jeg, at der er andre ting end penge, der motiverer Helle til at drive sin butik.

Er penge jeres eneste success-kriterie? (rettet mod Jørgen og Mikkel)

Mvh,
Michael - der nu skal kigge sig over skulderen for at undgå nakkeskud.

Uden penge kommer man altså ikke langt, og Smartkids har jo tydeligvis succes, jeg sikker på de har det pisse sjovt. Men det har Helle helt sikkert også, ikke sådan ment.

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bryder du aldrig nogen love Helle? :)

Jeg tror ikke der er ret mange af os, som kan gå gennem livet uden at bryde den ene eller den anden lov. Måske ryger vi en lile joint. Måske går vi over for rødt. Måske får vi en sort håndværker på - eller laver selv lidt for en klat kontanter. Måske medtager vi et billag som strengt taget ikke hører til i virksomheden, eller vi kalder tingene noget lidt andet end det er, for at kunne trække det bedre fra i skat (husker f.eks. min revisor omkonterede omkostninger fra "istandsættelse" til "vedligeholdelse" engang for mange år siden, for at opnå straksafskrivning - og hvem kan se på en spand maling hvilke af de to kategorier den hører til i?)

Så ja, jeg bryder også love ind imellem. Det betyder dog ikke, at jeg generelt set ikke mener vi skal have et lovreguleret samfund.

Når det handler om "gråzoner" - altså der, hvor der ikke er en klokkeklar retspraksis, der passer på din handling, der er det et spørgsmål om, at bruge en risikovurdering. Jeg har så min formel, som jeg har erfaring for virker godt. Hvis man som forretningsmand altid holder sig 100 meter på den rigtige side af alle tænkelige grænser, så kommer man ganske enkelt ikke langt.

Men selv hvis loven på et område er klokkeklar, kan det nogle gange være en god ide at bryde den. Mit bedste - omend lidt gamle efterhånden, eksempel er da McDonnald for nogle år siden skrev grafitti på gaderne i København. Det var helt klart ulovligt, og det vidste de godt. Men de gjorde det bl.a. for, at alliere sig med de unge "street kids" som heller ikke kan lide den lov - eller politi og lovgivere i øvrigt. McDonnalds betalte bøde (med glæde, tror jeg).

Hvorvidt man må bruge andres varemærker som keyword er en af disse gråzoner. Jeg kan se, at nogle mener det ikke er sådan - men så vis mig en dansk dom fra en højere retsinstans, der kan bruges som generel dokumentation for dette synspunktet. Jeg mener ikke det findes. Og derfor er det en gråzone.

Iøvrigt er der mange andre måder man kan "snylte" på andres varemærker og markedsføring - som jeg også komer ind på i min "meget umoralske bog" :)

> Mener du det er ok at bruge andres firmanavn som overskrift i en adwords annonce?

Ja, det kan det sagtens være. Kan du huske "Cola testen"? Det var Pepsi, der brugte Coca Cola's varemærke meget direkte, for at markedsføre deres egen Cola. Kampagnen kørte i mange dele af verden, og jeg har ikke hørt om, at den skulle være dømt ulovlig nogle steder.

Man må gerne lave sammenlignende markedsføring i Danmark. Så hvis jeg for eksempel på min shop opsætter en sammenligning, der viser forskellen på din og minshop, så ser jeg ikke noget problem i at markedsføre denne side i f.eks. AdWords - og her også bruge dit firmanavn. Det er jo helt relevant for den pågældende og lovlige side.

Generel oplever jeg, at etik og moral er noget små virksomheder bruger alt for meget tid på at være bange for. Store virksomheder snakker også gerne om det offentligt - men handler bare ikke på den måde. Se for eksempel Google, som bryster sig så meget af deres "Do No Evil" politik - alligevel har de ingen problemer med at udlevere informationer om deres brugere til de Kinesiske myndigheder, som bruger denne information til at fange og straffe folk - i værste fald dødsdømme folk, alene for deres holdinger. Er det god etik?

De store virksomheder jeg gennem tiden har rådgivet har INGEN SOM HELST moralske skrubler, når dørene er lukket. Det handler KUN om resultater og risici for dem. Som iværksætter stiller du dig bagerst i køen, hvis du vælger altid, at følge det mest etik-forskræmte "præster".

> Er penge jeres eneste success-kriterie? (rettet mod Jørgen og Mikkel)

I forhold til at drive min virksomhed er det ikke det eneste - men dog det helt afgørende kriterie. Virksomheden lukker ganske enkelt, hvis ikke der er penge nok i kassen. Skal jeg vælge mellem at lukke eller at gå lidt ud over en gråzone, så er jeg ikke et sekundt i tvivl om hvad jeg gør. Det skylder jeg både mig selv, mine medinvestorer og mine medarbejdere. Jeg tror nemlig ikke, de vil blive specielt lykkelige, hvis jeg til den første siger, at der ikke er løn i denne måned - og der jo jo er andre glæder i livet end penge :)

Jeg har været lykkelig det meste af mit liv. I perioder med meget lidt penge - og i andre perioder med ustyrligt mange. Jeg må indrømme, at jeg synes det er sjovest at være lykkelig MED en stor kassebeholding end uden

Side 4 ud af 7 (62 indlæg)