Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor regning

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er

Jeg har et lille spørgsmål vedr. regning  på vores revisor.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed (systue), som har en omsætning på 500-600.000 kr om året.

Jeg samler og bogføre selv mine bilag i udgifter og indtægter. Det revisoren skal lave for mig er at lave  momsafregning hvert kvartal, et "lille" kvartalsregnskab til eget brug. lave årsopgørelse samt lave min selvangivelse.

Jeg har fuldstændig styr på mine bilag og der er aldrig problemer. Jeg ringer måske 1-2 gange i kvartalet til revisoren med et lille spørgsmål.

 

Så kommer spørgsmålet..... Jeg syntes revisorens regning er ret høj, for den service han giver os. Den er på ca. 22-25.000 kr om året... Er det, det leje det ligger i........

Inger

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Om det er rimeligt eller ej kan der kun gisnes om. Prisen afspejler et tidsforbrug som din revisor har haft og der kan ikke læses ud af din tekst hvor meget arbejde han måske har skulle lægge i at lave årsopgørelse eller udarbejde ekempelvis din selvangivelse, hvor der kan måske kan være mange forhold, der gør sig gældende.

Når det så er sagt så synes jeg det er en "stor" udgift, når man henser til at du selv bogfører dine bilag. Kan du ikke på baggrund af dir bogføringsprogram automatisk trække din momsopgørelse, hver måned og løbende printe en oversigt over dit regnskab??

Henrik

Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke et bogføringsprogram. Revisoren sendte mig et program han brugte, men det er nærmest bare et regneark, med en kolonne for udgifter og indtægter. Der findes vel et nemt og overskueligt bogføringsprogram.... Hvad kan I anbefale.....Yes

 

Med hensyn til tid han bruger, så har jeg jo ikke en chance for vide hvor meget han bruger på at lave de forskelige opgaver. Syntes bare det lyder af meget, når man tænker på hvor lidt jeg ellers trækker på ham.

 

Inger

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Inger,

Der er to programmer som jeg vil anbefale og det er Summasummarum og E-conomic, da de er nemme at arbejde med og her vil du få opgjort din moms for hvert kvartal.

Mvh.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart lyder det som at det er en kassekladde du udfylder. Den danner så baggrund for bogføring og opstilling af dit regnskab. Så begynder taksten at tælle hurtigt.

Der er findes et utal af programmer. jeg har selv brugt e-conomic.dk med stor tilfredshed. Afhængig af hvor du bor i landet kunne det måske være en fordel for dig at få hjælp med at sætte dit regnskab op i et bogføringsprogram og komme igang med det selv. I hovedstaden prøv evt. at se på Anette Sands hjemmeside http://regnskabsskolen.dk/. Der kan du då hjælp til selv at komme igang.

Når du selv står for bogføringen kan du til hver en tid trække et aktuelt regnskab, lave din egen momsopgørelse - og ja du vil helt sikkert minimere din revisorudgift.

Alternativt hvis du ikke selv vil sidde og bogføre, så få en specifikation fra din revisor på hvad de enkelte ydelser koster. Mit gæt er at du uden problemer vil kunne nedbringe udgiften alene på bogføringen ved at efterlyse et tilbud her på Amino.

ingerrose:
Med hensyn til tid han bruger, så har jeg jo ikke en chance for vide hvor meget han bruger på at lave de forskelige opgaver.


Spørg ham. Han skal kunne fortælle hvad tidener brugt på.

Henrik

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vores revisor som er lokal tager omkring 15.000 for samme ydelse, men hvis du bor i en større by eller har en mere kendt revisor, er dette ikke en unormal pris.

Med venlig hilsen

Kasper Eulert

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Inger

Uanset om din revisor får for meget eller for lidt for sit arbejde, er du jo ikke tilfreds. Det skal du selvfølgelig handle på.

Der findes mange programmer, f.eks e-economic og selvom det er mange ting der lige forvirrer i første omgang fordi systemet er bygget til at kunne håndtere mange typer af virksomheder, så er det jo heldigvis sådan at langt de fleste posteringer vi hver især foretager i vores firmaer, ligner hinanden til forveksling. Det tager faktisk ikke så lang tid, så ved man hvor udgifterne hører hjemme i kontoplanen, og så er det pludseligt ret nemt.

Nogle revisorer kører selv med dette system, eller kender til det, og på Amino er der vist endda flere, så her kunne du jo tage en snak og høre lidt om mulighederne for at blive lidt mere selvhjulpen, og om ikke andet får du en forståelse af hvad der ligger til grund for et regnskab, og kan derfor bedre vurdere om den pris du betaler er rimelig eller ej.

Umiddelbart synes jeg dog ikke det lyder af voldsomt meget, men hvis du har tiden og lysten til at gøre noget mere af arbejdet selv, - så er det jo bare at gå igang, og så se hvor meget billigere det kan blive når du posterer elektronisk, fremfor at sende bilag i kuvert. Hvis det så ikke bliver så meget billigere, og du hellere vil lave noget andet, - så slipper du jo for ærgelserne over den dyre revisor, men glæder dig istedet over at du slipper "bøvlet".

/Michael

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:
Umiddelbart synes jeg dog ikke det lyder af voldsomt meget


En udgift til revisor svarende til ca 5% af omsætningen.... det er meget!

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:
En udgift til revisor svarende til ca 5% af omsætningen.... det er meget!

 

Sådan kan det vel ikke gøres op?   

/Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:
Sådan kan det vel ikke gøres op?   


Måske ikke - men det er derfra pengestrømmen til at betale revisoren kommer fra. Vi kunne jo også sætte udgiften i relation til hendes firma' resultat. Så er det en stor %-del.

Min Pointe er at jeg synes det er en alt for stor udgift i forhold til hendes virksomheds omfang.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)