Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan fortæller man kunden at han er en klovn?

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan godt ringe til ham hvis du vil have det Devil

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:
Skal ringe tilbage i morgen, så må jeg nok blive nød til at sige til ham, at vi kan tage varen retur og give penge tilbage, men ikke ombytte - og så må han betale ekstra for de dyrere varer, selv om han nok vil føle sig snydt.

Jeg synes at du skal tage alle varerne retur, og samtidig sige til ham, at du ikke ønsker at sælge ham netop det produkt mere, da det ikke lever op til de krav han stiller. Tilbyd ham den dyre model i stedet - og sig at du godt forstår hvis han vil prøve at finde en anden leverandør hvis han ønsker det. Så må vi håbe at han forstår en pæn hentydning Wink

 

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Nina

Sig til kunden at du meget gerne bytter varen og at han skal sende den retur til dig (for egen regning naturligvis). Så vil jeg vædde på at han godt kan bruge produktet og tænker sig om næste gang og måske endda bestiller den dyrere kvalitetsvare.

Mvh Søren

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror netop at Helle har fat i noget.

Tilbyd at tage det hele retur, og afsæt det penge det koster på det.
Og kunden må derefter købe den dyrere model istedet.

Men lur mig ikke kunden så ville have det fint med førstnævnte produkt, det kan jo være kunden fisker efter at du stikker vedkommende den dyre model istedet til samme pris.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Jakodan:
Skal ringe tilbage i morgen, så må jeg nok blive nød til at sige til ham, at vi kan tage varen retur og give penge tilbage, men ikke ombytte - og så må han betale ekstra for de dyrere varer, selv om han nok vil føle sig snydt.

Jeg synes at du skal tage alle varerne retur, og samtidig sige til ham, at du ikke ønsker at sælge ham netop det produkt mere, da det ikke lever op til de krav han stiller. Tilbyd ham den dyre model i stedet - og sig at du godt forstår hvis han vil prøve at finde en anden leverandør hvis han ønsker det. Så må vi håbe at han forstår en pæn hentydning Wink

Ja, det må blive noget i den stil jeg gør - der er jo ikke rigtigt andet jeg kan gøre, end at tilbyde varerne retur.
Jeg vil i hvertfald ikke give nedslag i prisen eller ombytte til en dyrere vare uden beregning, det er helt sikkert!

Når brokkerøven har ringet tilbage i morgen, skriver jeg lige hvad der skete :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Nina

Hvis han er den eneste kunde, du har den slags bøvl med, så ville jeg (som alle andre i denne tråd) pænt fortælle ham, at han kan få pengene retur eller finde et andet produkt. Han kunne jo måske også finde en anden leverandør. Det er ikke at være uforskammet, det er at være forretningsorienteret.

Men jeg forstår dig ganske udmærket!

Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mener det er en omvandrende tids sluger..

Mit forslag, er få afsluttet forholdet med denne kunde, sælg ikke noget dyrer.. Det kommer nok retur anyway..
Få nedsat din stress faktor og få kunden videre i teksten..

Henvis evt. til en konkurrent, det er for dyrt at fortsætte som det køre.. få det afsluttet, bliv ikke underdog eller nedgør dit produkt.. bare få det overstået, farvel og tobak.

Så det er ude af verden og du kan fortsætte med at drive forretning,

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 04:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:
Det irriterer mig bare grænseløst

Jakodan:
I det her tilfælde er kunden uden for pædagogisk rækkevidde - jeg tror simpelthen ikke, at lige netop denne kunde nogensinde kunne blive tilfreds med varerne - han vil altid kunne finde et eller andet at brokke sig over.

Jakodan:
Æv altså - det var bare lige en rigtig dum afslutning på en stresset dag

Lyder ikke til at han er værd at have som kunde. Som de andre "enten, så køber du den varen i bedre kvalitet, som lever op til dine forventninger - eller også køber du den billigere vare - et andet sted".

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan gik samtalen med kunden så?

Jeg tror ærlig talt, jeg havde bedt ham om at finde en anden leverandør, eller købe det dyrere produkt, ud fra den historie du fortæller. 
Jeg synes ikke en gang det ville være ærgeligt, at du mistede kunden, fordi du bruger så meget tid og energi på ham, at du ender med at bruge uforholdsmæssigt meget mere energi på ham, end på dine gode, tilfredse kunder. Det går altså udover resten af din forretning, at du har ham som kunde. 

Er spændt på fortsættelsen :)

Mange hilsner,

Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Den slags kunder er ikke værd at spilde 5 min. på, så meddel ham, at du grundet for meget bøvl / dårlig kemi / spild af ressourcer ikke ønsker at handle med ham mere, og så hold fast i det, uanset hvad han siger.

Lad være med at tilbyde ham en anden og dyrere vare, måske endda med rabat, idet han højest sandsynlig reagerer på samme måde.

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)