[quote user="Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]"]Uanset hvad, kan vi sagtens blive enige om at det er urimeligt hvis det forholder sig sådan som det umiddelbart ser ud. Det svarer jo lidt til, at du har en fysisk tøjforretning og du så skal betale benzinen hvis en af dine kunder fortryder købet og skal køre tilbage til din forretning for at aflevere tøjet (bare med omvendt fortegn mht. fragten).[/quote]
Så skal vi da ikke til at tale om hvordan reglerne er hvis et produkt går i stykker i garanti perioden, for så får du det det endnu bare værre
|
Hi hi hi - led du bare efter ældgamle dokumenter.....
Men ja - vi er HELT enige om at reglerne er dybt latterlige. Faktisk så mener Forbrugerstyrelsen at årsagen til reglerne er fordi kunden ikke kan mærke varen inden køb. Så i princippet kan netbutikken bare sætte et flot produktbillede på - og så er det noget skrammel når kunden får det i hænderne. Jeg mener dog at kunden sidder hjemme og sparer både tid og p-billet - så må man da tage en chance ind i mellem. Og hvis man sammenligner med en fysisk butik.... hvad hvis jeg køber en radio af mærket hullabulla - og opdager at den er dårlig når jeg kommer hjem - så betaler butikken jo heller ikke min p-billet.... men jeg kunne jo ikke se at det indeni radioen var noget skrammel....
Så - vi er helt og holdent enige i at den regel er til for at blive fjernet i en fart.....