Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi til at forholde os til Bing for alvor?

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> Jeg troede bare Microsoft endelig kom med et produkt der kunne matche Google og give lidt konkurrence, men det lader til at det blot er indpakningen, der matcher.

"Indpakningen" er skam en MEGET væsentlig faktor for konkurrencen på markedet - måden søgeresultaterne præsenteres for brugerne er meget vigtig for deres opfattelse af en søgemaskine

Fashion-Seller:

Hvorfor er der så stor forskel på indekseringen på Bing og Google, hvis de bruger samme teknik? Synes der kommer ret mange sjove sider frem på Bing, sider der er fjernt fra det man søgte efter.
Skyldes det blot at de er i et tidligt stadie eller?

Det er på ingen måde den samme teknik de bruger, men de trækker begge to på mange af de samme erfaringer og grundprincipper, som der gennem årene er opstået på tværs af alle søgemaskiner - både med hensyn til dataindsamling, filtrering, rankering og præsentation. Men selve koden er helt forskellig, og dermed naturligvis også en masse små detaljer i den måde de hver især fortolker Nettet.

Men med mindre du har tænkt dig at cloake søgemaskinerne, så bliver du som altid nødt til at fokusere på de fællesnævnere der trods alt er i markedet - til enhver tid, samt forsøge at fylde ud med de særlige ting, som kan hjælpe i de enkelte søgemaskiner i det omfang det er muligt. Og på den måde er der intet nyt i den måde en dygtig SEO'er arbejder i dag i forhold til den måde han arbejde på for 5 eller 10 år siden.

Jeg takker for svaret Yes

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ecolight.dk:

Jeg må nok ærligt talt tilstå, at jeg ikke er specielt glad for Bing's algoritme i forhold til Google. I hvert fald ranker vi markant dårligere på en del mængde søgeord på Bing.

Kan det derudover passe, at Bing ikke benytter description tagget på samme måde som Google gør?, det lader til at det viste resultat er markant anderledes end Googles.

Det kunne eventuelt være interesant at få et par af de markante forskelle mellem de to søgemaskiner på banen.

Jeg kan ikke se nogen forskel på visningen af description umiddelbart. Har du et eksempel, hvor der er forskel mellem Google og Bing i visningen af samme indhold i description tag?

Her er min forside i Bing:

Og her er den i Google:

 

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle Smile

Jeg kender ikke så meget til Bing, før I fortalte om det her (måske er det mig der bare er bagud Crying) men jeg har lige prøvet det af, og på alle de søge ord som lige rammer min virksomhed og som jeg bruger, der ligger jeg enten øverst ellers mellem de 4 første så jeg skal da ikke klage.

www.ballonbutikken.dk  

 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller jeg tager måske fejl? Har de lavet deres eget nu? Vi bliver dog stadig vist med vores Yahoo/Ouverture annoncer.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

De har lavet så bing.dk gå over bing.com med det går ikke over i danske søgning resultat rimeligt amatør artigt lavet .

Google.dk er mere overskuelig så jeg ser dem ikke som konkurrent til Google.dk , Mange dansker er meget kiggende kun dansk , der er mange DK der har en nationale førelser og ikke international følelser , derfor er DK domænet vigtigt at det peger rigtigt.

Oveni at hurtigt kunne få et dansk resultat er vigtigt for de flest derfor tror jeg mest på google.dk og jeg tror ikke på bing.dk , som seriøse konkurrent til Google.dk

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Årsagen til at I ser en stigning i søgninger via BING er bla. Internet Explorer v8.0

Når brugerne opdaterer til denne, så bliver de stillet overfor en masse spørgsmål efterfølgende. Jeg vil tro at sandsynligheden er stor for at brugeren "Fru Jensen" (Fru Jensen er den ikke kyndige IT bruger. En der f.eks. ofteste klikker Næste, Næste og Næste ved en installation uden at læse nærmere) ikke svarer korrekt på de forskellige spørgsmål og derfor ender de op med at deres søgemaskine er BING, altså at den bliver lavet om fra f.eks. Google.

Man bliver forbavset over at se hvor mange brugere der ikke kan finde ud af at skifte standard side i browseren.

Dengang for mange år siden at vi solgte klon PC'ere pre-installeret med Windows 98, der havde vi vores egen "søgeside" indlagt som standard i Internet Explorer. Denne havde link til alle aviser, jubii osv. altså en portal til at komme videre fra. Når PC'en efter 3-4 år skulle skiftes, blev vi overrasket over at se hvor mange der stadig havde siden som åbningsside i browseren.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

"Nu skal man huske på, at hvis man på et bestemt søgeord ligger på side 7 på Google og side 1 på Bing, så er det jo helt naturligt, at det ser ud som om, langt størstedelen af ens besøgende kommer fra Bing."

Det afhænger vel af, hvor meget trafik man har i alt -- og hvor stor en del af ens trafik der ligger på det keyword?

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

"Nu skal man huske på, at hvis man på et bestemt søgeord ligger på side 7 på Google og side 1 på Bing, så er det jo helt naturligt, at det ser ud som om, langt størstedelen af ens besøgende kommer fra Bing."

Det afhænger vel af, hvor meget trafik man har i alt -- og hvor stor en del af ens trafik der ligger på det keyword? 

I teorien ja - men i praksis? Vi plejer at sige, at det kun er ingeniører, pensionerede skolelærere og politibetjente, der kommer længere end side 3 i Google ;-)

Hvis du sælger et generisk produkt/ydelse, får du altså ikke meget trafik fra Google, hvis du ligger på side 7. Og så kan Bing pludselig se stor ud på det samme søgeord. Giver det mening?

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)