Godaften allesammen.. Jeg står i den situation at have bestilt et udkast til et salgsbrev. Vi snakkede over telefonen omkring salgsbrevet. Jeg spurgte ind til evt. grafik, et fængende blikfang, og en tekst som fik kunderne til at ville læse videre. Fik forståelsen af at dette var noget han ville klare 100%, sådan så at når jeg modtog salgsbrevet, kunne jeg redigere i mit eget firmanavn, kundens navn, og så var det klar til at blive afsendt..
Igår modtog jeg så 2 udkast til salgsbrevet.. et hvor indledningen var til kunderne med en hjemmeside, og et andet med en indledning til kunder som ikke har en hjemmeside, hviklet i sig selv også er en god løsning. Dog virker det som om brevet er et standard brev, som ikke er lavet til mig, men som er sådan et universal salgsbrev. Samtidig, så er den minimale tekst der er skrevet ind om mit firma, kopieret fra min hjemmeside, med nogle mindre rettelser og redigeringer i teksten.. Indledningen til kunder der allerede har en hjemmeside er desideret fræk, og er ikke noget jeg vil skrive under på med mit firma navn. Samtidig er der ikke hverken noget somhelst blikfang, bare en kedeligt word dokument. Margenerne er sat til 3 cm, i hver side, så det virker som om at teksten er centralt placeret, så det ser ud af mere end det er.. Grundet alle disse "misforståelser" eller forskellige opfattelser og forventerninger til et salgsbrev, har jeg valgt at afbryde samarbejdet, da jeg ikke tror vi kan blive enige om et resultat, som jeg kunne blive tilfreds med. Dette har så medført, at han vil blive ved med at sende udkast, for at få de 1500 ,- prisen var på. Men han vil stadig ikke lave noget som helst andet end den tekst i et word dokument.. - hvilket ikke ser professionelt ud, og som man på ingen måde kan sende ud, med den tro at få kunder på det.. tværtimod... Jeg ville selv blive frygtelig fornærmet hvis jeg modtog sådan et salgsbrev.. Så mit spørgsmål er: Hvad skal jeg gøre..?? Jeg vil jo ikke betale 1500,- for en tekst jeg ikke er tilfreds med, og derfor ikke vil bruge.. Og har ingen interesse i at fortsætte et samarbejde med ham, da der allerede nu, er en dårlig stemning i vores samarbjede. jeg håber nogle af jer kan komme med gode råd, eller en vejledning til at løse det.. Mvh. Caroline Overgaard Laustsen |
Hej Caroline.
Jeg forstår ikke helt, udfra din beskrivelse om du HAR opsagt samarbejdet med ham - og at han derefter sender dig flere udkast, eller om du bare har tænkt dig at opsige det og forestiller dig, at han vil sende flere udkast?
Under alle omstændigheder - har I en kontrakt på opgaven?
Altså, som tommelfingerregel uden at vide mere om sagen, end jeg gør på nuværende tidspunkt må være, at du må stå fast på, at du ikke har modtaget hvad du blev lovet og derfor gerne vil ophæve samarbejdet.
Alt efter hvordan tingene er foregået, hvad han har lovet, hvad du har modtaget og hvad I har skrevet ned, ville det også være en god løsning at finde et beløb I kunne blive enige om - eksempelvis 50% af det oprindelige beløb - som løn for udførelsen af arbejdet, du ikke har tænkt dig at bruge.