Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler omkring salg fra butik

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der hurtigt kan hjælpe mig med reglerne omkring salg fra butik?

Jeg er en nyåbnet webshop, men har fået den ide at jeg kunne leje et butikslokale i december måned for at få lidt gang i salget og få gjort opmærksom på mig selv.

Jeg har allerede fundet lokalet (det er et butikslokale) og er klar til at underskrive en lejeaftale.

Er der nogle licenser eller andet man skal søge eller have i orden først?

Er der regler omkring kasseboner? Jeg har jo ikke noget desideret kasseapparat, men kan selvfølgelig skrive regninger.

Da fluesmækkeren er afskaffet har jeg vel ingen mulighed for at tage dankort? Medmindre jeg står med min bærbare og opretter folk via min webshop.

Andre ting jeg har glemt at tænke på???

Mvh. Maya

www.lauraamalie.dk

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. Dankort: Du kan leje en Dankort terminal for en kortere periode, så du har mulighed for at modtage Dankort betaling. Du skal være opmærksom på, at du skal have en ekstra indløsningsaftale - der er forskel på en fysisk butik og en internetbutik.

Mht. kasseapparat: Det er der sikkert andre, der kan svare på.

 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Så vidt jeg ved er der ingen licenser mv. men det er et krav at du har et kasseapperat, en dankort terminal kan lejes masser af steder, feks. point.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Maya - www.lauraamalie.dk :
Jeg er en nyåbnet webshop, men har fået den ide at jeg kunne leje et butikslokale i december måned for at få lidt gang i salget og få gjort opmærksom på mig selv.

Hej Maya

Det er ikke tilladt, at åbne en butik for en begrænset periode. (Hvis man altså ved det på forhånd ;-))

Så du skal nok ikke skilte alt for meget med, at det kun er i december.

Mange hilsner Miriam

 

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Heller ikke når butikken fortsat er åben på nettet som den hele tiden har været?

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Maya - www.lauraamalie.dk :

Heller ikke når butikken fortsat er åben på nettet som den hele tiden har været?

Din netbutik har ingenting, at gøre med den fysiske butik i denne forbindelse. Du kan f.eks have en (fysisk) butik og ønske at holde noget lagersalg i en nærligende butik. Dette er heller ikke lovligt.

Politiet gør dog kun noget ved det, hvis de får en anmeldelse. Så du kan jo evt. lade være med, at reklamere med at butikken kun er midlertidig. Så er der jo sikkert ikke nogen, der får ondt af det :-)

 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:

Maya - www.lauraamalie.dk :

Heller ikke når butikken fortsat er åben på nettet som den hele tiden har været?

 

Din netbutik har ingenting, at gøre med den fysiske butik i denne forbindelse. Du kan f.eks have en (fysisk) butik og ønske at holde noget lagersalg i en nærligende butik. Dette er heller ikke lovligt.

Politiet gør dog kun noget ved det, hvis de får en anmeldelse. Så du kan jo evt. lade være med, at reklamere med at butikken kun er midlertidig. Så er der jo sikkert ikke nogen, der får ondt af det :-)

 

Hej Miriam hvilke regler er det du henviser til?

Medmindre der er tale om fødevarer/restauration kan alle åbne en butik i morgen.

Der kan være lokale regler og det kan være  at der skal en godkendelse til fra brandmyndighederne, men er der tale om en 'lille' forretning der ikke støjer m.v. så er der som regl ikke nogle problemer i at åbne. 

Du skal have en kasse med revisions strimmel og gøre din kasse op for at Skat vil godkende dit regnskab.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Her er tale om, at åbne en butik i en begrænset periode og det må man altså ikke.

Jeg er - næsten - sikker på at det er iflg. levningsmiddelloven. Men den gælder også for andet end fødevarer.

/Miriam

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:
levningsmiddelloven

.... er ophævet for nogle år siden og blev erstattet af fødevareloven!

Af nysgerrighed vil jeg også gerne vide hvilken lov der forbyder midlertidige butikker - specielt med tanke på mange af butikkerne i sommerlandet....

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:

Her er tale om, at åbne en butik i en begrænset periode og det må man altså ikke.

Det ser jeg nu ikke der er noget problem i så længe det ikke har noget med levnedsmidler eller spiritus at gøre.

Der er en del outlets der åbner og lukker ugen efter. Modellen som trådstarter beskriver, altså at en online shop åbner en forretning for en periode er også meget udbredt. Der er ikke nogen der sætter krav til dig om at din virksomhed skal bestå en bestemt periode for at være lovlig.

Du skal hverken have nyt CVR nummer eller andet - bare at du opfylder regnskabskravende og skal det være helt korrekt skal man nok oplyse SKAT om adressen således at de evt. kan komme på kassekontrol (Men det er bare et gæt og tror også at det er usandsynligt at de gør dette medmindre du er kendt af SKAT i forvejen for ikke at have styr på dit regnskab).

 - faktisk er der heller ikke noget problem i at åbne en levnedsmiddels forretning i en begrænset periode bare du har en godkendelse forvejen, meddeler dette til kontrollen og naturligvis overholder de krav der er og at dine varer ikke er i højrisikogrupperne - så ikke noget med at lave et bøf udsalg i en baggård.

Men som sagt kan udlejer sætte begrænsninger, de lokale brandmyndigheder hvis lokalet er over 50m2 (tror jeg nok) men som regl er der ikke nogen problemer heri. 

De bedste kaffe hilsner

Søren

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)