Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler omkring salg fra butik

Side 5 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:

Jeg var dengang medlem af Dansk handel og service. De kendte godt til denne regel men havde aldrig hørt om, at den var blevet taget i anvendelse overfor andre end fyrværkeributikker. De gik ind i sagen, men efter en del skriverier frem og tilbage, vurderede de, at jeg ikke ville kunne vinde en sag og dette blev opgivet.

Hej Miriam

Ja det var da uheldigt.

Men hvordan kunne dem der havde meldt dig vide at det var en midlertidig adresse, medmindre altås at du direkte havde skrevet det i din annonce at du kun havde lejet lokalerne i en måned og havde tænkt dig at lukke igen? Det er jo næsten umuligt at løfte beviset herfor. Man må vel gerne skilte med lagersalg og så bare åbne en gang om ugen - altså teoretisk.

Nu skal man naturligvis være ærlig men den er godt nok svær at bevise.

Jeg havde også fat i dhs i dag og de lo nærmest af mig (høj lydt) da jeg fremlagde problematikken og havde ikke lige stødt på sådan en sag før medmindre hvis nogen rendte rundt i gaderne og solgte alt andet end fisk ellers skulle sælge netop fyrværkeri.

Konklusionen må være at sandynligheden er meget tæt på nul og hvis det skulle ske ja så får man en relativ lille bøde mens resten af loven syntes at være en udmærket bestemmelse, selvom at dens oprindelige formål er udvandet, nemligt det at kunne fratage en handlende retten til at drive sin forretning, i det dette nu kun reguleres gennem loven hvis man er vekseler eller auktionshus. Ellers tror jeg både markedsføringsloven, skatteloven, fødevareloven osv. har udemærkede bestemmelser til resten af de handlende :-D

- og til trådstarter håber jeg at salget og din forretning kommer til at gå super godt, tiltros for at det store danske regelkompleks latent venter på at æde enhver iværksætter :-D

God kaffe nat
Søren
 


Side 5 ud af 5 (41 indlæg)