Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frustration, de betaler ikke

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Pyha...sidder nærmest i en "tidslomme" når jeg læser dit indlæg. Var selv uhyre tæt på at knække nakken ved at være alt alt for large med kredit fordi jeg gerne ville ha' gang i forretningen !!

Stod også pludselig med et udestående på ca. halvdelen af min likvide beholdning og kunne sagtens se at pengene var ved at forsvinde ud af mine hænder, så jeg valgte at gå særdeles agressivt til værks med personlige besøg, både i kundens butik og på hans privatadresse og fik gang i en dialog og det viste sig at han selv havde problemer med at få pengene krævet ind hos hans kunder. Han gik så friviligt med til en afdragsordning og jeg fik over ca 3mdr mine penge retur...uden renter, men også uden omkostninger til foged osv.

Du kan selvfølgelig være røget i hænderne på en ægte svindler og så skal der helt andre metoder til, men så bevæger vi os jo ind i en gråzone sådan rent strafretsligt.

Hold os opdateret !! Og skriv gerne hvem sagen drejer sig om, vi er da nok en el andre der g vil undgå sådan en type.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen

Hvordan vurderer du skyldneren, har de pengene eller ikke, hvis de ikke har, så er det rigtig surt, hvis du mener de har, så kan du bruge konkurs våbnet, som en relativ hurtig mulighed for at få dine penge, altså hvis de vil undgå en konkurs.

Du bliver nødt til at bruge en advokat og lad ham ikke snakke dig til almindelig inkasso procedure, han vil sikkert have en god betaling for det, så du skal være sikker på betalingsevnen hos skyldneren.

Jeg ville også vælge at aflægge flere besøg hos skyldner, og hvis det kan ramme ham på et ømt punkt ville jeg nok også optræde lidt pinligt overfor eventuelle ansatte og kunder i biksen, med at fortælle højt men seriøst at de åbenbart ikke kan betale deres regninger, det kan give noget ubehageligt uro hos evt. ansatte, som de fleste ikke bryder sig om. Du har den moralske ret til at kæmpe for dine penge og kunden har du vel ikke lyst til at handle med mere.

I den sidste ende skal du også tage "bankbriller" på og passe på med ikke at kaste gode penge efter dårlige, så hvis de ikke kan betale så pas på med ikke at bruge for mange flere penge på det og vælg måske den opsøgende strategi og gå måske efter nogle afdrag.

De bedste hilsener

Finn

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ih, rigtig gode råd! Jeg tager det hele ind, lærer og ændre betalingsbetingelser i dag!

Jeg holder Jer opdateret og skal nok være noget mere aggresiv overfor den pågældende kunde.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke godt dette her Kenneth. Men jeg håber bestemt, at du får skovlen under skylderen.

Jeg sælger også på vedlagt faktura, men gør altid mine overvejelser, om kunden er sikker nok.
Jeg benytter mig af de metoder som flere tidligere har beskrevet.

Alligevel sker det, at en kunde ikke betaler til tiden, men så sendes der omgående et par rykkere - den sidste i en noget skarp og uforsonlig tone.

Hjælper det ikke, ringer jeg til dem og det hjælper som regel.

Hjælper det derimod ikke, ringer og skriver jeg til borgmesteren hvis det er en kommune/region (og det sker faktisk af og til), eller til bestyrelsesformanden, hvis det er et selskab - denne metode hjælper altid.
Et privat firma får telefonisk henvendelse 2 gange om dagen - morgen og aften, samt mails

7-9-13 - jeg har endnu ikke mistet penge, men det sker nok en dag, men så har jeg besluttet at sælge mine fordringer til en der vil købe den.
Så får jeg da lidt ud af det.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens sidde og kikke baglæns og se hvor det er gået galt. Men jeg kan også kikke i regnskabet og se at jeg har givet kredit for ½ mill. til masser af kunder, som alle er betalt i dag.

Problemet er jo at man bliver mere og mere modig og slikker sig om munden når ordrerne vælter ind.......ja ind til man som jeg bliver snydt :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Pedersen:
så kan du bruge konkurs våbnet, som en relativ hurtig mulighed for at få dine penge, altså hvis de vil undgå en konkurs.

Det er et dyrt våben, da den som begærer konkursen normalt skal stille sikkerhed for udgifterne til konkursboets behandling (typisk 30k) og så uden garanti for at man får sin penge.

Jeg har flere gange bemærket at Jakodan/Nina har fortalt om deres procedure. Det er noget nær et skoleeksempel på hvordan man med "revisor-øjne" gerne ville have kontrollen tilrettelagt.

Når det går godt bliver man modig og måske mere sulten og løber måske ubevidst en større risiko. Man skal hele tiden vurdere om man kan overleve en hvis-det-nu-går-galt situation. Let af være bagklog og håber det bedste for dig Kenneth!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Pedersen:

Hvordan vurderer du skyldneren, har de pengene eller ikke, hvis de ikke har, så er det rigtig surt, hvis du mener de har, så kan du bruge konkurs våbnet, som en relativ hurtig mulighed for at få dine penge, altså hvis de vil undgå en konkurs.

Der er en grund til, at det er sjældent, at konkurs reelt bliver brugt mod en skyldner. Det er ganske enkelt meget dyrt, at erklære et firma konkurs, da man risikere at hænge på hele konkursudgiften. Desuden er ens penge ligeledes tabt, hvilket vil sige 0 kr + ydeligere udgifter/tab.

Et godt råd er altid, at man ik skal smide "gode" penge efter "dårlige penge!!!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Sorry så ik dit svar... Men vi er vist meget enige ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke helt konkurssnakken. Hvis han bliver sendt til inkasso og senere i retten og fogedretten. Bliver der vel foretaget pant i noget af værdi i virksomheden, som så vil blive begæret solgt, hvis ikke virksomheden betaler.

Min fornemmelse er at mange virksomheder i øjeblikket trækker betalingen indtil de havner i fogedretten. Hvorefter de enten betaler det fulde beløb eller får en betalingsaftale.

Og det må jo være dig Kenneth, der skal godkende en evt. betalingsaftale.

Håber under alle omstændigheder, du får omend ikke alle pengene så dit tab tilgodeset.

/Miriam

 

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen

Vi har heldigvis i vores 11 år som selvstændige konsulenter ikke tidligere haft problemer med kunder der ikke betaler, selvom vi kun benytter os af forudbetaling ved bestilling af klippekort til coaching. Ellers fremsender vi faktura, når opgaven er udført og rykker mundligt, hvis de betaler for sent.

Men i år kom finanskrisen også tæt på os, da vi har haft et par kunder, der har bedt om udsættelse af betalingerne. I den forbindelse kan jeg anbefale at man som Amino plus medlem får gratis professionel kreditrådgivning af Aminos samarbejdspartner.  

Held og lykke med inddrivelsen af gælden Smile jeg håber det lykkes. De varmeste hilsener Elsebeth Fogh

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)