Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frustration, de betaler ikke

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

En lille opdatering: Jeg var noget mere aggresiv (som anbefalet her i tråden), og fik fat manden i dag. Han melder tilbage, at han ingen penge har, men at han gør hvad han kan for at skaffe dem. Han spørger derfor til om jeg kan give mig til starte af 2010, januar.

Jeg har dog lidt på fornemmelsen, at der stadig ingen penge er til Januar, så min ikke jeg bare skal få sendt mit betalingskrav til retten.

Du kunne f.eks invillige såfremt han betaler en hvis procentdel nu og fremover betaler et fast beløb hver uge, så du kan se, at der stadig er liv i virksomheden.

Jeg tror som du og andre i tråden heller ikke på, at der er flere penge i januar. Det er en undskylning for at få en måneds fred og du risikere, at der kommer andre kreditorer før dig.

/Miriam

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

En lille opdatering: Jeg var noget mere aggresiv (som anbefalet her i tråden), og fik fat manden i dag. Han melder tilbage, at han ingen penge har, men at han gør hvad han kan for at skaffe dem. Han spørger derfor til om jeg kan give mig til starte af 2010, januar.

Jeg har dog lidt på fornemmelsen, at der stadig ingen penge er til Januar, så min ikke jeg bare skal få sendt mit betalingskrav til retten.

Har du nogen mulighed for at tage varerne tilbage?
Bed ham om at vise lidt tegn på god vilje, ved at betale et mindre beløb nu, fx. 5000 kr. eller lign. - kan være du er heldig.

Send ham en aftale omkring afdragsordning, hvori der står, at i har aftalt, at han skal betale i starten af januar.
Bed ham underskrive og returnere den - tag gerne ud på adressen og få ham til at skrive under med det samme, hvis du har mulighed for det.
Har han først skrevet under på betalingsaftale, har han indrømmet sin gæld til dig og så står du bedre stillet, hvis du skal hive ham til advokat senere.

Frem over kan du overveje at tage et gebyr for at at give kredit.. vi tager 25 kr i gebyr pr ordre hvor kunden ønsker kredit - og det har i år gjort at vi har fået halvdelen af vores tab dækket (men det er selvfølgelig også mange små-ordrer,). og så skal du sætte en kreditgrænse (!!!).

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12675
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Det skrev jeg så os allerede fra starten af... Og min pointe var, at man ik skulle bruge vildt meget tid på "at tisse i bukserne og få varmen", når det hurtigt kunne blive meget koldt.
For RKI kunne give nogle mennesker en falsk forhåbning om en løsning, mens skyldner blot sidder og griner over det træk...

Men så er der jo altid de såkaldte " motorcykel entusiaster " som man kan gøre brug af, så er der der sgu ingen der griner længere!

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Men så er der jo altid de såkaldte " motorcykel entusiaster " som man kan gøre brug af, så er der der sgu ingen der griner længere!

Langhårede mænd på trehjulet cykler, dem skal man bare ik gøre grin med ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen,

Har du overvejet at et ejendomsforbehold på dine varer til nye kunder.

Nu er jeg ikke jurist/advokat, men såvidt jeg husker, så kan du lave det på følgende måde med en ny kunde, som du ønsker at give "kredit". Det er vist noget med at det skal gøres på en speciel måde, for at holde i retten.

Aftal en afbetalingsordning med køber. Han betaler lidt til at starte med, noget mere senere og resten efterfølgende. Så skriver du på papirerne at du tager ejendomsforbehold indtil hele beløbet er betalt.

På den måde kan du køre ud og hente dine varer igen, hvis en ny kunde ikke betaler. Men check lige din advokat først. Det hjælper dig jo så ikke nu, men du kan måske bruge det fremadrettet til nye kunder....

Ejendomsforbehold
Ved afbetalingskøb kan sælger forbeholde sig ejendomsretten til det solgte (som f.eks. ved købekontrakt), indtil hele beløbet er betalt. Køber har indtil lånet er betalt således kun begrænset råderet over det købte og kan bl.a.. ikke sælge det til tredjemand, før kreditor er betalt fuldt ud.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

En lille opdatering: Jeg var noget mere aggresiv (som anbefalet her i tråden), og fik fat manden i dag. Han melder tilbage, at han ingen penge har, men at han gør hvad han kan for at skaffe dem. Han spørger derfor til om jeg kan give mig til starte af 2010, januar.

Jeg har dog lidt på fornemmelsen, at der stadig ingen penge er til Januar, så min ikke jeg bare skal få sendt mit betalingskrav til retten.

Pas på med ikke at blive for aggressiv. Det bedste er jo at få ham til at forstå, at du også er en lille virksomhed og ikke er istand til at yde så lang en kredit, da det nu går ud over dine kreditorer. Ved at være for aggressiv risikere du at han mister sympatien for dig og så får du ham ikke til at betale med sin gode vilje.

Pas også på ikke at overskride inkassoloven. Du må ikke sende en mand uden autorisation og besøget skal meddeles i forvejen.

/Miriam

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)