Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot ???

Side 18 ud af 21 (206 indlæg)
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

langvang:

Jeg har haft lignende kunder som dig Helle, og også et par stykker der har efterladt røde karakterer, men rydder man op i sine fejl, og giver lidt kompensation, har jeg indtil nu fået dem til at være positive ambassadører for vores shop, i stedet for negative. Her tænker jeg på lidt mere end gratis fragt på næste ordre. Den ene var totalt uretfærdig. Jeg var rasende, og fik råbt en del på mit kontor. Da jeg havde kogt af, skrev jeg en besked, om vi kunne indgå en handel, at hun fjernede sit feedback, og hun fik det der svarede til et par hundrede i kompensation.

Og hvis nogle kunder nu læser dette, så ved de at de kan afpresse dig, som webshop ejer... Dvs kunderne truer med Trustpilot, eller os skal du give rabat, og gøre som de siger...

Med andre ord så bliver du snart fanget i et spil, som intet har med varer eller kundeservice at gøre, men nærmere omhandler afpresning via Trustpilot... Og jo mere presset folk er økonomisk, jo mere skruppelløse er de...

Hvorfor det? Jeg bestemmer jo selv hvor langt vi vil gå. Bliver det for meget må vi jo sætte hælene i og tage en rød karakter, og så forsøge at få den fjernet, hvis jeg har dokumentation, hvilket man som regel har over email. Ellers må vi jo leve med den, så har jeg gjort hvad jeg kunne.

Jeg siger bare, at i nogle tilfælde, kan det muligvis betale sig at lave en studehandel. Vi havde jo lavet fejl, på samme måde som Helle har her. Vi havde 2 kunder ud af flere tusinder sidste år, som jeg følte var helt urimelige, i forhold til hvad jeg synes jeg havde gjort for kunden, men heldigvis er der langt mellem dem.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Og hvis nogle kunder nu læser dette, så ved de at de kan afpresse dig, som webshop ejer... Dvs kunderne truer med Trustpilot, eller os skal du give rabat, og gøre som de siger...

Behøver jo ikke at være kunder. Jeg har ikke handlet hos "langvang", men overvejet at købe hund. Hvor mange hundeartikler mon det er værd, at jeg lader være med at skrive dårligt om shoppen?

Jeg skal selvfølgelig ikke have hund, og ville ikke afpresse nogen. Men eftersom det ikke er noget krav at man skal have handlet i en butik for at give en god/dårlig anmeldelse, er dette altså en mulighed.

Jeg har brugt noget af søndagen på at revurdere min opfattelse af Trustpilot, og det kan selvfølgelig sagtens være at man kan bruge dem til noget fornuftigt. Jeg har dog stadig svært ved at tage anmeldelserne alvorligt, når man ikke en gang behøver at have handlet i en butik, for at svine dem til.

Jeg har kigget deres anmeldelser igennem, og der er flere af dem som jeg tror er i direkte strid med lovgivningen, og en hel del hvor det er tydeligt at kunderne er helt blæste, men alligevel er det dem der får lov at svine en virksomhed til.

Og Helles eksempel fra i dag, er jo også et rigtig godt eksempel på hvordan man manipulerer med det system. Så "Trust", synes jeg stadig ikke der er meget af, på den side. Men okay, kan man tjene penge på at skrive at konkurrenterne er nogle svindlere, at de er bondefangere og dybt inkompetente, og samtidig lige huske at rose "den shop hvor det hele var meget anderledes", skulle man jo være et skarn hvis man ikke gør det :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Langvang - jamen jeg har også fået raset af nu :·) Jeg går og vil gå rigtig langt for vores kunder - især når de ikke selv kræver... Denne kunde, har efterfølgende skrevet til os, at hun nu har anmeldt os på trustpilot, og at det ikke bliver det sidste hun gør. Derudover skriver hun også at vi ikke har præsteret at give hende nok kompensation. Det ser jeg som totalt langt ude.

Hvis hun nu havde taget pænt imod min beklagelse i mailen jeg har sendt hende - og set at jeg rent faktisk gør alt hvad jeg kan for at lytte, forstå og ændre procedurer - så var der ganske sikkert blevet sendt en ting og et kort. Men jeg kan slet ikke tage den form for afpresning.... og jeg vil ikke lade trustpilot blive noget som styrer at vi skal give gaver og skrive kort til folk, som i den grad er udenfor rækkevidde.

Derudover så rygtes ting - dårlige oplevelser naturligvis - men bestemt også hvad man bare lige skal gøre for at få rabatter, kompensation og gaver.... så hvis vi bukkede under for presset denne gang - så ville der kun blive flere af dem.

Det er det samme hvis man giver een person mængderabat eller lign. Der går kun et par dage, så begynder mailsene at komme i en lind strøm. Det duer bare ikke.

Øv - jeg kan mærke jeg stadig er sur og gnaven - ha ha :·)

Jeg ved det. Det er en balancegang, og noget man må gøre op fra gang til gang, og du har også mange flere handler end vi har, så hvad jeg kan gå med til vil sikkert ændre sig. Det gør mig rasende, hvis jeg føler jeg bliver udnyttet, men jeg prøver udelukkende at se det fra det perspektiv, hvad det bedste ville være for min forretning, når jeg har raset ud :). Men den metode er man muligvis nød til at revurdere, hvis det skulle tage overhånd, og problemstillingerne bliver mere og mere absurde. Sur og gnaven? Mon ikke, jeg kan selv gå en hel dag og surmule over det, selvom man bare burde skyde det ud af hovedet.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

langvang:

Jeg siger bare, at i nogle tilfælde, kan det muligvis betale sig at lave en studehandel. Vi havde jo lavet fejl, på samme måde som Helle har her. Vi havde 2 kunder ud af flere tusinder sidste år, som jeg følte var helt urimelige, i forhold til hvad jeg synes jeg havde gjort for kunden, men heldigvis er der langt mellem dem.

Du siger med andre ord, at det er iorden at KØBE sig til en god anmeldelse, eller for at undgå en negativ!!!

Spiller systemet så ik fallit? Hvor er det objektive billed af et firma, hvis firmaet alligevel via fri fragt, nedslag i prisen eller andet køber sig til gode karaktere? 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke en måde vi kunne presse dem til dem til at lave profiler mere troværdig

hvorfor skal man ikke have købt hos for at kunne lave anmeldelse

Hvorfor skal man betale for at kræve de skal fremvises faktura , fra en total anonym der intet har skrevet i profilen, hvordan kan virksomhed tillader sig det at de overhovedet fik lov at anmelde , for navnet jo trustpilot , så der må da også være trust værdi over profilerne , med de vil åbenbart tillade alt næsten

Dog den bedste måde presse er at blogge om dette evt. skrive til nyhedsmedier om det og hvor lidt man skal skrive i profiler dem for enten at lave et troværdigt system eller de stopper for det er ren afpresning de udføre, for så lidt de kræver er simpelthen for lavt

Evt. kunne man oprettet blogge om det for så hvordan det fungere, håber selvfølgelige i det mindste de kunne videreformidle på forsiden at ikke skal tage profilerne seriøse der har især lav trust rank grundet ekstrem lav udfyldt profil

Hvorfor overhovedet satse på dem at de skal have alle mine gode anmeldelser og oveni betale for det vis de skal være troværdige , jeg giver dem ekstrem SEO værdien så de burde betale mig penge for jeg levere dem indhold til deres side der giver SEO værdi som kunne være udnyttet på egen side, de kunne køre det gratis fuldt ud og tjene stadigvæk mange penge på google adsense og andre annoncer , med systemet er simpelthen slået helt klik og ved faktisk om de ville tjeneste meste ved kun gratis.

Troværdig og give noget gratis væk giver goodwill og der er langt flere der er behjælpelige der både giver link til dem og der er flere der vil betale for et sponsor links da trustpilot har et stort goodwill, dette har de dog ikke med nuværende konceptet derfor må skrive om det indtil de laver om på konceptet vis ikke gøres, lever de så lang tid, folk lever i angst for Internet og hvad dette medføre.

Konceptet ville have større succes rate på lang sigt , vis siden havde en større trust rating og et troværdigt look, dette vil folk gennemskue i løbet af nogle årrække, med før det sker at folk får mere tillid til Internet vil de overlever grundet en masse mennesker lever i en stor uvindenhed

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

langvang:

Jeg siger bare, at i nogle tilfælde, kan det muligvis betale sig at lave en studehandel. Vi havde jo lavet fejl, på samme måde som Helle har her. Vi havde 2 kunder ud af flere tusinder sidste år, som jeg følte var helt urimelige, i forhold til hvad jeg synes jeg havde gjort for kunden, men heldigvis er der langt mellem dem.

Du siger med andre ord, at det er iorden at KØBE sig til en god anmeldelse, eller for at undgå en negativ!!!

Spiller systemet så ik fallit? Hvor er det objektive billed af et firma, hvis firmaet alligevel via fri fragt, nedslag i prisen eller andet køber sig til gode karaktere? 

Jo, hvis ens anmeldelser generelt er baseret på det. Her er det 1 anmeldelse der er baseret på at kunden har fået lidt ekstra for en fejl vi trods alt har lavet, så nej, synes bestemt ikke systemet spiller fallit på den ene kunde. Det handler om at få en tilfreds kunde. Nogle er nemme at tilfredsstille, nogle svære, nogle er umulige. Vi vil gerne levere en rigtig god service, hvor flest mulige er tilfredse, og forhåbentlig kan lide at handle hos os. Hvis nogle oplever, at en forretning går højt op i kundeservice, kan det måske også friste nogle til at forlange mere end de har krav på. Det er nogle udfordringer man må tage med i e-handel. Dog ikke et problem vi har pt.

Hvis vi ikke selv havde lavet en fejl, havde sagen været klar, nu er det så er bare spørgsmålet, hvad man er villig til at gå med til, når man har kludret i det. Responsen kan være uretfærdig, så må man tage det op fra gang til gang, men jeg vil ikke sige det er et problem overhovedet. Det bliver det måske hvis vi en dag står med 200 ordrer om dagen, men så er vi stadig nød til at se på sagen fra gang til gang alt efter størrelsen på den fejl vi evt. har lavet.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

langvang:

Fashion-Seller:

langvang:

Jeg siger bare, at i nogle tilfælde, kan det muligvis betale sig at lave en studehandel. Vi havde jo lavet fejl, på samme måde som Helle har her. Vi havde 2 kunder ud af flere tusinder sidste år, som jeg følte var helt urimelige, i forhold til hvad jeg synes jeg havde gjort for kunden, men heldigvis er der langt mellem dem.

Du siger med andre ord, at det er iorden at KØBE sig til en god anmeldelse, eller for at undgå en negativ!!!

Spiller systemet så ik fallit? Hvor er det objektive billed af et firma, hvis firmaet alligevel via fri fragt, nedslag i prisen eller andet køber sig til gode karaktere? 

Jo, hvis ens anmeldelser generelt er baseret på det. Her er det 1 anmeldelse der er baseret på at kunden har fået lidt ekstra for en fejl vi trods alt har lavet, så nej, synes bestemt ikke systemet spiller fallit på den ene kunde. Det handler om at få en tilfreds kunde. Nogle er nemme at tilfredsstille, nogle svære, nogle er umulige. Vi vil gerne levere en rigtig god service, hvor flest mulige er tilfredse, og forhåbentlig kan lide at handle hos os. Hvis nogle oplever, at en forretning går højt op i kundeservice, kan det måske også friste nogle til at forlange mere end de har krav på. Det er nogle udfordringer man må tage med i e-handel. Dog ikke et problem vi har pt.

Hvis vi ikke selv havde lavet en fejl, havde sagen været klar, nu er det så er bare spørgsmålet, hvad man er villig til at gå med til, når man har kludret i det. Responsen kan være uretfærdig, så må man tage det op fra gang til gang, men jeg vil ikke sige det er et problem overhovedet. Det bliver det måske hvis vi en dag står med 200 ordrer om dagen, men så er vi stadig nød til at se på sagen fra gang til gang alt efter størrelsen på den fejl vi evt. har lavet.

Har kigget på dine anmelders de ser mystisk ud, faktisk troet jeg ikke jeg man måtte anmelde en profil når havde kun skrevet navn og har trust rank 5%

Hvorfor er der mange med kun maks. Linjer i de fleste anmelders, hvor stor troværdighed tror du sådan en anmeldelse har

Hvorfor er der ikke faktura regning jeg kan se

Hvad hjælper det din forretning, når alle laver så utroværdige anmelders, kan kun sige jeg tage anmelders mere seriøse vis var på din egen side og der var regning og det og en god anmeldelse for de behøver ikke engang være kunder for at lave en anmeldelser

Hvorfor linker du til dem

Hvorfor giver du dem SEO værdi

Hvordan skal jeg tage dine anmelders som sandfærdig, når der er så lidt udfyldt i profiler

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Dino:
Jeg synes lidt at der bliver kørt en hetz på trustpilot til tider, men i sidste ende så er trustpilot sku med til at sikre den almindelige forbruger. Og når vores lov i Danmark tillader virksomheder at snyde forbrugere, næsten uden konsekvenser , så er det da godt man har et sted hvor man i hvertfald kan minimere risikoen for sig selv som forbruger

Forbrugeren har Forbrugerstyrelsen til at holde ro og orden og sørge for at butikker ikke overtræder lovgivningen. Jeg ser ingen grund til, at enkelte kunder (som i øvrigt er ganske umulige at stille tilfredse), skal have lov til at ødelægge en webshops rygte.

Og når vi nu alligevel har TrustPilot med i denne tråd, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at vide, om anmeldelsen på vores shop er ok i følge jeres regler?

 

Hej Helle

Den enkelte forbruger kan tit ikke gøre ret meget, ja melde til forbrugerstyrelsen, hvis firma ikke hører efter, kommer de på blackliste hos forbrugerstyrelsen og hvad så??

Jeg kan godt se det fra din side og at der også kunder som er svære at stille tilfredse, selvom man har en god service etc.. Problemet ligger bare i at der findes lige så mange dårlige shops, som der findes gode.

Og hovedparten af kunder vil jo gerne give en god udtalelse hvis de har fået den rette behandling.

Der hvor jeg synes at TP er godt er at man kan minimere risikoen for at skulle ud i alt det med forbugerstyrelsen hvor man også ofte skal betale for at indgive en klage osv. Hvis forbrugeren får medhold, ja så bliver virksomheden blacklistet, men hvad hvis virksomheden i bund og grund er ligeglad med fstyrelsen og deres blackliste?? Ja så kan forbrugeren begynde på retsag og det kan trække ud i flere år før de får deres penge, hvis de nogensinde gør.

Nu vil jeg ikke komme med navne på virksomheder osv, men alle de virksomheder som man f.eks. har hørt negativt om i medier osv., hvis man ser dem på TP, så er hovedparten af deres anmeldelser negative, og ikke en ud af 50 eller lignende .

Min mening er bare at man ofte kan bruge TP til at vurdere risikoen ved den virksomhed man har tænkt sig at handle med. Et par enkelte dårlige anmeldelser bland af massevis af gode gør jo ikke så meget, hvori hvis der er flere dårlige end gode.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Dino:

Min mening er bare at man ofte kan bruge TP til at vurdere risikoen ved den virksomhed man har tænkt sig at handle med. Et par enkelte dårlige anmeldelser bland af massevis af gode gør jo ikke så meget, hvori hvis der er flere dårlige end gode.

Men hvis du bruger dette til at træffe dine valg, får du svært ved at finde et teleselskab til din mobiltelefoni, da stort set alle iflg. Trustpilot er noget man skal holde sig fra, det bliver svært at finde en internetudbyder da det er lige så dårligt, du kan ikke se DR og Viasat, for dem skal man holde sig langt væk fra. I hvert fald iflg. Trustpilot.

Jeg har flere gange brugt TDC og DR som eksempel, men gør det gerne igen. Jeg ved, og du ved det sikkert også, at de hver har flere millioner kunder. under 600 af disse har valgt at give deres mening til kende. Baseret på disse meget få anmeldelser, kan man konstatere at TDC og DR slet ikke burde have lov at drive virksomhed... Giver det et retvisende billede af TDC ogf DR? I think not :o)

Jeg har som nævnt brugt en stor del af dagen på Truspilot. Og der er adskillige brugere derinde, der jo slet ikke burde have lov til at ytre sig i det offentlige rum. I flere anmeldelser kan man, hvis man ved hvordan nogle ting fungerer, konstatere at der er flere usandheder i indlæggene/bedømmelserne, som selvfølgelig skal bruges for at lægge ekstra tryk på hvor dårligt firmaet er, selvom det er tydeligt at det er en retardo bag tasterne der ikke kan acceptere at de har handlet forkert, og derfor selvfølgelig ikke får medhold i deres klage.

Der er også alt for mange anklager om tyveri, svig, bondefangeri og det der er værre, til at det på nogen måde er troværdigt.

Jeg må dog medgive, at det er en smart markedsføringsplatform, og at man naturligvis skal udnytte den til fulde. Det er der nogle der er rigtig dygtige til, og det kan godt være at det giver flere penge i kassen.

Jeg vil dog stadig mene, at man burde skulle dokumentere at man rent faktisk er kunde, for at kunne lave en anmeldelse.

Dino:

Der hvor jeg synes at TP er godt er at man kan minimere risikoen for at skulle ud i alt det med forbugerstyrelsen hvor man også ofte skal betale for at indgive en klage osv. Hvis forbrugeren får medhold, ja så bliver virksomheden blacklistet, men hvad hvis virksomheden i bund og grund er ligeglad med fstyrelsen og deres blackliste?? Ja så kan forbrugeren begynde på retsag og det kan trække ud i flere år før de får deres penge, hvis de nogensinde gør.

Så konklussinen er, at for at skulle undgå at blive snydt af en virksomhed der alligevel ikke har tænkt sig at rette sig efter forbrugerstyrelsens afgørelser, skal man lade være med at handle i butikken, med mindre denne butik har været dygtig til at få deres venner og Facebook fans, til at skrive en enkelt linje, og krydret den med 5 stjerner? Jeg tror ikke det hænger sådan sammen.

Getmore havde også rigtig mange og rigtig gode anmeldelser. Hvad kan man bruge dem til? Der er folk der har betalt for varer de aldrig får. Der er andre der har sendt defekte varer til reparation/ombytning/returnering, der aldrig får deres penge eller varer igen. Men hey, de havde jo gode anmeldelser på Trustpilot, så det er nok et tilfælde at de nu for anden gang for lov at skuffe en hel del kunder. Det er naturligvis ikke Trustpilots skyld at disse kunder er kommet i klemme, men myndighedernes. Med mindre at der blandt disse er kunder der har valgt at handle hos Getmore, pga. de gode anmeldelser på Trustpilot naturligvis.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 02:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel..

Synes det er sjovt hvor lidt du har til overs for trustpilot.dk, men samtidigt skriver du i en anden tråd at du er medejer af hjem.dk, som skilter med deres trustpilotscore og kommentarer på forsiden sammen med e-mærket..

Underligt du ikke foreslår dem at ændre det, da det jo absolut ingen bevist effekt har, som du selv siger.. Du må vel mene at pladsen kunne være bedre udnyttet med nogle lækre produkter eller andet godt som kunne tjene jeres side nogle penge.  Hvis de ikke vil være med til det, må deres webansvarlige jo ha en eller anden god begrundelse for at det. Kunne være sjovt at høre..

Eller har trustpilot lavet en undersøgelse der beviser at deres medlemskab giver effekt?

 

Jeg synes at trustpilot er et godt hjælpemiddel til forbrugerne og firmaerne kan jo gratis give svar på kommentarerne fra brugerne. Dog synes jeg kun det skal være muligt at bruge trustpilot med et ordre nr eller lignende, samt at der skal være et vist antal reviews før scoren vises.

Om et firma/hjemmeside vil være betalende bruger må man vel gøre op med sig selv. Use it or dont.. Hvis man vil have en graf med bevist effekt og de ikke kan fremvise dette, så kan man vel bare fravælge at bruge deres produkt..

Ved heller ikke hvordan grafen for amino boost ser ud og om der er én, men det virker da rimeligt logiskt at det vil give flere kunder at gøre brug af det, ligesom det for mig virker rimeligt logiskt at hvis man kan fremvise x antal kunder der har været glade for at handle i en webshop, til en kommende kunde, vil det øge troværdigheden og dermed sandsynligvis også salget.

 

Mvh

Side 18 ud af 21 (206 indlæg)