Thomas, et af de firmaer der har brugt online kunde-kommentarer længest og med den største effekt er Amazon. Og de bruger NETOP ikke en trediepart til at indsamle og eje kondekommentarerne. Synes du Amazon virker utroværdig? Synes du deres forretning går skidt eller at derers konverteringer er dårlige?
Synes du Amazon ligner et Get Rich Fast site? Eller synes du det gælder for mit bog-site?
Dine oplevelser stemmer bestemt ikke overens med de praktiske erfaringer os der netop bruger kundekommentarer på vores egne websites har.
Jeg forstår simpelt hen ikke at du gider, at spilde din markedsføring på at jage dine kunder over til andre.
Synes da også det er fint med et system som amazon.com har og det må vel også være en nødvendighed når man har et hav af brugere der sælger varer på sitet. Det er vel lavet for at sortere de brodne kar fra. Som jeg har forstået det er det ikke nødvendigvis amazon.com der vurderes, men brugerne, og det synes jeg gør en stor forskel.
Amazons system er sikkert glimrende, men det er de færreste der har sådan et system på deres site. Så skal de ikke bedømmes? Synes det er et lidt sjovt du finder en af de aller største handelssteder som eksempel, der har milliard omsætning. Stor forskel på dem og en standard webshop i Danmark. Problemet ved at butikkerne selv står for systemet er efter min mening, at de butikker der snyder kunderne aldrig nogensinde ville være interesseret i sådan et system. Hvis alle havde sådan et system kunne man jo bare undlade at handle i de butikker der ikke har et, men det er jo langt fra tilfældet idag.
Med hensyn til din bogside synes jeg ikke det ligner et get rich faster site, men havde det været ulla fra Vanløse der havde skrevet istedet for Marshall Simmonds, Chief Search Strategist - New York Times, ville jeg ikke finde anmeldelserne troværdige.. Forstår du hvad jeg mener? Altså når det er en eller anden delvis offentlig person der giver anmeldelserne virker det bedre end en total anonym.
Nu kan jeg se på både din seo side og bog side at der kun er super gode anmeldelser. Kan det virkelig passe at der ikke har været bare en utilfreds kunde du har arbejdet med/solgt et produkt til? Hvor er de anmeldelser? I din situation betyder det nok ikke så meget da du har et godt ry i forvejen, men for en lille webshop ville jeg ikke finde det troværdigt.
Siger heller ikke trustpilot er et fejlfrit system, og kan godt se det smarte i at butikken selv har ejerskabet af kundekommentarerne. Men indtil det bliver lavet et sådant system som størstedelen af butikkerne bruger, synes jeg det er et godt alternativ.
Mvh