Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2C Forsendelse

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg har kiggede en del rundt på amino, omkring forsendelser til B2C, og som jeg har opfattede det er der ikke særlig mange der gør det, untagen dhl som jeg læste mig frem til så gør passer det?

 

I starten vil jeg vel sende mellem 5-25 pakker om dagen og regner med at nå op på omkring 25-75 pr. dag, vægt fra 250g-5000g,  og ca. mellem 4500-25000 pakker pr. år., jeg er villig til at købe pakke firmaets emballage til mine forsendelser, kan ikke ikke råde mig på vejen...

 

pakke størrelse (bredde x længde x højde) max 150 mm x 200 mm x 75mm.

 

Med venlig hilsen

 

Sebastian Laursen

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der ikke nogen der kan vidre hjælpe mig på vejen, jeg er ikke helt ville med post danmark, for har nemlig sendt en del med som privat som ikke kom frem, og nu skal jeg så til at sende det som firma fra B2B til B2C!

 

mvh

sebastian

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sebastian

Netop fragt fra firmaer til private er der ikke ret mange transportvirksomheder, der vil røre ved. Det skyldes, at der er for meget besvær med modtagere, der ikke er hjemme.

Som jeg læser dit behov, så burde du dog sagtens kunne bruge PostDanmark, og hvis du sender det som pakker, får du jo kvitteringer for afsendelse.

Vi bruger selv Danske Fragtmænd, som egentlig gør det meget godt. Desværre er de meget dyre, og det værste er deres ekstra gebyr på levering til private på kr. 45,- + moms, som de desværre lige indførte, da vi åbnede vores eButik her for knapt et år siden.

Jeg har undersøgt markedet ret godt, og selv om vores pakker ikke bare må, men skal stilles, når der ikke træffes nogen hjemme, så er der for os p.t. ingen alternativer.

I min frustation over situationen gik jeg til Erhvervsbladet med min historie her i foråret, og der var en del respons på det, og historien blev bragt i flere andre dagblade/fagblade også, men desværre uden nogen afklaring af situationen, og med den chaufførmangel, der er p.t., er det jo ikke blevet nemmere.

Vi er p.t. med til at starte et logistikprojekt op sammen med flere andre interessenter her i blandt universiteter, transportører og andre "brugere", men hvad og hvornår, der kommer noget ud af det, er endnu uvist.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sebastian

 

Med den forholdsvis lille mængde pakker der her er tale om, er der kun PostDanmark.... Det kan selvfølgelig forekomme at pakkerne forsvinder, men så længe du har trace and track nr. så er det altså ikke det store problem at finde frem til dem....

 

Vi sender selv hovedsageligt som maxi-breve, hvor man ingen sikkerhed har overhovedet, men det er altså kun en forholdsvis lille procent del, der forsvinder...:-)

 

 

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sebastian.

 

Et alternativ er måske GLS. De er i gang med at brede sig lidt mere i danmark med fokus på private brugere. Bla. med deres pakkeshops. Jeg kender een forretning der har brugt dem i et års tid, og som er tilfreds med det.

 

Du kan læse lidt mere på GLS''s hjemmeside:


 

Vi bruger selv PostDanmark (og deres webpack) og har gjort i flere år. Antallet af forsvundne pakker er absolut minimal (og når der en enkelt gang har være problemer er det hurtigt blevet løst af dem).

 

Mvh.

Henrik

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-11-2006 13:53:53 Forfatter: Change
Er der ikke nogen der kan vidre hjælpe mig på vejen, jeg er ikke helt ville med post danmark, for har nemlig sendt en del med som privat som ikke kom frem, og nu skal jeg så til at sende det som firma fra B2B til B2C!


mvh

sebastian


 

Vi sender ca. 10.000 B2B til B2C pakker om året, hvor vi i 2006 kun havde 4 forsvundne pakker og 6 ødelagte, det kan ikke blive meget bedre.

Vi har prøvet Apost da der var noget der hed det, Pakketrans, UPS samt Danske Fragtmænd, alle med meget dårligt resultat (ødelagte pakker)

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra K&#248;benhavn
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville ikke bruge DHL hvis jeg var dig. Sidst vi brugte dem, var der ødelagte varer dagligt. De ville desuden ikke erstatte pakkerne, da de havde som krav at man skulle pakke varerne forsvarligt ind. De bestemte selv hvornår det var forsvarligt. Men som udgangspunkt skulle man forvente at pakke skulle kunne holde til et tab fra en meters højde, samt at pakkerne blev kastet med.

 

Postdanmark var meget bedre. deres fejl procent lå på 1.5 og vi sendte ca. 5900 pakker pr. mdr. Der var aldrig problemer med at få erstattet varer, hvis de, hvilket var sjældent, forsvandt eller blev beskadiget.

 

Vh

 

Kruse

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg glemte helt at skrive at vi sender med PostDanmark

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
vi korer hele sjaelland rundt med mobler og B2B og B2C pakker og vi levere  til 40 -50 adresse paa sjaelland hver dag. .

 

selvom vi er lille firma men vi er hurtigt og vi har ingen pakke skader og ingen pakke forsvundet ,, vi har en fragtforsikring der daekker all forsendelser vi korer med.

 

vi har ogsaa korsel til jylland med B2b og B2c  men max. 10 adressom dagen .

 

alle dine forsendelser vil vaere hos dine kunder indenfor  max. 7 time .

 

hvis  nogen er interesserede ,  kan de kontakte os og aftale et mode .

 


Side 1 ud af 4 (34 indlæg)