Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2C Forsendelse

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej APS

 

Kan du ikke sende mig en PM med dine kontaktdata, da jeg tror at vi kunne finde ud af noget sammen.

Vi har brug for en som kan fragte vores varer rundt til både erhverv og privat.

Flemming Gravesen Unique indretning
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

GLS afhenter pakkerne på din virksomhedsadresse, hvis du sender over 300 pakker pr. år - og du kan få et tilbud på dine pakkeløsninger hos deres kundeservice i kolding (det kan være lidt svært at komme igennem). Nu har jeg selv arbejdet hos GLS over et par år, og alt efter hvad du sender, kan det godt forekomme at du indimellem får problemer med ødelagte eller mistede pakker. GLS dækker pakker op til knap 5000 kr. i værdi (derover skal de yderligere forsikres, dog max. op til knap 50.000 kr.). Jeg syns GLS er flinke til at erstatte pakkerne, men de er ikke bedre end så mange andre, vil jeg vove at påstå :) Men prøv og ring og få et tilbud fra dem, det kan der jo ikke ske noget ved.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
For lige at følge op på denne tråd, så er der nu indkaldt til første møde i logistikgruppen, se:

http://www.eucnordvest.dk/media/-300036/files/Invitation-fodevaretransport.pdf

At der står Vestdanmark betyder ikke så meget, for hvis vi får et landsdækkende system, ja så er det jo landsdækkende, og at det er fødevarer, det drejer sig om er egentlig også uden betydning - hvis igen systemet kommer op at stå.

Bemærk især punktet: Hvordan skabes de bedste dør-til-dør distributionsløsninger for mindre fødevareproducenter, som særligt henvender sig til kunderne via Internettet?

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 02-11-2006 16:17:30 Forfatter:Change
Hej,


Jeg har kiggede en del rundt på amino, omkring forsendelser til B2C, og som jeg har opfattede det er der ikke særlig mange der gør det, untagen dhl som jeg læste mig frem til så gør passer det?


I starten vil jeg vel sende mellem 5-25 pakker om dagen og regner med at nå op på omkring 25-75 pr. dag, vægt fra 250g-5000g,  og ca. mellem 4500-25000 pakker pr. år., jeg er villig til at købe pakke firmaets emballage til mine forsendelser, kan ikke ikke råde mig på vejen...


pakke størrelse (bredde x længde x højde) max 150 mm x 200 mm x 75mm.


Med venlig hilsen


Sebastian Laursen


 

Hej Sebatian,

 

Jeg må tilslutte mig de øverste.

 

GLS har flere gange hjulpet mig, i forbindelse med B2C forsendelser, da jeg havde et salgsfirma. Som regel er de mere villige til at hjælpe hvis man har en kombination af forsendelser til hhv. business og consumer.

 

Ellers syntes jeg du skal forsøge at kontakte MAHE. De er en sammelægning af forskellige transportfirmaer, og er mit nuværende transport firma. De er altid gode for et solidt tilbud. De benytter bl.a. DHL og GLS.

 

Håber du finder en løsning.

 

R. Rosenberg

Tilmeldt 15. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg køre gerne distributions kørsel på sjælland i min vito. Jeg køre på time løn, og vil helst have en kunde jeg henter hos hver morgen, men har man ike helt nok pakker og man kan slå sig sammen med en anden virksomhed om at betale time lønnen så henter jeg bare to steder. Skriv mig en pm hvis det er noget for din virsomhed. Mvh Bruni
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Folkens

 

Post Danmark er den eneste vej at gå. Vi har sendt meget med GLS, men det er helt vildt alle de returpakker, forsvundne pakker og beskadigede pakker som vi har haft hos GLS. Jeg er godt og grundigt træt af dem. Og vi bruger dem udelukkende til pakker som er for store til Post DK. Altså over 150cm i længden. De burde ikke være så nemme at beskadige (ved at kaste med dem) eller smide væk ;-)

 

Jeg ved fra mit arbejde hos DHL at pakkerne ved den slags virksomheder ikke bliver behandlet ret godt. Det er dog min fornemmelse at Post Danmark har mere kontrol med at pakkerne ikke behandles SÅ dårligt. Vi har endnu ikke haft hverken returpakker eller beskadigede pakker hos Post Danmark, så jeg elsker dem ;-)

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
GLS henter kun på adressen hvis de 300 pakker er b2b. Deres pakkeshop koncept er ikke færdigudviklet, de regner med at have mere styr på det i august måned.
 

Deres priser er da lidt bedre end postdanmark´s. Og mon ikke der er mulighed for at få hentet på adressen hvis man har over 1000 pakker om året (jeg har ca. 2000, så der er lidt at gi´ af, hvis det kræver mere)

 

De er ikke helt sikker på om de vil levere ud til kunderne (b2c), eller om kunderne skal i en af deres "pakkeshops". Umiddelbart er der fordele og ulemper ved begge løsninger. Skal de i pakkeshopsne, har kunderne vel større chance for at få deres varer dagen efter. Hos postdanmark sendes pakkerne jo ofte til tomme adresser hvorefter pakkene først dagen efter kan hentes på posthuset.

 

Men efter postdanmarks prisstigning, er der om noget tidspunkt behov for et alternativ.

 

 

Jimmy

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan varmt anbefale TNT. 99% af alle vore forsendelser kommer frem dagen efter. Det er nemt og smertefrit, at udfylde fragtbreve og pakkelabels online.
Når noget går galt hos TNT går det som oftest dog rigtig galt, men det er forsvindende få af vore forsendelser, der bliver væk i systemet.

Danske Fragtmænd har jeg kun meget lidt godt at sige om - Jysk underdrivelse. De er simpelthen så dårlige til deres fag, at det kan undre, at de stadig er i branchen.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville klart anbefale dig at benytte PostDanmark eller UPS!
Vi benytter delvist disse to firmaer, UPS til stører forsendelser (hvor de er billigere end post danmark) og post dk til alt småt.

UPS har fantastisk service og vi har igen problemer haft med dem! De betaler emballage samt det software vi skulle bruge til at intigrere dem i vores systemer

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Hvad med at prøve at høre Dansk Lokal Distributin? De kører for Skagens Food og Torvet.dk og jeg mener også at de kører for mindre webshops.

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)