Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Mudderkastning" - debat

Side 2 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Eftersom det er mig, der startede den tråd, der nu er slettet, bliver jeg nødt til at komme med et par kommentarer.

Mit indlæg (som nu er slettet)

- gik efter bolden, ikke manden

- var 100% sagligt og med dokumentation

- anklagede ikke nogen som helst, men bad om flere oplysninger om noget, jeg og flere andre fandt mistænkeligt

Der var ikke tale om mudderkastning, eller at jeg på nogen måde har noget imod den pågældende person.

At tage debatten direkte med den pågældende person er ikke muligt, eftersom jeg - i det tilfælde, at der rent faktisk var tale om bevidst snyd, hvilket jeg ikke kan sige med sikkerhed - ikke ville kunne få et klart svar.

Generelt (og følgende har intet at gøre med den pågældende person - jeg taler generelt nu): Når jeg ser, at brugere bliver snydt af firmaer, tier jeg ikke stille, heller ikke af frygt for injuriesager. I øvrigt ville en injuriesag heller ikke være relevant, eftersom jeg ikke anklagede nogen, men stillede nogle berettigede spørgsmål.

Vi kan alle være enige om, at mudderkastning ikke er noget, vi vil se på Amino - men at det er kommet dertil, at Amino ikke kan godtage saglig kritik, er forstemmende. Ligeledes er det forstemmende, at man er så bange for injuriesager, at man afviser berettiget kritik.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

PJEDSTED:

Ja, det er ikke rart at blive "afsløret"

Amino er tilsyneladende ikke tilfreds med at drengene får mulighed for at komme med deres bemærkninger.

"Drengene" er nogle både flinke og dygtige fyre. Hvis det nu var mig der havde fået serveret en tråd som den omtalte så var der gået 2 minutter og Martin T havde fået en advokattrussel.

Hvorfor. Ikke et ord om sagen men alene fordi trådstarter "sværter" et forkert juridisk subjekt til. Hvis adskillige debatører ikke kan lave den sondring - ja så forstår jeg godt at Amino foretrækker at gå både med seler og livrem.

/Henrik

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonas,

Jeg læste dit indlæg og jeg er sikker på, at indlægget i sig selv ikke var et problem. 

Problemet opstår først, når folk kommenterer på indlægget. Det er langt fra alle som griber sagen an med samme saglighed og seriøsitet som dig. Derfor lukker Amino mange tråde af frygt for, hvad tråden kan udvikle sig til (og hvad de ofte udvikler sig til).

Det var i øvrigt mig der kom med kommentaren på Thorborgs blog. Jeg kender begge fyre og har et rimelig anstændigt forhold til dem. Kender dem begge som flinke fyre, men jeg synes alligevel kommentaren med 'ingen utilfredse kunder nogensinde' var en tilsnigelse.

Nu har Matthias forklaret sin side af sagen og dermed ser jeg ingen grund til at grave videre i det. 

Så det er ikke noget du skal tage personligt. Hvis debatkulturen over en bred kam var mere seriøs og saglig herinde, så ville Aminos moderatorer heler ikke være nødsaget til at slette tråde så ofte, som de nu gør.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Det er langt fra alle som griber sagen an med samme saglighed og seriøsitet som dig.

Tak for rosen.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Dansk demokrati når det er bedst. - Du har ret til min mening så længe du holder din kæft.

Frem med kniplerne og tåregassen drenge.

xxx

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er tilsyneladende aminos holdning at tråde som den omtalte ikke bør være herinde. Ligesom Jonas synes jeg det er et stort tab, og gør siden flad og endimensionel. 

Hvis nogen har gode alternativer til Amino så smid endelig en privat besked.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

cardigan:

Det er tilsyneladende aminos holdning at tråde som den omtalte ikke bør være herinde. Ligesom Jonas synes jeg det er et stort tab, og gør siden flad og endimensionel. 

Hvis nogen har gode alternativer til Amino så smid endelig en privat besked.

Nej skriv dem endelig her, jeg vil meget gerne se hvis andre kan håndtere den slags på en bedre måde.
Jeg ved vitterligt ikke hvordan vi kan gøre det anderledes, uden at skulle i retten et par gange om ugen og være med til at folk bliver slagtet på skafottet uden rettergang.

Så kom endelig med sider hvor de kan håndtere gabestokke, uden at det går ud over retssikkerhed, sitets medlemmer og ejere.

Dbh Martin

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

cardigan:

Det er tilsyneladende aminos holdning at tråde som den omtalte ikke bør være herinde. Ligesom Jonas synes jeg det er et stort tab, og gør siden flad og endimensionel. 

Hvis nogen har gode alternativer til Amino så smid endelig en privat besked.

Nej skriv dem endelig her, jeg vil meget gerne se hvis andre kan håndtere den slags på en bedre måde.
Jeg ved vitterligt ikke hvordan vi kan gøre det anderledes, uden at skulle i retten et par gange om ugen og være med til at folk bliver slagtet på skafottet uden rettergang.

Så kom endelig med sider hvor de kan håndtere gabestokke, uden at det går ud over retssikkerhed, sitets medlemmer og ejere.

Dbh Martin

 

Hvad er forskellen på om man går på landsdækkende TV med afsløringer i forhold til at man gør det her?

Er det ikke bare AMINO der er for nemme at true til tavshed?

 

xxx

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

cardigan:
Hvis nogen har gode alternativer til Amino så smid endelig en privat besked.

 

Jeg har ikke nogle forslag om alternativer til Amino.... Men jeg har et forslag til en alternativ brug - så håber du tilgiver mig, jeg ikke griber til de private beskeder ;)

 

Mit forslag er at man bare bruger Amino til at udveksle praktiske erfaringer.... Jeg elsker da, som mange andre, en god kontroversiel tråd, hvor man hænger banditter ud. Men i det store hele, hvor meget gavner det virkeligt?

Derimod gavner det øvrige indhold utroligt meget.... Regnskab og SEO er to emner jeg får vanvittigt meget ud af at følge herinde..... og så er der andre emner igen, hvor jeg forsøger at hjælpe andre. Så er det ikke nok...er det ikke alt rigeligt, at få ud af sitet?

Derudover så er der jo også alt det netværkeri, der foregår mellem vidensdelingen..... Så selvom jeg da elsker lidt drama.... Ja, så vil jeg mene Amino har rigeligt at byde på - selv hvis der bliver skruet lidt ned for dramaet...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

PJEDSTED:

Hvad er forskellen på om man går på landsdækkende TV med afsløringer i forhold til at man gør det her?

Er det ikke bare AMINO der er for nemme at true til tavshed?

 

Forskellen er at de "landsdækkende medier" har den fulde redaktionelle kontrol. Det har Amino ikke - de har kun det redaktionelle ansvar.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 2 ud af 7 (64 indlæg)