Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Mudderkastning" - debat

Side 3 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

PJEDSTED:
Er det ikke bare AMINO der er for nemme at true til tavshed?

Et gæt kunne være ressourcer. Et andet at Amino synes det er sjovere at bruge tid på at hjælpe iværksættere end at bruge tid og penge på at brødføde advokater.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

PJEDSTED:

Hvad er forskellen på om man går på landsdækkende TV med afsløringer i forhold til at man gør det her?

Er det ikke bare AMINO der er for nemme at true til tavshed?



Der er et par små forskelle:

1) Historierne er researchet af uddannede journalister og ofte tager den slags uger/måneder. De hører som regel alle parter og danner sig så en mening.

På Amino kan alle deltage, også dem der intet aner om sagen og ikke har nogen som helst forudsætninger for at vurdere noget som helst og det kræver ingen uddannelse at have en markant mening og dømme andre.

2) Alle historier bliver checket af en chefredaktør og han afgør om alt er gjort ordentligt og han tager derfor ansvaret.

På Amino er ordet frit og jeg har ansvaret. Der bliver dagligt skrevet mere end 800 indlæg og jeg har svært ved at sætte mig ind i alle de sager der måtte være.

3) TV-Stationer og den slags har mange penge og juridiske afdelinger og skulle de komme i retten, så er det en del af budgettet.

Amino har ingen juridisk afdeling og vi har ingen penge. Så hver gang vi i givet fald skulle i retten, så skulle jeg rejse til Danmark og jeg skulle betale for det hele.

Kan du se forskellen ?

Dbh Martin

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

PJEDSTED:

Hvad er forskellen på om man går på landsdækkende TV med afsløringer i forhold til at man gør det her?

Er det ikke bare AMINO der er for nemme at true til tavshed?

Rimelig stor vil jeg sige.

Når Kontant på DR bringer en "afsløring", har et team af journalister arbejdet i et stykke tid på sagen, og med den redaktionelle kontrol kan de godt tage det redaktionelle ansvar.

Det er jo en del anderledes på Amino - og stort set alle andre internetfora.

 

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Den vigtigste ting bag et forum er god stemning - er der dårlig stemning, og folk sviner hinanden til, gider brugerne ikke at være på forummet mere, det har jeg erfaret den sidste tid med Amino, derfor har jeg også stor respekt for Amino teamets fremgangsmåde mod dette. Flere og flere Amino'er har valgt at forlade forummet, pga. svineri, dårlig stemning osv. nogen af dem har ydet en stor hjælp til os andre på Amino, og jeg synes det er en trist beslutning de har taget.

 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PJEDSTED:

blabkakbhakbh

Hvis du nu læste efter istedet for at hænge dig i din autonome tendenser så ville du forstå at Amino skal håndtere Injurier sager? Det er ikke småting Amino skal stå til regnskab til.

Du bruger Amino Gratis, så må du også indfinde dig efter reglerne. Du kaster vel heller ikke med mursten fordi du er uenig med politi eller loven?

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Ja det kan jeg, men punkt 1 og 2 holder holder ikke. Jeg kender flere der er blevet trukket igennem forbrugerprogrammer hvor historierne er opdigtede for at skaffe seertal.

Fair nok at der ikke er penge til retssager.

Har det nogensinde haft en konsekvens for AMINO at der er personer der vil gøre opmærksom på at der foregår noget mærkeligt et eller andet sted? Er det ikke i god iværksætterånd at gøre opmærksom på den slags så folk selv kan tage stilling til om de vil gøre forretning med dem.? Jo selvfølgelig er det, det.

 

xxx

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

BruunMedia:

PJEDSTED:

blabkakbhakbh

Hvis du nu læste efter istedet for at hænge dig i din autonome tendenser så ville du forstå at Amino skal håndtere Injurier sager? Det er ikke småting Amino skal stå til regnskab til.

Du bruger Amino Gratis, så må du også indfinde dig efter reglerne. Du kaster vel heller ikke med mursten fordi du er uenig med politi eller loven?

Vi har hver vores måde at håndtere vores frihed på. Du begynder at kalde folk navne og påstår tilknytning til mulige kriminelle grupper.

Kritiske indlæg skal støttes, ikke censureres og hvis du nu læste hvad det her drejer sig om, så burde du kunne se det fornuftige i det oprindelige indlæg.

 

xxx

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PJEDSTED:

BruunMedia:

PJEDSTED:

blabkakbhakbh

Hvis du nu læste efter istedet for at hænge dig i din autonome tendenser så ville du forstå at Amino skal håndtere Injurier sager? Det er ikke småting Amino skal stå til regnskab til.

Du bruger Amino Gratis, så må du også indfinde dig efter reglerne. Du kaster vel heller ikke med mursten fordi du er uenig med politi eller loven?

Vi har hver vores måde at håndtere vores frihed på. Du begynder at kalde folk navne og påstår tilknytning til mulige kriminelle grupper.

Kritiske indlæg skal støttes, ikke censureres.

 

Pjedsted: Frem med kniplerne og tåregassen drenge.

Så må du åbenbart ikke være enig i regler og love?Men du tager det åbenbart meget tungt, det er dit problem, ikke mit.

Nej..  Hos amino er der en regl der siger at Hetz mod folk & virksomheder har ingen steder hjemme da det kan give mange problemer for amino. LÆS DET NU IGEN.

Hvis du har svært ved at indrette dig efter det så er amino ikke stedet?

Jeg kan anbefale dig at lave dit eget forum hvor vi kan hænge folk ud. Jeg skal nok sætte et forum op for dig, bare du bikser med det juridiske og daglige drift. deal?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PJEDSTED:

Ja det kan jeg, men punkt 1 og 2 holder holder ikke. Jeg kender flere der er blevet trukket igennem forbrugerprogrammer hvor historierne er opdigtede for at skaffe seertal.

Fair nok at der ikke er penge til retssager.

Har det nogensinde haft en konsekvens for AMINO at der er personer der vil gøre opmærksom på at der foregår noget mærkeligt et eller andet sted? Er det ikke i god iværksætterånd at gøre opmærksom på den slags så folk selv kan tage stilling til om de vil gøre forretning med dem.? Jo selvfølgelig er det, det.

 



Facts er at de selv laver deres indhold og de selv står på mål for det.
Facts er at på Amino laver brugerne indholdet og Amino står på mål for det.
Det giver nogle lidt andre rammer at arbejde med for os.

Og jo selvfølgelig vil det være rart, hvis dømte svindlere blev hængt ud.
Men problemet er at de sjældent er dømt før de bliver hængt ud på Amino og det er etisk og ofte lovmæssigt et problem.

Dbh Martin

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

PJEDSTED:
Kritiske indlæg skal støttes, ikke censureres og hvis du nu læste hvad det her drejer sig om, så burde du kunne se det fornuftige i det oprindelige indlæg.

Jeg tror vi alle har sympati for dit synspunkt. Men tråden der foranlediger debatten, er også et eksempel på hvordan et personnavn kan kobles op på nogle problemer som ikke er hans - men "Firmaet aps".

Det er derfor noget vrøvl at man gik efter bolden. Her gik man efter manden. Hvis man ville have spillet bolden havde man nævnt det pågældende firmanavn, hvilket man ikke gjorde med et ord.

Således ville tråden hvis den overlevede i al evighed have hængt en person ud for noget som "firmaet aps" er ansvarlig for. Rimeligt?

/Henrik

Side 3 ud af 7 (64 indlæg)