Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pjedsted diskuterer ytringsfrihed

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Henrik Krogh:

Torbjørn VFDB:

jeg har netop fået slettet en tråd og jeg aner ikker hvorfor den pludselig er væk ??



Den pågældende moderator har nok haft nedenstående i tankerne. Hele teksten kan du læse her

"Hold din advarsel for dig selv
Det ikke tilladt at tilsvine, advare om eller på anden måde forulempe personer eller virksomheder. Indlæg, der krænker reglerne, vil fremover blive slettet. Det er på sin vis ærgerligt, da vi alle kunne nyde godt af at blive advaret om div. svindlere på nettet, men dengang vi tillod det, gik der ikke en dag, uden at brugere, advokater eller det, der var værre (Er der noget værre end advokater? ;-), krævede, at vi slettede div. indlæg, og det er bare ikke konstruktivt.

Vi har desuden ikke en chance for at vurdere, hvem der har ret i disse sager, og derfor har vi nu valgt, at Amino ikke skal være det sted, hvor man advarer hinanden om andre."

 

Aminos regler er klart i strid med loven. Man må gerne ytre sig om andre personer og virksomheder på ethvert medie (under ansvar). Man må derimod ikke censurere den slags indlæg og det er det eneste der er helt klart er i strid med lovgivningen.

 

xxx

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

PJEDSTED:
Aminos regler er klart i strid med loven. Man må gerne ytre sig om andre personer og virksomheder på ethvert medie (under ansvar). Man må derimod ikke censurere den slags indlæg og det er det eneste der er helt klart er i strid med lovgivningen.

Vi må slette de indlæg vi har lyst til. Det er der intet ulovligt i overhovedet.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jacob Rohde:

PJEDSTED:

DesignYOU:

PJEDSTED:
Du skal lige læse hvad du selv skriver i tråden makker.

Jeps denne tråd handler om når en tråd slettes ja så kommer der en grim fejlside frem, dette ville jeg blot gøre opmærksom på, at en ny Amino stiller et spørgsmål og ikke starter en diskussion som du her gør har jeg intet i mod så jeg prøver lige igen er du venlig at starte en ny tråd om emnet hvis du mener det skal diskuteres?

//

 

 

 

Hvis du læser tråden, så vil du se at det jeg skriver passer glimrende ind. Se det i forhold til hvad der ellers er skrevet. Så nej, lad os bare fortsætte her.

 

Jeg vil sådan set gerne diskutere dette videre - men det skal gøres i en ny tråd. Hvis du ønsker kan du oprette en. Ikke flere indlæg om dette i denne tråde (og ja jeg sletter dem hvis de kommer i denne tråd).

 

Det betragtes heller ikke som censur i lovens forstand, så det må du gerne. Men så vil jeg da råde dig til at lukke tråden i stedet, ellers vil du ikke kunne lave andet end at seltte det du kke mener hører til forskellige steder. Emnet passer fint ind her.

 

xxx

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

PJEDSTED:

Henrik Krogh:

Torbjørn VFDB:

jeg har netop fået slettet en tråd og jeg aner ikker hvorfor den pludselig er væk ??



Den pågældende moderator har nok haft nedenstående i tankerne. Hele teksten kan du læse her

"Hold din advarsel for dig selv
Det ikke tilladt at tilsvine, advare om eller på anden måde forulempe personer eller virksomheder. Indlæg, der krænker reglerne, vil fremover blive slettet. Det er på sin vis ærgerligt, da vi alle kunne nyde godt af at blive advaret om div. svindlere på nettet, men dengang vi tillod det, gik der ikke en dag, uden at brugere, advokater eller det, der var værre (Er der noget værre end advokater? ;-), krævede, at vi slettede div. indlæg, og det er bare ikke konstruktivt.

Vi har desuden ikke en chance for at vurdere, hvem der har ret i disse sager, og derfor har vi nu valgt, at Amino ikke skal være det sted, hvor man advarer hinanden om andre."

 

 

Aminos regler er klart i strid med loven. Man må gerne ytre sig om andre personer og virksomheder på ethvert medie (under ansvar). Man må derimod ikke censurere den slags indlæg og det er det eneste der er helt klart er i strid med lovgivningen.

 

Jeg ved ikke hvilket lands love du hentyder til, for det kan ikke være danske.
Vi har ikke bare lov til, vi har faktisk pligt til at slette tråde hvor dette gør sig gældende:

Hovedbestemmelsen for injurier er Straffelovens §267:

"Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder."

Med andre ord, så er det ikke lovligt at anklage andre for ting og sager, svine dem til eller på anden måde krænke dem.

Dertil er Amino ikke et offentligt projekt, men et privat ejet ApS og vi afgør suverænt hvem vi vil have besøg af og hvad vi vil have liggende af indlæg på vores site.

Hvis du mod forventning er uenig, så dokumenter venligst dine påstande med fakta og gerne henvisninger til relevante paragraffer.

Dbh martin

Jeg ved ikke hvilket lands love du hentyder til, for det kan ikke være danske.
Vi har ikke bare lov til, vi har faktisk pligt til at slette tråde hvor dette gør sig gældende:

Hovedbestemmelsen for injurier er Straffelovens §267:

"Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder."

Med andre ord, så er det ikke lovligt at anklage andre for ting og sager, svine dem til eller på anden måde krænke dem.

Dertil er Amino ikke et offentligt projekt, men et privat ejet ApS og vi afgør suverænt hvem vi vil have besøg af og hvad vi vil have liggende af indlæg på vores site.

Hvis du mod forventning er uenig, så dokumenter venligst dine påstande med fakta og gerne henvisninger til relevante paragraffer.

Dbh martin

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Amino er er privatejet sted på nettet, ligesom mit hus er et privatejet sted i Florida.

Hvis du kom til mit hus og ville prædike f.eks. religion, ville du få besked på at undlade det, da den slags ikke er tilladt i mit hus. Hvis du så alligevel prædikede videre, ville jeg korporligt smide dig ud. Udenfor min matrikel ville du frit kunne prædike videre - og din ret til det vil jeg gå i krig for at forsvare.

Du har helt misforstået, hvad ytringsfrihed og lov om samme dækker. Loven kræver ikke, at et sted som Amino skal facilitere din ytringsfrihed.

Hvorfor finder du ikke bare et andet sted til de formål end lige Amino? Vi andre har det såmænd fint nok her.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som om, at det er et større problem at høre om slettede indlæg hele tiden, fremfor den konkrete sletning.

Man skal bare sætte sig en smule ind i reglerne, og tænke sig om inden man poster noget. Det er da ikke underligt at Amino selv vil kontrollere indlæggene - det er trods alt deres side og omdømme.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Pjedsted,

Ytringsfrihed er afhængig af ejendomsret. Man er fri til at ytre, eller ikke at ytre, sig indenfor sit eget "domæne". Man er også fri til at begrænse andres ytringer indenfor samme. Censur refererer til begrænsning af ytringer hvor din ejendomsret krænkes. I moderne vestlige samfund bøjer vi begreberne lidt hist og her, bl.a. ift. §266b og det såkaldte "offentlige rum", men essensen er den samme.

Læg dertil at en snedig jurist, sikkert kunne argumentere for at Amino er underlagt medieansvarsloven, som faktisk forpligter dem til at "censurere" - så har du opskriften på de gældende betingelser.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

PJEDSTED:
Aminos regler er klart i strid med loven.

Mener du virkelig dette? Jeg vil meget gerne se nogle henvisninger til de eller den lov du henviser til.

De bedste kaffe hilsner
Søren

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste jeg opfanger i det her indlæg er Injurie!!! :P

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke straffeloven du skal kigge i. Du skal kigge i de borgerlige rettigheder, Grundloven samt "loven om censur". 

Hvem tror du der afgører hvad der er krænkende og hvad der er injurier? - Ikke Amino. !

Europæisk menneskeret § 10beskriver at enhver har ret til at ytre sig kritisk på ethvert medie. Den er også grundlaget for at  man mange andres steder må forholde sig kritisk. Et kritisk indlæg er ikke strafbart!  Der findes i DK kun meget få sider hvor censur er lovligt, og her er man faktisk også i tvivl om det er lovligt at censurere. Censur af kritiske indlæg har ikke noget med ordensregler at gøre som mange tror.

xxx

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)