Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pjedsted diskuterer ytringsfrihed

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PJEDSTED:

Det bekymrer mig ikke. Du bestemmer 100% selv hvad du vil tale om, men det er under ansvar som det hedder i loven. og det er det det hele handler om. Og det betyder så at du faktisk ikke selv bestemmer hvad du taler om i dit hus. Uvidenhed og dumhed er ingen undskyldning Thomas.

Pjedsted, du er simpelthen helt galt på den. Og at du kalder Thomas for uvidende og dum, falder altså tilbage på dig selv. Jeg har dig mistænkt for at agere troll... Wink

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er lidt ærgerligt at det bliver trukket så firkantet op, for diskusionen er interessant for mange af Aminos brugere der bruger blogs med kommentarmulighed i deres markedsføring. Reglerne er de samme.

Firkantet set så betyder en moderering et redaktionelt ansvar, og det kunne være som at skyde sig i foden. Her kunne man have brugt ytringsfriheden, og fjernet på forlangende. Gider man ikke at blive forlanget, så må man være restriktiv/slette mere, fordi man så ansvarer for alt det der er skrevet, i det omfang man ansvarer for noget som den der stiller mediet til rådighed.

Problemstillingen er nemlig også interessant i viral markedsføring, fordi det er muligt at lægge et konkurrende produkt ned ved hjælp af kommentarer - en agressiv markedsføringsstrategi som vi endnu ikke har set så meget til, men som kunne være profitabel hvis udførslen er lydefri. 

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Rohde:

PJEDSTED:

Det er ikke straffeloven du skal kigge i. Du skal kigge i de borgerlige rettigheder, Grundloven samt "loven om censur". 

Hvem tror du der afgører hvad der er krænkende og hvad der er injurier? - Ikke Amino. !

Europæisk menneskeret § 10beskriver at enhver har ret til at ytre sig kritisk på ethvert medie. Den er også grundlaget for at  man mange andres steder må forholde sig kritisk. Et kritisk indlæg er ikke strafbart!  Der findes i DK kun meget få sider hvor censur er lovligt, og her er man faktisk også i tvivl om det er lovligt at censurere. Censur af kritiske indlæg har ikke noget med ordensregler at gøre som mange tror.

Det giver ingen mening.

 

Din ret til ytringsfrihed betyder ikke at du har ret til at få optaget alle dine læserbreve i aviserne, den betyder heller ikke at du har krav på at blive hørt på TV2 News, ej heller at du har ret til at skrive hvad du end vil på diverse sites (uden at det slettes). Amino bestemmer suverænt om vi vil have dine indlæg liggende. Du kan så bruge din ytringsfrihed til at starte dit eget site, avis, medie osv.

Det er fordi, at det sådan set ikke er i ytringsfriheden det er beskrevet. Ytringsfriheden er ubrugelig da den nemlig er begrænset på mange områder. Kritiske indlæg har intet med injurier at gøre. Det er 2 vidt forskellige ting hvorfra kun den ene er strafbar og hvor amino kan drages til ansvar.

 

xxx

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne donere opsætningen af en unikt designet WP-blog til Pjedsted (pjedstedscorner.dk er ledigt).

 

Så du, Pjedsted, registrerer bare et domæne og finder dig et webhotel.... Så skal jeg nok sætte en blog op for dig....... og så kan du benytte din ytringsfrihed alt det du lyster - helt uden Thorborg eller andre kan blande sig i hvad du eller andre skriver.... De kan naturligvis sagsøge dig, hvis du skriver injurierene ting om dem.... Men det kan ikke forhindre dig i at lægge indlæg op eller slette dem administrativt :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Jeg vil gerne donere opsætningen af en unikt designet WP-blog til Pjedsted (pjedstedscorner.dk er ledigt).

 

Så du, Pjedsted, registrerer bare et domæne og finder dig et webhotel.... Så skal jeg nok sætte en blog op for dig....... og så kan du benytte din ytringsfrihed alt det du lyster - helt uden Thorborg eller andre kan blande sig i hvad du eller andre skriver.... De kan naturligvis sagsøge dig, hvis du skriver injurierene ting om dem.... Men det kan ikke forhindre dig i at lægge indlæg op eller slette dem administrativt :)

 

Tak for tilbuddet, men ytringsfrihed har ikke noget med det her at gøre og det gælder også injurier. Nu gider jeg snart ikke sige det mere.

. Men en blog kan man vel altid bruge til et eller andet... Hvor hurtigt kan du levere den?

 

xxx

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

PJEDSTED:

Jacob Rohde:

PJEDSTED:

Det er ikke straffeloven du skal kigge i. Du skal kigge i de borgerlige rettigheder, Grundloven samt "loven om censur". 

Hvem tror du der afgører hvad der er krænkende og hvad der er injurier? - Ikke Amino. !

Europæisk menneskeret § 10beskriver at enhver har ret til at ytre sig kritisk på ethvert medie. Den er også grundlaget for at  man mange andres steder må forholde sig kritisk. Et kritisk indlæg er ikke strafbart!  Der findes i DK kun meget få sider hvor censur er lovligt, og her er man faktisk også i tvivl om det er lovligt at censurere. Censur af kritiske indlæg har ikke noget med ordensregler at gøre som mange tror.

Det giver ingen mening.

 

Din ret til ytringsfrihed betyder ikke at du har ret til at få optaget alle dine læserbreve i aviserne, den betyder heller ikke at du har krav på at blive hørt på TV2 News, ej heller at du har ret til at skrive hvad du end vil på diverse sites (uden at det slettes). Amino bestemmer suverænt om vi vil have dine indlæg liggende. Du kan så bruge din ytringsfrihed til at starte dit eget site, avis, medie osv.

Det er fordi, at det sådan set ikke er i ytringsfriheden det er beskrevet. Ytringsfriheden er ubrugelig da den nemlig er begrænset på mange områder. Kritiske indlæg har intet med injurier at gøre. Det er 2 vidt forskellige ting hvorfra kun den ene er strafbar og hvor amino kan drages til ansvar.

 

Jeg aner ikke hvorfor du begynder at snakke om kritiske indlæg. Nej selvfølgelig er kritiske indlæg ikke strafbart. Det her jeg ved gud heller ikke påstået.

Det vi jo diskuterer er om Amino må slette de indlæg de har lyst til - og ja det må vi.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo de kritiske indlæg det handler om. Censur er bare en del af det.

 

 

 

xxx

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

PJEDSTED:
Tak for tilbuddet

 

Det var egentligt mere et tilbud, til de andre brugere herinde... Hvis I forstår sådan en lille en Wink

 

PJEDSTED:
Men en blog kan man vel altid bruge til et eller andet... Hvor hurtigt kan du levere den?

 

Har en del at se til her i løbet af ugen..... Men en simpel blog med lidt grafisk arbejde skulle jeg gerne kunne have klar til dig på torsdag/fredag....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det tager for meget tid det her. Jeg er sådan set ligeglad med hvad I gør, så længe I ikke censurerer når jeg engang kommer med et kritisk indlæg om en virksomhed der har snydt mig eller hvor der foregår noget lusket der kræver andres mening.

Indtil videre finder jeg det bare dybt umoralsk og forkasteligt når I finder på de svinestreger.

xxx

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

PJEDSTED:

Det er jo de kritiske indlæg det handler om. Censur er bare en del af det.

Det er fuldstændig lige gyldigt hvilken slags indlæg det er. De må stadig slettes. Og de må slettes lige så tosset vi ønsker, og på lige så tosset en måde vi ønsker.

Vi kan såmænd endda lave en regel der siger at

"Hvert femte indlæg hver onsdag - OG HIVS det er fuldmåne slettes".

Og det vil stadig være lovligt.

På nogle debatfora skal et indlæg fx. godkendes af en moderator før det vises. Dette er også lovligt.

Og sådan kunne vi blive ved.

 

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)