Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Network marketing ( MLM) - hvorfor eksisterer der ikke et ordentligt seriøst foretagende.

Side 5 ud af 9 (82 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

René:

Dit spørgsmål er jo i bund og grund ubesvareligt. Alle har hver deres mening, og spørgsmålet er vel nærmere om du kan finde noget der tiltaler dig.  Der findes flere ordenlige firmaer, og jeg tvivler stærkt på at du har ekspert kendskab til produkterne i alle selskaber til egentlig at udtale dig om priser og kvalitet.

Kort sagt, hvad er så vigtigst for om det er et ordentligt foretagende... at du syntes det er en spændende branche eller at firmaet har produkter hvor der er stor efterspørgsel...

 

Maria: Jeg er helt enig med Lasse, det virker ikke til, at du har fået en seriøs præsentation af en MLM forretning, det er selvfølgelig op til dig selv, men jeg er sikker på at flere herinde ville afsætte 1 time til dig og give dig et korrekt billede af deres MLM firma.

 

Ang. ACN så har jeg haft fornøjelsen af at møde flere af deres folk, bl.a. en af de øverste, hvis jeg siger hun har et frygteligt grin, er der måske nogle der genkender hende Big Smile men jeg har også haft en snak med andre som har opgivet pga. opstartsgebyr. Det er muligt at ACN er billigere end TDC m.fl. men hvordan ser det ud når der snakkes tilskud til mobil, abonnements kvalitet. Jeg er f.eks. ikke i tvivl om at mit telia abonnement skiftes ud med 3. Men næste gang kan det måske være Telenor har det bedste osv....kort sagt så virker det på mig som et meget svært område at skabe sig en residualindkomst.

Allan: der har været flere ACN indlæg herinde, og det sidste jeg hørte fra en af de seneste ACN'ere, var at han opgav pga. indskud. Og her findes jo også et par eksperter på mobiltelefoni området som er værd at tage med på råd når det drejer sig om pris.

Mvh.

Martin

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

René:

Huh? Det eneste der er overset i hele denne tråd nu er det oprindelige spørgsmål Huh?

" Hvorfor findes der ikke et odentlige MLM foretagende, og hvis der gør hvilket et er så det ? Wink

Hej herfra....

Rene - sorry. Du har ret. Men som ny MLM'er er der jo så mange spørgsmål, og denne tråd er igang med at besvare en hel del af dem. ;o)

Jeg har til gengæld fundet ud af, hvordan den perfekte MLM forretning BURDE se ud:

1) Dette koncept: http://www.din-butik.dk

2) kombineret med nogle ordentlige produkter (for mit vedkommende - gadgets, elektronik og mobiltelefoni, internet mv.)

3) og så selvfølgelig en god kompensationsplan

Hvis jeg finder det  - skal jeg nok sige til! ;o)

igang:

Men jeg er ret sikker på at det er forkert, for det regnestykke ville aldrig kunne hænge sammen.

Men det kan selvfølgelig også være en joke jeg ikke forstid, det med det 179 kr. pr. måned, alt inkl.

Øhm - du har helt klart ikke forstået det - men det er ikke en joke. ;o)

Det er en standard pakke fra CallMe - du kan finde den her: http://callme.dk/abonnementer/mobil

Altså: 2 timers taletid, 2GB data, fri SMS/MMS - 0,00 i opkaldsafgift = kr. 179,- pr. måned.

kjeld_J:

Allan som udgangspunkt er det fint du ''Bare '' vil have din telefon regning betalt. Men når du skriver du ''håber'' det bliver til mere så tror jeg ikke det bliver til mere. Man kan ikke håbe på noget ud over i lotto. Du kan ikke håbe der er en der ringer i morgen og bestiller. Enten vil du tjene mere eller også vil du ikke. Hvis du ''vil'' så gå efter det målrettet. ( blok om mål http://net-nyt.blogspot.com/2010/07/har-du-et-mal.html )

Kjeld - tak for din bekymring ;o)

Det var ikke meningen det skulle lyde sådan. Jeg mener, at jeg i første omgang vil arbejde for bare at få gratis mobiltelefoni. Det er første delmål. Hvis det lykkes vil næste succeskriterie være de 4.000-, om måneden, som er første niveau opad i hierakiet. Og det vil jeg selvfølgelig arbejde for at nå - ikke blot sidde og kigge på telefonen. :-)

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Altså: 2 timers taletid, 2GB data, fri SMS/MMS - 0,00 i opkaldsafgift = kr. 179,- pr. måned.

Jeg har ikke lige undersøgt alle udbydere med lige netop det forbrug, men 2 timers taletid + fri data og fri SMS og 0,- kr. i opkaldsafgift koster 123,- kr. om måneden hos Oister Mobil. Vores sektion med taletid er ikke helt færdig endnu, men vi har lagt de fleste abonnementstyper op fra rigtig mange selskaber i Danmark.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

René:

Huh? Det eneste der er overset i hele denne tråd nu er det oprindelige spørgsmål Huh?

" Hvorfor findes der ikke et odentlige MLM foretagende, og hvis der gør hvilket et er så det ? Wink

Hej herfra....

 

Rene, der findes rigtig mange "ordentlige" selskaber - langt, langt de fleste er det du kalder - eller ihvertfald hvad jeg vil kalde ordentlige selskaber.... kig på TOP100 over omsætning (tag den amerikanske liste) - hvor du finder en lang række af de aktører som osse er i Europa eller på vej hertil...

Nu vil jeg sikkert lægge op til ENDNU en debat, men jeg vil til enhver tid påstå og vil til enhver tid kunne argumentere FOR hvorfor man skulle engagere sig i nogle af de største aktører i Danmark - og nævner her eks. LR, NU-Skin, Forever Living.... Tupperware er lidt udenfor nummer, fordi jeg ikke ser dem som decideret MLM selskab, da deres afregning og system kører efter lidt andre principper. Men for ganske kort at ridse op, så har LR og Nu-Skin en lang række konsumérbare produkter, som bruges igen og igen - og kvaliteten, følelsen af kvalitet er iorden.

Forever Living har på 10 år i Danmark opbygget en ekstrem produktkultur, hvor man nærmest religiøst sværger til hver enkelt af deres produkter. Selv har jeg i perioder brugt flere af deres Aloe Vera produkter - og de har altså nogle produkter som bare er den tand mere "troværdige", underforstået at den værdi jeg har ud af produktet er iorden. Pris og kvalitet hænger sammen.

Nu-Skin og LR har osse høj kvalitet i deres markedsføringsmaterialer og kataloger.

Der er flere aktører på det danske markeder, men fremhæver de tre, netop fordi de er de største og mest synlige. Der findes en underskov af rigtig gode selskaber, som arbejder på at få fodfæste - men Danmark er et lille land, så det er noget af en opgave, idet man virkelig skal skille sig ud eller være helt anderledes end de største her.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Øhm - du har helt klart ikke forstået det - men det er ikke en joke. ;o)

Den del havde jeg fanget, det var mere denne del:

"Jamen så ring til mig om 6 måneder - så kan du få et billigt abonnement med frit det hele - INCL. UDLAND (men uden musik) for kun kr. 179,- ;o)"

Så jeg troede der var tale om et nyt produkt, for 99 Free er jo ikke frit det hele, inkl udland. Men et ganske udmærket abonnement er det da.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:

Jeg har ikke lige undersøgt alle udbydere med lige netop det forbrug, men 2 timers taletid + fri data og fri SMS og 0,- kr. i opkaldsafgift koster 123,- kr. om måneden hos Oister Mobil. Vores sektion med taletid er ikke helt færdig endnu, men vi har lagt de fleste abonnementstyper op fra rigtig mange selskaber i Danmark.

Og så sparer man ovenikøbet opstartsindskuddet, som Martin er inde på :o) Det ligner en bedre deal. Og hvis man alligevel bare skal gensælge et andet produkt, ville dette jo være langt bedre. Det koster kun de udgifter du har til at lave en hjemmeside, med et Oister banner. Og så er det bare om at fortælle vennerne at det er det de skal have. Og hvis man vil være helt sikker på at få sin provision, kan man jo sætte sig ved tasterne sammen med dem :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René,

Denne tråd er blevet lidt afsporet synes jeg, men lad mig prøve at få den lidt tilbage.

Jeg har kendskab til LR (http://www.lrworld.dk), som også er MLM. Her drejer det sig om personlig pleje i bred forstand (men er produkterne lige gyldige for dig?). Uanset hvad, så har min fætter været i gang i snart 2 år og da han startede hjalp jeg ham med at kigge betingelserne igennem og prøve at gennemskue bonussystemet.

Man har hørt meget dårligt om MLM i forhold til at nogle bliver snydt og at det koster penge at komme op i organisationen. Jeg har vendt og drejet alle de informationer jeg har fået fra LR, og jeg har ikke formået at finde ting som virker uvirkelige. I bund og grund, så er det vigtigt, at bonus udbetalinger ikke kommer ud af ingenting.

Konkret for LR køber alle partnere ind direkte fra LRs fabrik og sælger videre til katalogpriser. Samme priser, både for partnere og købere. Ideen er herefter, at hvis du sælger nok så får du bonus svarende til nogle procenter af dine indkøb - altså kommer pengene herfra - LR tjener således mindre på det enkelte produkt, som her går til partneren. Der er flere niveauer (op til 21%) og bygger man en organisation giver det nogle andre og ekstra bonussatser, men alt er bundet op på produktpriserne. Det virker reelt i mine øjne.

Jeg er selv oprettet som partner, men bruger det pt. kun privat, jeg skulle blot bestille for et vist beløb første gang (500 kr. hvis jeg ikke husker forkert). Det gør jeg udelukkende fordi jeg synes at både produkter og priser er rigtige. Og det er jo ikke galt, og hvis man sælger bliver man jo også nødt til at have nogle produkter at vise frem, men det er en anden sag.

Men kig efter hvor pengene (bonus) kommer fra, hvis det ikke er til at gennemskue, så ville jeg være påpasselig. Og så skal organisationen helst være baseret på din og dine partneres omsætning.

Venlig hilsen

Søren

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Og så sparer man ovenikøbet opstartsindskuddet, som Martin er inde på :o) Det ligner en bedre deal. Og hvis man alligevel bare skal gensælge et andet produkt, ville dette jo være langt bedre.

Vi er enige. Men så vidt jeg ved, er der ikke nogen MLM firmaer der forhandler Oister - så det er jo ikke rigtig en option.

Og min kommentar omkring "frit det hele" var selvfølgelig en sandhed med modifikationer, men da jeg selv kun taler ca. 2 timer pr. måned, og surfer for ca. 1GB, så er det jo for mig næsten som "frit det hele". ;o)

@Nicolaj Thomasen

Ja, Oister og CallMe er flere gange kåret som de 2 billigste. Hvordan kvaliteten så er, må tiden jo vise. Nu skifter jeg selv til CallMe (efter at have haft hhv. Sonofon, CBB og Telenor de sidste 15 år), så må vi se.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Sorø
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

 

Jeg må ærligt tilstå at jeg ikke har set igennem på hverken LR International eller Nuskin

Produktgruppen er for mig ikke tiltalende, ikke dermed sagt at jeg ikke finder foretagenderne interessante - men i enhver MLM man selv overvejer bør man være tilhænger af produkterne for at fremme salg og forståelse for dem.

Det jeg mener med " ordentligt MLM " er et selskab som tilbyder noget for den brede del af befolkningen, tænker ikke på slankemiddel ;O) men den overordnet del af befolkningen, et produkt alle vil have og alle bruger, som kan tilbydes i en super kvalitet til en konkurrencedygtig pris.

Mobiltelefoni kommer ind under denne gruppe af bæredygtige varer, men desværre valgte ACN at underudbyde denne del og dermed også i mine øjne fravalgte at arbejde ordentligt på det Danske marked, med et produkt som ellers er skudsikkert på forhånd.

Jeg vil med interesse vente til der dukker det helt rigtige op, og så er jeg ikke et sekund i tvivl om hvorvidt jeg skal arbejde med MLM eller ej ;O) for forretningsstrategien er kanon og ingen tvivl om at det er spændende at arbejde i MLM - bare produkterne er med ;)

Tak for de gode svar i debatten, jeg kan fornemme jeg ikke er den eneste med holdning omkring produkt/kvalitet og pris skal være i top før MLM virker !

God aften til alle.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René.

Jeg skal starte med at beklage at jeg var med til at afspore debatten. :o)

Med hensyn til et produkt der henvender sig til alle og i en superkvalitet, så har jeg bare svært ved at se det blive et rent MLM produkt. For hvis du har sådan et, hvorfor så begrænse sig til kun at sælge det gennem netværk, hvis du istedet kan få "rigtige" forhandlere der i forvejen har en god afsætningskanal?

De produkter jeg har set i MLM (og jeg skal indrømme at jeg ikke har studeret dem nærmere), virker som om de er sat i veden, netop for at holde et MLM system kørende, og ikke fordi det bare er verdens bedste produkter.

Jeg har det lidt på samme måde med de produkter de sælger gennem TV-Shop. Hvis de virkelig var så fantastiske, var der jo ingen grund til at holde dem i TV-shop. De skulle selvfølgelig ud i butikerne og stå.

Jeg har ikke så meget forstand på cremer og energidrikke, men jeg ved lidt om telefoni. Og der har jeg kun kendskab til ACN (altså som MLM model), og der er det jo tydeligt at de ikke har noget jeg ikke kan få væsentligt billigere andre steder. Og det skyldes sandsynligvis, at der er så mange der skal have en bid af kagen. Deres prisstruktur er meget svært gennemskuelig, og det virker som om det kun har det ene formål at forvirre forbrugeren, og så håbe på at sælgerens talegaver overbeviser dem om, at de nok hellere må skrive under. Netop pga. af alle dem der skal have en bid af kagen, kan jeg heller ikke se hvordan de skal kunne tjene penge på at gensælge Call me's produkter. Men jeg har en idé om at der skal sælges rigtig mange, før man bare har tjent opstartsomkostningerne hjem.

Og den tanke at det hele skal gøres så uoverskueligt som muligt, bliver ofte bekræftet når jeg ser flere MLM repræsentanter forsvare MLM formen herinde. Det hele bliver så langt så langt, at det virker som om formålet reelt er at gøre "modstanderen" mør, eller så forvirret over alle de ting de skal forholde sig til, at de giver op. Ikke fordi det ikke er fornuftigt det de skriver, for det er det. Men det virker som en indlært opslidningskamp :o)

Og det bringer mig så videre til de konkurrencedygtige priser. Pga. strukturen og hele grundtanken med MLM ( i hvert fald som jeg forstår den), er det nærmest umuligt at komme med et produkt der også er konkurrencedygtigt på prisen, hvis alle også skal have mulighed for at tjene gode penge.

Men jeg vil også medgive dig at selve koceptet er super spændende, men der mangler de rette produkter. Nu har det bare kørt i så mange år, uden at de endnu er kommet, så jeg kan godt tvivle på at det overhovedet kommer til at ske :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 5 ud af 9 (82 indlæg)