Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min drøm om at starte et IT-firma.

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Jensen:

Hvis du giver dine kunder muligheden for at bruge TeamViewer, LogMeIn, vnc, Remote Desktop osv, så støder de alle på problemet med routere og firewalls. Det er bare ikke noget man "bare lige" fortæller en non-it-nørd hvordan man gør.

Nu kender jeg ikke ret meget til nogen af de andre, men TeamViewer kommer fint igennem firewalls, routere osv. Her lader du bare dine kunder downloade en klientfil, starte den op og derefter forbinder du direkte til brugerens computer og kan styre den remote.

Fra Helsingør
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal indlægget ikke kun handle om hvilken fjernsupport klient der er bedst. Men det irriterer mig sgu lidt når folk kommer med forkerte oplysninger Sad

Dennis forskellen på netop TeamViewer og LogMeIn, fremfor MS Remote desktop og andre almindelige VNC programmer er at når du bruger TeamViewer og LogMeIn, så forbinder begge klienter til en ekstern server og derfor behøver ingen af klienterne at have åbnet for indgående traffik i deres firewall

Det er sgu derfor at det er så skide smart og folk gider at betale penge for det Smile

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Jensen:

Du ved lidt om IT, og alt handler om hvem der connecter til hvem. Jeg er MS-ludder og bruger både Uvnc og Remote desktop. Men de har begge et problem med firewalls og routere grundet opbygningen.

Hvis du giver dine kunder muligheden for at bruge TeamViewer, LogMeIn, vnc, Remote Desktop osv, så støder de alle på problemet med routere og firewalls. Det er bare ikke noget man "bare lige" fortæller en non-it-nørd hvordan man gør.

UvncSC bytter om på rækkefølgen af hvem der connecter til hvem, og derfor kan du slippe for 90% af problemerne idet det kun er din private firewall og router der skal have en mindre opsætning. Jeg vil ikke påstå der ikke findes andre som connecter "omvendt" som dette program, men det er det du leder efter.

Dennis

 

 

Nå da. Jeg har 4000 brugere , og har til dato aldrig mødt en pc jeg ikke kunne komme på via Teamviewer, uanset hvor de befinder sig.

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun beundre iværksætter iveren, og det skal du bare klø på med.

Jeg vil dog nok gå lidt i en anden retning. Nu er jeg selv IT mand gennem efterhånden en del år, og det fremgår klart at det du skriver, at du endnu ikke er en voldsomt rutineret IT bruger.

Nuvel, du er muligvis bedre end 80% af de normale brugere, men du er nød til at være 100% sikker i din sag, før du begynder at tage penge for at rode med folks data. Med andre ord kan du altså lyn hurtigt komme galt afsted hvis du ikke har tænkt det du foretager dig igennem.

At "boote" en pc, er altså blot at genstarte den. Det du vil tilbyde er en reinstallation. Du er efterhånden så gammel at du må være lige på vippen til af afslutte folkeskolen. Mon så ikke det ville være en ide at tage en IT relateret uddannelse (det behøver ikke være så kompliceret) som feks data fagtekniker, eller IT-Supporter, så du bliver klædt bedre på til at gøre dine drømme til realiteter

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

@Gadensgaard, Henrik og Storm
TeamViewer og LogMeIn, mine informationer må være forkerte, min fejl. Jeg har prøvet det, men fundet Uvnc mere stabil.

@Storm
Ang. folkeskole niveau. Jeg har set flere gør-det-selv-nørder klare sig bedre end en uddannet IT-Supportere. Hvis der er flair, lyst og mulighed, så klø på, men tag højde for fejl og meget selv-læring, der smutter let et par timer på en møgfejl.

Jeg har ikke selv erfaring med support ud over egne programmer og  min moar. Og var der en eller anden der for en fornuftig penge ville overtage supporten af hende, så gav jeg med glæde et telefonnummer videre. - Klø på, med en god indsats i starten kunne du få stor success med det her.

 

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis > Nu indeholdte min svar intet om hvad nogen gør-det-selv-nørder kan. Det indeholdte udelukkende informationer omkring hvad tråd starter kan. Det må være der der skal være udgangspunktet.

Der er 15årige der har kunne tiltvinge sig adgang til internationale bankers netværk, og der er 15årige der ikke kender forskel på begreberne CPU, Computer, og World of Warcraft.

Det er ikke super smart at gøre sine fejl på andres udstyr. Det lyder som trådstarter har lidt vej igen inden vedkommende skal begynde at tage betaling som selvbestaltet IT doktor.

Jeg har været i branchen 10år, og er i dag chef for et internationalt drift center. Jeg startede med at sidde på service værksted og skifte defekte cd-rom drev osv. Så been there done that.

Årsagen til at jeg i dag er at finde på et forum som dette, er netop at jeg aldrig har fået levet iværksætter drømmene ud.

Så jeg kan kun beundre iværksætter ånden, og er også klart af den holdning at man skal klæ på. Men man skal også være ærlig over for sig selv, og vente med at sælge sin vare før man rent faktisk har et rimeligt "produkt" at sælge.

 

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Det er super at faa passionen saa tidligt. Jeg var selv paa din alder da jeg begyndte at faa oejene op for denne fantastiske verden Smile

Hvis du har brug for sparring til at markedsforere og brande din virksomhed, saa sig endelig til Smile

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

send mig en mail: allan911@gmail.com ..

Det kan være vi kan finde ud af et samarbejde :) har også drøm om at starte min egen IT virksomhed ..

og jeg kan sagtens lave hjemmesider og kode i java..

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)