Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Foodcap Idé

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også det er en cool ide for der er efterspørgsel på det. Omvendt bliver du NØDT til at finde et bedre indtjeningsgrundlag :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes det er en vildt godt ide :) 

Det skal bare være dyrt. Samme pris som at sende en taxa ned efter en cola. 

Lav det med dvd film mens du er i gang. Levering og afhentning det er billiger at få en til at hente end at betale 3 dags leje :) 

Byg et lager op med forskellige vare. Eks netkoisken som ikke fik det til at løbe rundt fordi de nok var for billige. Men tror der er mange der vil betale en del for at få sprit leveret til døren kl 5 lørdag morgen

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange skal bestille på en dag for det kan løbe rundt. 

20 mennesker a 75 kr i udbringning + overpriser :) det skulle da nok kunne løbe rundt

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Idéen er som sådan god nok, men...

For 30 kr. vil du dække hele Randers?

Randers er en forholdsvis stor by, og jeg er ikke i tvivl om du til tider vil få travlt. Samtidig skal du tænke på din leverandører (her McD) også i de perioder du vil kører, har enormt travlt.

Derfor kan du forvente ventetid hos macdonals, burgerking og de andre.

30 kr. er hvis du spørg mig ikke nok, hvis du vil have en rentabel forretning.

Du kunne måske ....

Samtidig med at du udlevere junk-food, kunne du måske overveje at have et udvalg af forskellige produkter med. Jeg kunne godt forstille mig at man kunne sælge lidt cigaratter (lav fortjeneste), drikkevarer osv., osv. - Herved vil du måske opnå en højere fortjeneste på nogle udbringninger.

Uanset hvad, så hold mig opdatert - Jeg er tit i randers, og vil meget hurtig blive din bedste kundeWink

Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

BONUS:

Jeg vil nok også lige undersøge om man evt. skal have en fødevaregodkendelse for at udbringe mad. - Det kunne jeg godt forstille mig.


Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide. Big Smile

Du skal bare huske på, at du, før du overhovedet må ha' noget med fødevarer at gøre, skal registreres eller autoriseret af fødevareregionen, Fødevarestyrelsen.dk, og bl.a. lave egenkontrol osv.

Derudover skal du blive optaget i Næringsbasen, hvis dusælger fødevarer og/eller drikkevarer for over 50.000 kr. ekskl. moms om året. 

Og til sidst skal du også tænke på transport af fødevarerne, da der er nogle regler vedr. korrekt transport, behandling og opbevaring.

Held og lykke med ideen.

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

RBN:


Du kunne måske ....

Samtidig med at du udlevere junk-food, kunne du måske overveje at have et udvalg af forskellige produkter med. Jeg kunne godt forstille mig at man kunne sælge lidt cigaratter (lav fortjeneste), drikkevarer osv., osv. - Herved vil du måske opnå en højere fortjeneste på nogle udbringninger.

Det er ikke tilladt, desværre. :)

"Bemærk også, at tobak, alkohol, chokolade- og sukkervarer, sodavand samt fyrværkeri slet ikke kan sælges ved omførsel."

Kilde: Erhvervs- og Selskabsstyrelsen

Kommer snart...

Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Super med alle de gode råd i har.. :) Havde slet ikke tænkt over det med fødevarestyrelse... Kom endelig med flere råd. :) Jeg tager alt til mig

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

needit:
Så er det godt der er noget der hedder en telefon så man kan ringe og sige de ikke har det..?

 

Ja det er fantastisk.... Man ringer til dig og bestiller.... Du ringer til McD.... Du ringer tilbage til kunden og siger de ikke har flere nuggets tilbage.... kunden afgiver en ny ordre til dig.... du ringer igen til McD...... Well.... Jeg tror bare jeg æder en skål havregryn istedet ;)

 

needit:
Og der er noget der hedder en varmebeholder..

 

Ja det er også fantastisk..... Men..... Nu er burgerkæderne ikke just kendt for at have deres mad opbevaret ved skoldende temperaturer.... Faktisk er det oftest allerede lunkent, når man får maden udleveret (så kan man jo hurtigere komme igang med at stoppe i hovedet). Så du kan isolere din varmeboks nok så godt.... Du VIL rende ind i utilfredse kunder før eller siden - og det i øvrigt uanset om maden er kold eller ej ;)

Pointen er at du så står med hele udgiften..... Når McD giver en kunde en ny menu er deres udgift jo ikke i nærheden af den pris kunden har betalt. Men du køber jo maden til hyldeprisen, så din udgift, når du må kassere en vare, er 100%*.

 

Derudover skal du også huske på maden får et kuldechok, hver gang du åbner din varmeboks. Dvs. du kan altså ikke samle 20 bestillinger ind og så levere dem på én tur.... Jeg vil gætte på to, MAKS tre, leveringer pr tur vil være alt du kan slippe afsted med.... Men så begynder du jo at få et problem med at få det til at hænge sammen økonomisk.

 

Og hvad gør du med drikkevarer?

 

Og hvad gør du i øvrigt med prank calls, når du kun vil tage imod betaling ved levering?

 

Men altså.... Du skal da være velkommen til at starte op.... Jeg har bare arbejdet i den branche, så jeg har noget erfaring du kan vælge at trække på..... Men det er op til dig.... Jeg håber bare du kan spise mange burgere, hvis du starter sådan en biks op, for så er det da ikke helt spild af tid ;)

 

* Medmindre du selv spiser det naturligvis.... Men så kommer der jo helt andre problemer på banen ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Needit 

Inden du vælger at gå i luften med din nye ide, skal du også gøre dig nogle overvejelser ang. markedsføringen. Har du en start kapital som kan skabe en god markedsføring på benene ? Og har du overhovedet en markedsføringsstrategi? Kunderne kommer jo ikke bare af sig selv.....De skal vide at din service eksistere 

Efter min mening er det vigtigt at få alt dette på plads før du kaster dig ud  ;)

Mvh

Rico Andersen    

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)