Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mange uafsluttede opgaver på freelancer!

Side 5 ud af 7 (65 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dorthe.

Dit oprindelige indlæg er jeg helt enig i. Det er et irriterende problem, at man byder, og at folk ikke afslutter opgaven ved at finde en vinder.

Personligt byder jeg som freelancejournalist ikke på voldsomt mange opgaver. Dels er der ikke så mange som i andre freelancer-kategorier, og dels byder jeg kun på dem, hvor jeg mener, jeg har noget at byde ind med. (Og hvis jeg har rigeligt at lave i en periode, byder jeg slet ikke, for det er ikke fair overfor kunden, at jeg ikke har tid til opgaven indenfor en overskuelig fremtid.).

Desuden byder jeg ikke på opgaver, hvor kunden har sat et urealistisk lavt budget. Jeg har også oplevet at blive underbudt voldsomt, men er nok bare af den holdning: Hvis en freelancer vil arbejde for så lav en løn, kan jeg ikke konkurrere med dét - men en freelancer med min erfaring får kunden ikke til den pris. Man får oftest, hvad man betaler for i min branche.

Statistik: Jeg har budt på 12 opgaver siden december sidste år: 5 har jeg vundet, fire bud er blevet afvist og 3 opgaver står hen i det "uvisse". Og sjovt nok: Selvom jeg er hamrende stolt, hver gang en virksomhed vælger mig som freelancer, så er det de uafsluttede bud, der fylder rigtig meget. Og som Martin siger i sin video (i en anden sammenhæng), skal man nok blive bedre til at lægge det fra sig.

Men det ændrer ikke på, at der skal findes en bedre løsning for at sortere de useriøse fra. Jeg synes personligt godt om idéen med, at man får en bemærkning på sin profil om, at man har udlagt en opgave, som man ikke har taget stilling til.

Allan, som har skrevet tidligere i denne tråd, havde budt en opgave ud, som jeg blev nødt til at byde på via mail, idet mit log in drillede. Jeg fik opgaven - skønt! - og Allans måde at håndtere budrunden på Amino på var at slette opgaven - men forinden skrev han ud til de andre bydere, at Shop and Work havde fundet en freelancer, der ikke havde budt på Amino, men pr. mail.

Se: Det var en rigtig god måde som opgaveudbyder at tackle det på. Det havde jo set sært ud, hvis Allan blot havde slettet opgaven eller ladt byderne stå som "afgivet" eller "afvist" uden at de fik en forklaring.

Bonusinfo: Èt af mine uafsluttede bud er på opgaven "Amino søger tekstforfatter til artikler".

Her må Amino se lidt indad: Jeg havde da aldrig regnet med at byde på en freelanceopgave udbudt af Amino selv - og så aldrig høre videre? Den er helt tilbage fra MARTS, og jeg har flere gange rykket for, at Amino fandt en vinder - men har aldrig fået svar på mine henvendelser. 34 freelancere bød på opgaven... Fy skamme...

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne Kraufeldt:

Allan, som har skrevet tidligere i denne tråd, havde budt en opgave ud, som jeg blev nødt til at byde på via mail, idet mit log in drillede. Jeg fik opgaven - skønt! - og Allans måde at håndtere budrunden på Amino på var at slette opgaven - men forinden skrev han ud til de andre bydere, at Shop and Work havde fundet en freelancer, der ikke havde budt på Amino, men pr. mail.

Se: Det var en rigtig god måde som opgaveudbyder at tackle det på. Det havde jo set sært ud, hvis Allan blot havde slettet opgaven eller ladt byderne stå som "afgivet" eller "afvist" uden at de fik en forklaring.

Ja det er den rigtige måde at gøre det på! Stor ros til Allan. Det er så ikke alle, der er sådan desværre.

Men man kan heller ikke tvinge folk til at gøre det. Der spiller, udover seriøsitet, en stor del 'respekt for sine medmennesker' ind også i dette emne.

Kunne man lave et felt, hvor man kunne sætte hak i, om det var et tilbud man havde brug for med henblik på senere at få løst sin opgave og et felt med jeg vil have opgaven løst! 

:-) Dorthe

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne Kraufeldt:

Bonusinfo: Èt af mine uafsluttede bud er på opgaven "Amino søger tekstforfatter til artikler".

Her må Amino se lidt indad: Jeg havde da aldrig regnet med at byde på en freelanceopgave udbudt af Amino selv - og så aldrig høre videre? Den er helt tilbage fra MARTS, og jeg har flere gange rykket for, at Amino fandt en vinder - men har aldrig fået svar på mine henvendelser. 34 freelancere bød på opgaven... Fy skamme...



Hej Dorthe

Det er også for dårligt, undskyld!
Jeg var ikke klar over at en af vores medarbejdere havde sat den opgave i udbud, den vil jeg følge op på når jeg kommer hjem fra ferie.

Men vi er nok som så mange andre, at man får en ide som man vil udføre og så bliver man indhentet af realiteterne.
Vi har sindssygt travlt og tingene går stærkt og så sker sådan noget desværre en gang i mellem.
Men vi må se på hvordan vi får endnu bedre styr på forretningen og på Freelancer.

Dbh Martin

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Den var vist til Anne og ikke mig Wink

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups, Anne :-)

Dbh Martin

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg tilstår gerne blankt at jeg har en freelancer profil på Amino Freelancer, men at jeg ikke bruger den.

Årsagen har været nævnt, man får ikke svar på om den opgave man har budt på er blevet afsat - derfor har jeg sådan set droppet den leg.

Istedet har jeg på Modified.dk en side som Google rigtig godt kan lide - og jeg får en masse hits på den side på Freelance PHP & MySQL Programmør.

En del af de henvendelser jeg så får - siger så også de har set mig på Amino og har fornemmelsen af at jeg har et reputé og evnerne i orden til det jeg forsøger at sælge.

Kort sagt - så har jeg nok at se til :o) Så for mig betyder Amino Freelance profilen ikke rigtigt noget...

Men Amino Freelancer har et problem...

Fra Dublin
Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil lige komme med mit feedback på brugen af Amino Freelancer. Jeg har budt på flere opgaver derinde, vundet 3 stykker som også har resulteret i faste kunder, fint nok.

Nogen har jeg fået afslag på, enten ved en ”personlig” mail eller en standard mail. Sådan som det kører nu, ved afslag opdager man det ”tilfældigt” da det ikke er alle der sender en mail ud, og så er der det store problem med alle de opgaver som bare står og står, som tidligere beskrevet drøn irriterende når man har brugt tid på at give et bud på en pæn og høflig måde.

Jeg bruger Amino Freelancer ind imellem, men jeg skal gerne tilstå at de internationale sider som findes i mit område (oversættelse) er langt mere at foretrække.

Nu ved jeg godt at Martin og Amino ikke er så vilde med at der skal betales inde på Freelancer, men det kunne gøre tingene lidt nemmere for både opgavestiller og freelancer, samt skabe en mere seriøs stemning.

Min absolutte favorit er www.ProZ.com, hvis man er medlem kan man udbyde opgaver og byde på opgaver ganske gratis, mens som ikke medlem skal man betale et lille beløb ($1) for at være i stand til at oprette samt byde på en opgave. Med det resultat at der sjældent står opgaver som ikke bliver lukket inden for en overskuelig fremtid (læs 1-3 dage).

En anden metode man kunne bruge var at man har et vist antal kreditter til at oprette opgaver for eller byde på opgaver, samme system som f.eks. www.Elance.com bruger. Her har man som freelancer 10 kreditter per måned som man kan byde på opgaver for, så tænker man sig også lidt mere om inden man byder på en opgave. Dette kunne måske bruges til at gælde for dem som opretter opgaver.

Det var bare lige mine tanker om den sag.

Fortsat god aften til alle.

MvH

Henriette

Professionel, hurtig oversættelse leveres til konkurrencedygtige priser

 

Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det så den 30. december, og der er stadig et utal af uafsluttede opgaver.

Det er faktisk ved at være så træls at man får lyst til at skrige.

Der er altså STADIG ikke sket noget.

Opgaver der bliver budt på vælges der aldrig en vinder af, og det begynder at virke mere og mere useriøst.

 

Mvh Marianne

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ellers lige haft en opgave i udbud på Amino Freelancer. Der blev flittigt budt på opgaven af en masse velkvalificerede freelancere. Ja, faktisk så mange og så velkvalificerede, at det var svært at vælge kun én vinder.

En vinder blev der dog fundet, og opgaven blev løst til min meget store tilfredshed. Skype-Smile

Mine seneste erfaringer med Amino Freelancer er derfor meget gode.
Næste gang jeg skal have løst en opgave, som egner sig til det, vil jeg helt sikkert prøve Amino Freelancer igen.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mandoe:

Nu er det så den 30. december, og der er stadig et utal af uafsluttede opgaver.

Det er faktisk ved at være så træls at man får lyst til at skrige.

Der er altså STADIG ikke sket noget.

Opgaver der bliver budt på vælges der aldrig en vinder af, og det begynder at virke mere og mere useriøst.

 

Mvh Marianne

Hej Marianne

Mange opgaver finder først en vinder efter en måned eller to.
Umiddelbart bliver godt 50 % meldt afsluttet og dertil kommer dem der finder en vinder, men glemmer at melde at den er afsluttet.
Så mit bud er at 60-70 % bliver afsluttet og det syntes jeg faktisk er udmærket.

Men hvis du har ideer til hvordan vi kan gøre det bedre, så sig til.
Vi har allerede gjort meget, jeg tror bare ikke der er så meget vi kan gøre, men sig til!

Dbh Martin

Side 5 ud af 7 (65 indlæg)