Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pointshop.dk I Kontant Iaften! Se det ! :)

Side 4 ud af 9 (86 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Mørk Hermansen:

BruunMedia:

Forbrugere er dumme, så derfor er der nogen til at beskytte dem. Og det ændre jo så ikke på at når betingelserne er ulovlige, om man har læst dem eller ej?

Blot fordi forbrugerombudsmanden mener noget er ulovligt, er det ikke ensbetydende med, at det rent faktisk er ulovligt. Det er først ulovligt når det er kommet for en domstol og en dommer har truffet en afgørelse om at det er ulovligt. Og som sagt, så mener jeg at der må gælde andre regler her (også), eftersom det ikke er PointShop hvor købet er foretaget, der udsender e-mails. Paragraf 6 omhandler jo den virksomhed købet af vare eller serviceydelse er fundet sted.
(Så vidt jeg har forstået) 

Så Når Huslejeklagenævnet kommer til mig og siger min husleje var for høj og jeg skal betale lejer xxxx kroner tilbage skal jeg bare ignorere deres afgørelse da de ikke er en domstol eller hvad?

Der sidder folk inde ved forbrugerstyrelsen og forbrugerombudsmanden som skal håndhæve de regler og love der er. Har man respekt for forbruger ombudsmanden som Pointshop nævnte de havde så gør man vel også det de beder dem om siden han nu er sat itl at håndhæve de regler og holde styr på at firmaer overholder det.

Men det er måske bare mig :)

 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Kortegaard:

BruunMedia:

Mikkel:

No no no ..
Min side er bare noget jeg for sjovt sidder og leger med. Intet seriøst.

Ingen mails herfra! ;-)

Kig på de Kampagner du har inde. DEt er ligepræcis de kampagner der er snakke om. Kampagner som kun går ud på at sende spam mails til deltagerne &/eller blive ringet om af firmaer der vil sælge noget. :)

Glad for at du kunne se det når Mikkel ikke selv kunne Smile

 

Hehe, jamen det er rigtigt. Tjekker man facebook grupper der har reklamer og hvad jeg vil kategorisere som spam, så er det sandsynligvis 7 eller 8 ud af 10 der er kvinder. De hopper på alt hvad der hedder "Vind en bil" Vind en hat af marmor" og alt det der. For mig er det fornuft at man ikke for en gratis telefon ved at betale et ekspeditionsgebyr på 5 kroner. for mig er det logik at de facebook grupper er snyd, jeg er så dum på 1000  andre måder men der hopper jeg ikke i. Men der er rigtigt mange der gør.

Vi forbrugere skal beskyttes og er dumme.Og sådan vil det blive ved med.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det er vigtigt at forstå at forbruger-beskyttelsen, faktisk i høj grad også hjælper dem der sælger til forbrugerne. For stil jer, at den ikke var der så ville man sandsynligvis tit hører fra folk man kendte at de var blevet snydt!

Det ville gøre at barrieren for at købe noget på en webshop eller et site, blev sindsygt høj!

Det ville være meget svært for et startup, at overbevise folk om at de ikke var svindlere.

Mht. den automatiske fornyelse, så tror jeg at forbrugerombud har ret. Det virker rigtigt at man ikke må give nogen en service gratis, og så lave passiv accept.

Men det er da sjovt, at forestille sig hvor mange penge, man let kunne tjene hvis man måtte. Hvis kunne Kenneth (Sikkerhedseksperten), lige liste en månedsgratis Falk Premium abonnement med når en kunde købte noget, og hvis de ikke nåede at opsige det, så bare hæve!

Det ville helt klart øge omsætningen!

PS: Nu har mødt Kenneth og er sikker på at hans moral ikke tillader den slags, så der er intet at frygte.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 3 person

Hvordan kan folk sidde her og sige ting og sager om andre virksomheder, men selv have sider der guider folk til lånekampagner, mobilkampagner osv.? Hvordan får I jer selv til det?

Loven er ikke helt som Kontant fremstiller det i primetime. Det er lovligt at lave en konkurrence og linke til betingelserne, hvor de så skal stå. Præcis som Pointshop gør. Det er altså lovligt.

Man kan snakke om etikken bag det at lave et abonnement.. Men så lad os vende den om. Er det ikke det der sker hver dag hos TV sputnik, Bonnier og mange andre store virksomheder? Det er jo et velkendt salgsteknik der bliver brugt af rigtig mange virksomheder.

I øvrigt hvis jeg var jer ikke sidde og beskylde virksomheder som RiverHill for at sende spam. Det håber jeg I har dokumentation for, når i nu skriver det offentligt. Så vidt jeg ved samler de e-mails op via konkurrencer hvor de står i betingelserne - altså ganske lovligt.

 

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg så ikke programmet, men var de inde på emnet:

Er der nogensinde nogen der vinder i de surveys som indeholder en konkurrence?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Økonomisk Uafhængig:

Jeg så ikke programmet, men var de inde på emnet:

Er der nogensinde nogen der vinder i de surveys som indeholder en konkurrence?

 

Det er der faktisk og flere af medierne har en side, hvor de viser tidligere vindere.

Jeg tror heller ikke at der er begået noget ulovligt i denne sag. Personligt er jeg dog ikke vild med den slags markedsføring.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det de fokuserede på var:

Pointshops.dk automatisk fornyede medlemskab, samt de kampagner der bruges til at opsamle e-mail adresser via konkurrencer / nyhedsbreve, hvor brugeren siger ja til at få mails fra op til 17 forskellige virksomheder.

De jurister kontant talte med mente ikke det var lovligt at, og generelt så skulle det fremgå mere tydligt.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hr. Økonomisk Uafhængig:

Jeg så ikke programmet, men var de inde på emnet:

Er der nogensinde nogen der vinder i de surveys som indeholder en konkurrence?

Ja, det ved jeg at der er. I de store konkurrencer (dem de store virksomheder afholder) er der uafhængige advokater inden over og kontrollere at alt sker efter bogen.

Sidder med en survey her, hvor man kan vinde en kvart million til sin pension. I betingelser står der følgende:

"Laurbjerg Nielsen Advokatfirma fører tilsyn med, at pengepræmien udbetales efter at vinderen af præmiekonkurrencen er fundet."

 

Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med vi tænker på, hvad vi kan lære af casen? Hvordan kan vi gøre det mere klart overfor vores kunder (som vi skal leve af) hvad betingelserne er, så vi minimerer klagerne... 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 4 ud af 9 (86 indlæg)