Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en grim oplevelse.............

Side 27 ud af 33 (326 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

okay du er simpelthen for lang fra min tanke gang , jeg kommer ikke til at fatte dig , hvordan kan du sige det bedre de er stats løs mod at sende nogle i koncentrations lejre mv. jeg fatter dig ikke

 

jeg har ikke sagt det er bedre at være statsløs i forhold til at sende nogle i koncentrationslejre.

Jeg SIGER det er det samme at holde folk fanget i flygtningenlejre som at placere dem i koncentrationslejre.

Så Israel er ikke bedre end de handlinger Hitlers tropper udførte.

Men der er ingen grund til at diskuttere dette med dig mere, for du har simpelthen absolut ingen anelse om hvordan folk har det der bor i flygtningelejre.

 

 

 

jo  ved godt hvad der forgår i flygtningenlejre det ved jeg . med der forskel på 1 eller 10 det ved du bare ikke , eller så det lige meget hvilken antal for det betyder intet for dig

Alt kan sammenlignes lidt du kan f.eks. gå  en anden kan ikke

 

Angående jøder i israel forskel er for stor det er ingen verdens krig , omfanget af lejre af overhovedet ikke det samme , antal døde omfanget af kastrofe gør ikke kan sammeligne

Det er jo sammme at sige   85 milillioner døde er samme som 50.000 døde , det kan overhovedet ikke sammenlignes

 

 

 

Du er helt hen i skoven Michael. Ingen absolut ingen kan sætte det nøjagtige tal på antallet af døde under 2. verdenskrig.

Hvad angår antallet af døde jøder, så anslås dette til at være 6.000.000 . men igen ingen kan sige med sikkerhed om det er 4 mill eller 6 mill, men er også ligemeget, da det er en forfærdelig tid.

Det du IKKE vil forstå, det er, at konflikten mellem Palæstina og Israel er en af de længste konflikter i verdenshistorien, og der findes stater der nu er trætte af at vente på at Israel anerkender Palæstina og derfor truer med at angribe.

Israels besættelse i området er DIREKTE årsagen til mange af konflikterne i Mellemøsten og jeg sammeligner deres overgreb på Palæstinenserne som Hitler og hans troppers overgreb på Jøderne.

Om du kan lide det eller ej, er jeg ligeglad med. Jeg er ikke ligeglad med at verdenssamfundet ikke griber ind og får løst konflikten, for vi har aldrig været tættere på en omfattende krig i det område end netop nu.

Og tro ikke at USA og deres allierede kan klare alle konflikter på én gang, herunder Iran, NordKorea, Burma, Somalia, Pakistan osv osv og jeg kan garantere dig for at amerikanske forældre er trætte af at sende deres børn i krig, og man får dem ikke til at sende endnu flere i krig.

Så Michael, nu gider jeg ikke bruge mere tid på dine indlæg - du er håbløs at debattere med, da du ikke accepterer andres synspunkter og konstant (uvidende af hvilken grund) lægger ord i munden på mig som jeg ikke har sagt.

Jeg kan ikke begræde fortidens krige, men jeg kan være bekymret over, at der stadig findes mennesker i denne verden der konstant vil undertrykke andre uden legitim grund.

Araberne kunne snildt have udryddet jøderne i 1880 da der kun var ca. 25.000 af dem i området, men det gjorde de ikke, men istedet er de nu endt som flygtninge i deres eget land! velbekomme.

 

i hele verdens krigen anslåes til 85 millioner mennesker ,

jeg vil mene til evighed disse 2 ting overhovedet ikke kan sammenlignes , det er ingen verdens krig , antal er langt større i 2 verdens krig

vi er enig begge er en kastrofe

enig der under trykkes i hele verden

ved overhovedet hvorfor nævnes verdens krige  og DF ,   det når jeg aldrig at forstå , du ligger  for langt væk fra mig , da denne tragedi nærmeste ikke har set omfang i historien

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

Det der provokere når du skriver gaskamrene og DF , jeg fatter dig simpelthen ikke korrekt der findes ligheds punkter småting , med det er der i alt i verden når du tager en ting frem næsten

 

Du har aldrig været i en flygtningelejr i Palæstina eller Libanon, det tror jeg ikke på. Indtil da, så lad være med at udtale dig om noget du ikke ved noget om.

flygtningelejre i palæstina  er sikkert et helved , med du sammenligner direkte med adolf hitler og jøder i israel det mener jeg er at overdrive i den grad , at det taller for sig , man skal tænke over hvad man skriver , det er verden til forskel i død antal

alle flygtningelejre er helved vi enig , med tænk du mener jøder gør er det samme som adolf hitler gjorde det mener jeg er en overdrivelse

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Kim F. Rasmussen:

Selvom af DF efter min og mange andres opfattelse er grove retorisk, tåler de overhovedet ingen sammenligning med Gobbels eller Hitler, det er helt latterligt og uden proportionssans.

 

Så du mener ikke at DF dæmoniserer Islam?

De stemmer nej til Moskeer selvom vi har religionsfrihed.

De vil forbyde børn at tale arabisk i skolegården.

Hedegaard har sagt at muslimske fædre voldtager deres døtre

DF har på kongres sagt ud med alle muslimer fra Europa og ind med jøderne

Om muslimsk kvindeligt folktingsmedlem udtaler Camre: Det er en syg idé og helt naturstridigt, at en fundamentalist med tørklæde skal være medlem af vores demokratisk parlament.

Camre mener også at hijab er en politisk manifestation for muslimske kvinder som hagekorset var det for Hitlers tropper.

og jeg kan finde mange mange flere eksempler....

 

jeg synes du skal finde flere hint , nu har du jo skrevet det ligner optakten  hvad der skete i verdens krigene, altså jeg synes det overhovedet ikke ligner deres form de var meget brutal selv i optakten med bøller sætter deres modstander i starten i koncentration lejre i 30erne nu sammenligner DF dem xxxx adolf , men jeg kan ikke se hele sammenhængen med den tragedie det gik jo ud over menneskene heden den var simpelthen en af værste der er sket i historien

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

jeg synes du skal finde flere hint , nu har du jo skrevet det ligner optakten  hvad der skete i verdens krigene, altså jeg synes det overhovedet ikke ligner deres form de var meget brutal selv i optakten med bøller sætter deres modstander i starten i koncentration lejre i 30erne nu sammenligner DF dem xxxx adolf , men jeg kan ikke se hele sammenhængen med den tragedie det gik jo ud over menneskene heden den var simpelthen en af værste der er sket i historien

Michael nu er du ude i noget, som er faktuelt forkert... Der fandtes ingen KZ lejre i 1930´erne! I hverfald ik af den slags, som du hentyder til...

Auschwitz-Birkenau er fra 1940, Majdanek er fra 1942 (før den tid var den krigsfange lejr), Treblika er fra 1942, Sobibor er fra 1942 og Chelmno er fra 1941. Det er disse 5 lejre, som stod for hovedparten af likvideringerne under krigen...

Så det er altså ik sandt at påstå, at der allerede i 1930´erne blev sat mennesker i disse lejre...

Hvis du vil diskutere med Jan, så er det altså vigtigt, at du holder dig til fakta. Og her er vi ude i en påstand, som nemt kan modbevises...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved godt at jeg skrev at jeg var ude af denne debat, men synes efterhånden at den er bleve fordrejet så meget at det går mod det direkte latterlige.

Man har nu forsøgt at få fokus væk fra essensen af det, det handler om. Netop den markedsføring som DF bruger.

Og her er der så draget paralleler til et samfund, der er blevet oprettet lige efter krigen, af et hjemløst folk, der mener at de har rettigheder til et land.

Og for at gøre den debat kort, så er alle land områder jo erobret på et tidspunkt, hvor man enten har undertrygt eller fordrevet den befolkning der var i området. Og det kan vi jo se overalt i verden, med de konflikter og krige. Og det betyder ikke at et land er bedre end andre. Problemet ligger mere i hvor man synes ens fokuspunkt skal være.

Når vi samligner med mellemkrigs årene, uden at se på de forskellige forhold, der er gældende, og hvordan tingene ser ud, så er det for mig en skævvridning. For det første var samfundet i Tyskland i 20-30'erne, et presset land. OG Som er Ronnick rigtigt skriver, så er det under sådanne kriser nemt at samle et folk mod en fælles fjende. Og det gjorde dette parti rigtig godt. OG også af flere grunde, nemlig med vold, og propaganda, mod et mindretal der sad på nået af det meste. Altså missundelse.

DF er ikke dem der har skabt fremmedhadet i DK, det eneste de har gjort, er at tage denne holdning til sig. Og fundet støttere i landet. Hvorimod Hitler netop skabte haddet mod Jøderne.

Problemet med den invandre det mere anti fremmed, som vi har i DK er noget som spænder flere år tilbage, og er noget som der er voksende, og det er ikke noget som DF direkte skaber, men mere alle de partier som der har en berørings angst. For når jeg snakker med flere i industrien, så ser jeg desværre også en udvikling, hvor man vælger flere og flere invandre fra. OG det ud fra flere punkter, men bla samarbejds problemer, manglende produktivitet. Og så at der skal tages specielle forhold.

Det er ikke uden grund, at der i det danske politi korps er en voksende modstand mod nogle grupperinger i det danske samfund, og de dukker også op med jævne mellemrum, når man ser på hvad de blandt andet kalder invandrer.

Vi må ikke lukke øjnene for de konflikter der er i det danske samfund, eller tørre det af med at, at jamen folk er dumme, eller det er hitler agtigt, for så gør man kun en ting, og det er at man vil fordreje det hen på at man ikke vil have debatten i samfundet. Og så længe så mange partier på Borgen er berørings angste, og folk ikke vil tør at tage en dybdegående debat så vil det udvikle sig. Og til sidst ende som i USA, hvor mange forventer væbnet modstand mod invandringen.

Det som der føder DF er, at vi i DK har været van til, at det er os som danskere der skal vige, og give rum, hvormod det muslimske mindretal, får mere rum, og sætter større og større præg på de service ydelser som det danske samfund giver.

Mange af de problemer som det muslimske mindretal i DK giver, er velkendte problemer, fra lavere sociale områder. Og det er noget som vi danskere via vores berørings angst har skabt. Vi har ikke turdet at stille de krav der skal til, til disse befolknings grupper, som så har skabt et isoleret parallel samfund. Hvor man holder mange fast i den sociale underklasse. Og det ser jeg som det største problem.

Og når man sådan skal se nøgterent på det, så er problemet ikke hvad DF gør, for jeg vil da mene at det er fint at man bliver mindet om de danske dyder, og husker på hvordan livet så ud, på landet, som mange danskere jo netop idag kalder dyreplageri. Og mindes om at vi i DK faktisk er et gammelt landbrugssamfund. Med ro på. Mens vi idag er så fortravlet at vi ikke passer vores børn, og beklager os over sort arbejde, mens vi betaler til det, når vi synes a det er blevet fordyrt den anden vej. En vennetjeneste idag involverer penge. Og ikke en øl over hækken. Vi er blevet så fremmed overfor hinanden at vi ikke hilser på naboen, og bruger mere tid på at klage over en nabo end at tage en snak eller udvise forståelse, for at en nabo engang imellem kan larme lidt.

Men problemet er at nogle mennesker idag finder netop, at det er støddende når det er et parti der gør dette. Og det er netop problemet med en debat som denne, hvor man skal bruge mere tid på fordomme, end på hvad der engentligt er faktuelt bevendt. Og så drager billige samligninger. Uden egentligt at se på, de forhold vi lever under, og sige, ja vi lever i et demokrati. Vi har det godt, og så er det rart at nyde lidt danskhed i en globaliserings tid, så vi ikke giver køb på hele vores kultur.

Men igen viser det at vores moral og egoisme skal  sættes så højt, ikke fordi at det er forkert at være nationalist eller gå ind for danske dyder, men mere fordi at et parti, som mange mener er useriøs gør nogle ting som andre har gjort før.

Og i samme åndedræt, så vokser det parti, nok ikke fordi at de er dygtige politikere, men mere fordi at de er det eneste parti som mange mennesker kan identifisere en holdning omkring invandre problematikken med. Og det er der det store problem ligger. Netop at det er befolkningen der skaber det, og ikke det parti som der skaber behovet. Og tager man et parti som fx Allieret Aliance(eller hvad de hedder), så har de også lidt kant på deres invandre politik. Hvor de mener at man skal stille krav til dem der er her. Men dette parti mener flere her på siden jo er lovlig at have med at gøre. Og havde de, lidt mere kant, eller fokus på den del af deres program, så ville de sikkert kunne vinde rigtig mange stemmer fra DF, da mange netop af nød stemmer på DF, for der er ingen andre steder at gå hen med det som de mener er et vigtigt fokus punkt.

/Kenneth

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 08:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

Det der provokere når du skriver gaskamrene og DF , jeg fatter dig simpelthen ikke korrekt der findes ligheds punkter småting , med det er der i alt i verden når du tager en ting frem næsten

Du har aldrig været i en flygtningelejr i Palæstina eller Libanon, det tror jeg ikke på. Indtil da, så lad være med at udtale dig om noget du ikke ved noget om.

En mærkelig argumentation,du kommer med. Jeg tvivler meget på at du har været i Hitlers udryddelseslejre, med mindre at du var en af dem der puttede jøderne i krematorieovnene, så lad være med at være så nedladende overfor Mikael.

Palæstinenserne ligger som de har redt. De har aldrig været rede til at leve i fred med Israel. Hver gang der har været seriøse forhandlinger om fred, har ekstremistiske terrorister bombet eller angrebet Israel på anden måde.

 

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har helt ret, Kenneth. Jeg startede tråden op i sin tid - emnet var DF. Så luk sidedebatten om nazimen, palæstina, hitle, jøder o.l. ( fortsæt den evt selv i en ny tråd), og lad os få belyst DF noget mere - som det fænomen DE udgør..

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

flemming.dk:
Jeg startede tråden op i sin tid - emnet var DF. Så luk sidedebatten om nazimen, palæstina, hitle, jøder o.l. ( fortsæt den evt selv i en ny tråd), og lad os få belyst DF noget mere - som det fænomen DE udgør..

Jeg har ikke læst samtlige indlæg om nazisme osv. men jeg tror også at jeg kunne nøjes med under 1/3, da resten synes at være gentagelser.

Men for at komme tilbage til det oprindelige emne, var Steffen Brandt fra TV2 i radioen i morges, for at tale lidt om deres nye CD.

Her sagde han noget, som jeg kun kan støtte 100% op om: "Jeg synes at Dansk Folkeparti skal holde sig til det de er gode til. At synge.."

Så smukt og poetisk, og samtidig rigtigt :o)

Og så en sidekommentar til Kenneth: Det er korrekt at DF ikke har opfundet fremmedhadet. Men de har taget det til sig og passet, plejet og opfostret det, som var det det barn de ikke selv kunne få. Og uden deres propaganda os pusten til frygten for de fremmede, var DF intet i dag.

Desværre er danskerne bare så lette at manipulere. Men det er jo også både lettere og mere spændende at tage alle disse dommedagsprofetier til sig, end at forholde sig til virkeligheden.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim F. Rasmussen:

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

Det der provokere når du skriver gaskamrene og DF , jeg fatter dig simpelthen ikke korrekt der findes ligheds punkter småting , med det er der i alt i verden når du tager en ting frem næsten

Du har aldrig været i en flygtningelejr i Palæstina eller Libanon, det tror jeg ikke på. Indtil da, så lad være med at udtale dig om noget du ikke ved noget om.

En mærkelig argumentation,du kommer med. Jeg tvivler meget på at du har været i Hitlers udryddelseslejre, med mindre at du var en af dem der puttede jøderne i krematorieovnene, så lad være med at være så nedladende overfor Mikael.

Palæstinenserne ligger som de har redt. De har aldrig været rede til at leve i fred med Israel. Hver gang der har været seriøse forhandlinger om fred, har ekstremistiske terrorister bombet eller angrebet Israel på anden måde.

 

Første gange nogensinde  jeg har været så motiveret på amino.dk på at svare hurtigt , jeg havde faktiske ikke tid , lad os få tråd igen på ret køl, vis kan lade sig gøre , uden de ekstrem sammenligninger , så holder jeg mig fra vidste dette lykkes , for disse ekstrem sammenligninger i tråden , de har provokeret mig i ekstrem grad

Jeg er ikke en der stemmer DF , med disse sammenligninger , var for mig en overdrivelse i sådan en grad at det krænket mig efter min overbevisning i sådan en grad af hvad der er sket i historien mv.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

@igang.

Mit syn på DF er dobbelt. Dels ser jeg dem som et uanstændigt parti, som er racistiske. Dels har de været i stand til, dygtigt politisk, at åbne debatten om indvandringspolitik, og få andre partier og befolkningen til at debattere for og imod flygtninge/indvandring til dk. Det mener jeg er sundt at der er blevet gjort op med den blåøjede politik der blev ført i 90-erne hvor grænserne stod pivåbne (groft set)..

En af mine venner er lærer på center for flygtninge og indvcandrere. Han fortæller at det tager typisk 3 år for en indvandrer fra Somalia el. Irak bare at lære at tale et basalt dansk så man kan klare sig på arbejdsmarkedet. 3 år... I den tid skal du naturligvis have kontanthjælp, for at overleve / eller starthjælp. Har du 50 flygtninge der skal have pengehjælp i 3 år kan du selv gange op..det koster samfundet mange penge. Så set med økonomiske briller er det en dårlig business at tage mange flygtninge ind. Og økonomien er jo nu supertrængt.

 

Side 27 ud af 33 (326 indlæg)