Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lad os få Anders Samuelsen på besøg hos Amino..

Side 8 ud af 8 (79 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt en del over sagerne og jeg tror det vi gør, er at oprette et område lige som ekspertbloggerne. Så kan hvert parti få en blog, som de kan skrive i.
Fokus må være hvordan de ser på iværksætteri og vækst i Danmark.
Et egentligt vælgermøde har vi slet ikke kapacitet til.

Hvad syntes i om den ide og vil i hjælpe os med at kontakte politikerne?

Jeg syntes selv det kunne være interessant at se hvordan de ser på os og hvordan de vil gribe det faldende antal iværksættere an og Danmarks generelle eksport og produktions deroute.

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det kan jo ikke skade - men tvivler meget på hvor meget vi vil få ud af det :)

Jeg er svært bange for, at vi vil få de samme spindokter-udformede "salgs-taler", som de gentager igen og igen (det har de nemlig lært på mediekurset at de skal) alle mulige andre steder.

Jeg kan kan også have min tvivl om, hvorvidt de top-politikere vi jo gerne vil snakke med, har tid og praktisk mulighed for (eller vil prioritere), at følge aktivt op på de kommentarer der jo vil komme på deres blog-indlæg her. Og har de ikke tiden til det, så kommer disse politiker-blogs let til at virke lidt nedladende eller arrogante - og det gavner i hvert fald ikke politikerne. Men jo heller ikke os. Blogs er et aktivt dialogmedie. Hvis ikke man har tid til at tage dialogen alvorligt er det bedre at lade være.

Hvis vi for alvor skal få noget ud af det her - udover at se de samme valgplakater og høre de samme (tome) ord, så tror jeg der skal laves nogle rammer, der skaber lidt mere pres på. Og på den måde synes jeg at ideen med et TV-streamet live møde kunne være god. Agenda, deltagere og ikke mindst mædeledelse skal dog være på plads for at det dur. Specielt det sidste kræver virkelig sin mand, hvis man har 3-4 rapkæftede snakkedehoveder i studiet på en gang :)

Personligt er jeg lidt træt af ord. Jeg vil gerne se handling.

Som et godt eksempel er det faktum, at samtlige regeringer de sidste over 20 år har sagt, og fremlagt beregninger på, hvor mange penge det offentlige kunne spare ved en gennemgribende regelforenkling. Alle politikere siger de ønsker det. Naturligvis, for hvem ønsker at spilde penge på unødvendigt tunge regler. Men hvad sker der så? Ikke en skid!

INGEN af de skiftende regeringer i de sidste 20 år har været i stand til at gennemføre nogen som helst form for regelforenkling. Tværtimod. De har alle sammen indført flere love og regler - både de røde og de blå regeringer.

Jeg er sikker på, at Anders Samuelsen, og resten af LA også meget gerne vil have en regelforenkling. Måske er det ligefrem noget Anders kunne finde på, at fremhæve her. Fint nok - så er han på linie med alle andre. Men hvad er det helt konkret, der skal få os til at tro på at lige Anders og LA kan gennemføre det som ikke en eneste regering i de sidste 20 år - eller reelt set meget mere, har været i stand til? Hvad er det for et "magisk" værktøj de har, som kan fikse problemet - og som ingen andre nogensinde har opdaget?

På samme måde forholder det sig med iværksætteri. Samtlige partier - selv Enhedslisten og DF, ønsker mere iværksætteri. At sige det modsatte ville jo også være absurd. Så det er en af de her spørgsmål, som ikke kan bestå "omvendt testen" (kort fortalt: Hvis en erklæring ikke giver nogen mening når det modsatte siges, så giver erkæringen ingen mening. Vi skal behandle hinanden ordentligt. Vi skal være fair. Hvem ville sige det omvendte? Ingen. Derfor elsker politikerne også de her udtryk. Hvad er det modsatte af et skattestop? Det kan ingen naturligvis argumentere for. Hvad er det modsatte af "en fair plan"? Retorisk smart - ingen kan jo argumentere for en un-fair plan. Desværre virker teknikken bare ikke så godt på os der kan tænke selv - og vi er faktisk en hel del ... ikke mindst her på Amino :))

Så fri mig for tom retorik og gyldne løfter der alligevel ikke bliver til en skid. Og fri mig fra flere spindoktor inficerede salgstaler. Politikere der ikke kan eller tør udtrykke deres egne holdinger burde finde sig et andet job.

 

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder ganske fornuftigt - den eneste jeg kender er pernille frahm men hende kan jeg godt kontakte :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

jesperFG:
lyder ganske fornuftigt - den eneste jeg kender er pernille frahm men hende kan jeg godt kontakte :)

Hende stemte jeg på engang. Nu stemmer jeg LA. Sig at hun skal komme tilbage og overbevise mig :-)

Og ja Mikkel, politik virker endnu dårligere på blogs, der kan de virkelig krybe udenom. Nej, lad os få noget face 2 face LIVE.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår godt argumenterne med face to face, contra blogs.
Men det kommer helt sikkert ikke til at ske i Amino regi.
Vi har uendelig langt fra de ressourcer og den viden der skal til for at lave det, så det må vi lade andre "medier" om.

Det vi kan overskue er at stille plads til rådighed for de tanker politikerne har og ja, jeg ved godt at det er naivt at tro at vi kan få alle partier/politikere til at indgå i en efterfølgende dialog.

Meg jeg syntes det er bedre end ingenting og jeg tvivler på at nogen andre medier vil fokusere på iværksætter politik vinklen.

Men kom gerne med andre ideer, som ikke kræver at vi laver et studie og begiver os ud i tv/radio-verdenen, som vi ingen erfaring har med og som vi på ingen måde har ressourcer til at gøre ordentligt.

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin, jeg håber ikke jeg fik det til at lyde somom jeg synes Amino skulle til at lave TV - for det er jeg helt enig med dig i er en ordentlig mudfuld, og er et helt andet område end det I har erfaringer i og er gode til. Det har du ret i det nok er bedre at overlade til TV-stationer og andre der virkelig vil nørde med det :)

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give Mikkel DeMib Svendsen ret i, at blogs vil blive copy/paste af partiprogram lavet af en frivillig studerende i partiet, - det er jo spild af tid!

Hvad man kunne gøre, - var at stille 5 skarpe spørgsmål på konkrete iværksætter-områder som kan besvares konkret.

Spørgsmålene sendes så til samtlige partier der får at vide at hvert parti får en vignet hvor deres svar postes, - og naturligvis kommer der til at stå hvis de ikke gider svare ;)

Så laves der en kategori, med tråde indlagt vignetten som låses. Så kan Amino´er læse de svar som er kommet. Der kan linkes til trådene osv. i blogs m.v. og ad den vej kan hver enkelt Amino fremme sit parti. 

Så må Aminocrew jo lige fortælle hvad Amino er, for det tror jeg ærligt talt ikke der er så mange politikere der ved.

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

@Mikkel, nej nej, det var bare for at slå det fast :-)

Michael, det er en god ide, som jeg fint syntes kan kombineres med blogs.

Hvilke spørgsmål vil i foreslå vi stiller politikerne?

Dbh Martin

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Jeg forstår godt argumenterne med face to face, contra blogs.
Men det kommer helt sikkert ikke til at ske i Amino regi.
Vi har uendelig langt fra de ressourcer og den viden der skal til for at lave det, så det må vi lade andre "medier" om.

Det vi kan overskue er at stille plads til rådighed for de tanker politikerne har og ja, jeg ved godt at det er naivt at tro at vi kan få alle partier/politikere til at indgå i en efterfølgende dialog.

Meg jeg syntes det er bedre end ingenting og jeg tvivler på at nogen andre medier vil fokusere på iværksætter politik vinklen.

Men kom gerne med andre ideer, som ikke kræver at vi laver et studie og begiver os ud i tv/radio-verdenen, som vi ingen erfaring har med og som vi på ingen måde har ressourcer til at gøre ordentligt.

Dbh Martin

Martin, jeg kan kan altså ikke lade være med at overveje dette:

En reel debat vil være oplysende og interessant. Blogs på Amino til partiernes ledere, vil i praksis kun blive håndteret af presse- og informationsmedarbejderne i partierne, og dermed vil det reelt "bare" være en række spindoktorer som sidder og markedsfører partierne på Amino. 

Lige som det efter sigende er på Facebook, hvor der på nogle af top-politikernes sider lægges omhyggeligt formede  og velpolerede budskaber, der har været grundigt igennem spin.
De vil jo også være opmærksomme på Amino's meget markante online synlighed. Skype-Smile 

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 8 ud af 8 (79 indlæg)