Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket kamera til indendørs brug uden brug af blitz?

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Har lige brug for lidt råd og vejledning i forbindelse med køb af nyt kamera. Jeg skal primært bruge kameraet i forbindelse med mine indretningsopgaver. Men skal selvfølgelig også bruge det "udenfor arbejdstid".

Mine behov er følgende:

-Et kamera til ca.4000-5000 kr.

-Farveægthed.

-Skarphed i billeder (ved godt det er op til fotografen)

-Gode muligheder for indendørs fotografering uden blitz, eller andre hjælpemidler.

-Rimelig nemt at betjene.

-Et kamerahus, der er af en god kvalitet til at "bygge" videre på.

Mine overvejelser går meget i retning af Canon EOS 550D. Har kigget på YouTube, men her er det mest videodelen, der bliver omtalt. Den får jeg helt sikkert også brug for, men mit primære behov er fotodelen.

Håber I vil smide en kommentar tilbage, så jeg snart kan føle mig godt rustet til at tage den endelige beslutning.

De bedste hilsner fra Nanna

 

Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nana

 

Der er ikke kameraet i dette tilfælde der har betydning om du kan tage billeder uden blitz men objektivet, jeg tror det kommer til at blive svært at får det hele for 4000-5000kr.

Prøv at tage et kig på www.fotostart.dk der har jeg fået meget hjælp/inspiration.

Held og lykke med det kommende legetøj.

Med venlig hilsen

Mads

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

madsdf:

Der er ikke kameraet i dette tilfælde der har betydning om du kan tage billeder uden blitz men objektivet, jeg tror det kommer til at blive svært at får det hele for 4000-5000kr.

Det er kun delvist rigtigt, et spejlrefleks kamera med justerbar iso og som skyder i raw filer giver også klare fordele frem for et kompakt kamera.

Budgettet begrænset lidt hvad du kan få, men et spejlrefleks som det 550D du selv peger på er nok det bedste valg til prisen, men vær opmærksom på at den nyeste model nu hedder 600D og Nikon har sikkert et tilsvarende. Det fede ved et spejlrefleks er at du kan købe det med et billigt medfølgende objektiv nu, og når du så bliver mere krævende og har sparret sammen igen, så kan du købe et bedre objektiv.

//Meik

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads.

Tak for dit svar. Du har helt ret og vil også kigge nærmere på det link du gav.

:-)Nanna

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Meik....glad for at høre du også kan anbefale 550D. Ved ikke hvad 600 kan i forhold til, men startede faktisk med at kigge på 500.

Jeg vil helt sikkert udvide med andre objektiver efterhånden. Har nok også bare brug for at vide, om huset er ok.

Har altid haft en stor interesse for fotografering, men har indtil nu kun haft ét spejlrefleks (tilbage i 80'erne). Siden da er det kun blevet til diverse pocket kameraer og et par Canon IXUS'er, men de er ikke gode nok længere. Vil noget mere.

:-)Nanna

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Med et okay stativ kan du køre med lang lukkertid i stationære situationer, og så er der ikke helt de samme krav til udstyret, hvad angår iso og objektivkvalitet. Men du får nok brug for et vidvinkelobjektiv. Overvej at købe brugt - der er virkeligt meget at hente.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Var det en ide at købe et brugt kamera? Hvad er dine krav? Du bør kunne anskaffe et udmærket brugt kamera med et godt objektiv for 5000 kr. Mht. objektiv så er det rigtigt, at det kan hjælpe, selvom det ikke er altafgørende. Et objektiv med 1.8 i lysfølsomhed kunne hjælpe. Spørgsmålet er vel også, hvor meget zoom du behøver. Jeg tror ikke du skal gå efter hverken Canons eller Nikons 18-55 mm objektiver. De er udmærkede, men ikke nok lysfølsomme.

Hvad med et brugt Nikon D80 eller D90 og så et Nikkor 1.8 objektiv med fast brændvidde?

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul, kunne sagtens overveje at købe et brugt, men aner intet om hvor? Mine krav er som nr 1, at det er i orden det jeg køber. Udover det er det til fotoopgaver i forbindelse med indretning, som kun bliver mellem kunden og jeg...ja og så min hjemmeside.

Kameraet skal også bruges til meget andet, som beskrevet ovenfor. Dette bliver både inde og ude.

Det jeg har kig på kan jo video-optage, hvilket et et ekstra +.

Tak for dit svar.

:-)Nanna

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels....vidvinkelopbjektiv ville helt klart være super at have med. Mht at købe brugt, kan du så anbefale et sted?

:-)Nanna

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøvede lige at google "brugt kamera". Det første, der dukkede op, var fotostart.dk med dette link. Jeg ved ikke, om du kan bruge, men det er et forsøg værd.

http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?t=23499

Masser af fotohandlere sælger brugt udstyr. De har ikke det største udvalg generelt, men nogen har et kamera, en anden har et objektiv, du kan bruge...

Held og lykke med jagten.

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)