Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV2 News i Dag: Handlen rykker til Internettet - Detailhandlens svar: Sensorial Shopping Oplevelser

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Hvis I har fulgt med på TV2 News i dag har I sikkert også set indlægget fra "Videncenter for Design og Business" hvor Dorrit Bøilerehauge mener, at måden detailhandlen skal overleve komkurrencen fra Internettet i fremtiden  (Væksten i salget på Internettet er steget med 20% i år i forhold til julen sidste år) er ved at udvikle såkaldt "Sensorial Shopping Oplevelser".

Ideen er at lade folk få nogle andre sanselige oplevelser fra den virkelige verden, som  ikke kan lade sig gøre fra Internettet.

Konklusionen er så, at NU vil folk købe produkterne i de fysiske butikker og ikke i en webshop.

1. Tror du på, at det kommer til at ske? Vil en virksomhed kunne få overskud ved at lave sanseoplevelser på de kvadratmeter der ellers skulle bruges til at have produkter stående.

Eller

2. Tror du fortsat, at overskuddet vil fortsætte med at falde i de detailbutikker, der investerer i Sensorial Shopping oplevelser.


Jeg vil gerne lægge ud med min egen holdning:

2. Jeg tror ikke på projektet. Jeg tror ikke på, at folk ikke fortsat vil bruge Internettet til at finde det bedste og billigste produkt på Internettet efter at de har oplevet produktet IRL (In Real Life).
Folk HAR regnet ud hvor de får den bedste handel og det vil Sensorial Shopping ikke ændre på.

Er jeg helt gal på den?

Hvad siger du?

Venlig hilsen,
Christian

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er efterhånden gået op for folk at de er bedre stillet som forbrugere hvis de handler på nettet.

Hvis man vil stoppe den trend, skal man blot ændre vilkårene for nethandel til at være dårligere stillet end fysisk handel.

Men hvorfor skulle man så gøre det?

Dog vil jeg mene at webshop-ejerne er for dårligt dækkede overfor svindlere og professionelle krejlere - det bør der rettes op på.

Nethandlen er kommet for at blive, og bliver kun mere omfangsrig - så bliver der bedre tid til andre oplevelser, og det er så disse oplevelser man skal koncentrere sig om at udvikle og forbedre til glæde for forbrugeren.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hælder ligeledes til nummer 2 og jeg tror vi vil se masser af lukkede butikker her i 1.-2. kvartal 2012. Selv her i december har flere butikker haft ophørsudsalg i Holstebro, hvilket selvfølgelig også er gået ud over de konkurrende butikkers julesalg.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror i høj grad, at det afhænger af internettets udviklingshastighed - På sigt overlever butikkerne nok ikke, i hvert fald ikke som vi kender dem i dag.

Omvendt tror jeg altid, at der vil være folk, der sætter pris på, at kunne opleve tingene.

 - Skal du købe en ipad, så vil du gerne i butikken og prøve den.
 - Ligeledes en fladskærm vil man gerne se "live"

Men måske i fremtiden kan den gængse forbruger stilles tilfreds med anmeldelser på nettet, facebook thumbs up og hvad ved jeg :-) 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:
Hvad siger du?

Det er nok en lille kombination. Som udgangspunkt tror jeg ikke på projektet. De store indkøbscentre kan muligvis have lidt glæde af det, men de folk der er der, ville nok have købt alligevel. De mindre butikker vil sandsynligvis bare spilde deres penge, på sådan en investering

Vi er godt i gang med at tage livet af de fysiske butkker, men det er en trend der har stået på i nogle år efterhånden. Dog går det stærkt i øjeblikket.

Vi har jo i år åbnet vores webshop, og det har faktisk haft den positive effekt, at vi har fået kunder i vores fysiske butik, som ellers ikke handler hos os. Det er lidt "skræmmende" at hvis vi ikke havde denne webshop, og mens vi ikke har haft den, er der mange af vores kunder der bor lige rundt omkring os, der handler/har handlet andre steder. Simpelthen fordi de finder inspiration og priser på nettet.

Men at de så vælger at komme ind i butikken for at købe varerne, er dog et tegn på at de godt vil handle i butikkerne, hvor de samtidig kan få råd og vejledning, og spare fragten. Vi kan bare ikke overleve hvis vi skal betale dyr husleje, strøm, forsikring, lønninger til butikspersonale osv. osv. hvis vi i butikken skal sælge varer til "Internet priser"

Vi har regnet lidt på tingene, og vi kunne sandsynligvis spare en del, ved at skære butikken væk. Vi gør det ikke endnu, da vi også ser muligheder i at have butikken, men man ved jo aldrig hvad 2012 bringer.

At forbrugerne er bedre stillet ved at handle på nettet, er dog en sandhed med modifikationer. Der er selvfølgelig nogle regler med returret, men til gengæld er det ikke altid at service er en ting man får med i købet. Vi har mange besøgende der har købt deres telefoner og tilbehør på nettet hos vores konkurrenter, men som efterfølgende kommer til os for at få service. Simpelthen fordi de ikke har kunne få det, hvor de har købt varerne. Til sidst blev det så stort et omfang, at vi var nødt til at sige nej til disse kunder, med mindre de ville betale for det. Og det er der faktisk flere end vi havde regnet med, der gerne vil. Nok fordi de ikke har andre muligheder. og service er ikke en af de rettigheder du har som forbruger. Og i netbutikker kan den være sværere at få.

Så det er en svær balancegang. Der er helt sikkert plads til, og behov for, de fysiske butikker. Men de/vi skal "bare" finde nøglen til at gøre det til en fordel for kunden, og en god forretning for den erhvervsdrivende. Den "nøgle" bliver selvfølgelig fundet på et tidspunkt, men lige nu er vi i en periode hvor den fysiske handel skal til at tilvænne sig nogle ændrede markedsvilkår. Og jeg tror ikke at sanseoplevelser er løsningen. Ikke alene i hvert fald :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode svar indtil nu.

igang, du rammer hovedet på sømmet. En kombination af både en fysisk butik og en webshop vil være det bedste de detailhandlende kan gøre for sig selv.

Jeg har talt med et par butiksejere i vores lokale center og de vil begge have en webshop i 2012.

Ligeledes hjælper vi en fysisk tøjbutik med AdWords annoncering for deres dengang helt nye webshop. Vi startede op fra ingenting for ca. 1/2 år siden og som jeg husker det, så står webshoppen allerede nu for over halvdelen af deres omsætning Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:
Vi startede op fra ingenting for ca. 1/2 år siden og som jeg husker det, så står webshoppen allerede nu for over halvdelen af deres omsætning

Det kan vi dog ikke prale med, men det er mest vores egen skyld.

Selvom en kombination af web og fysisk butik selvfølgelig er optimal, kan det dog være svært at gøre det rentabelt. Og det er den løsning der skal findes. Vi er godt i gang, men har endnu ikke fundet det helt rigtige setup. Og i værste tilfælde kan det vise sig at være så besværligt, at det ikke kan svare sig at køre med dem begge.

Nu vil jeg ikke smide tal på et offentligt forum, men til husleje og lønninger alene, er det et anseeligt beløb der skal smides om året. Til gengæld er der nogle åbenlyse fordele ved at kunne trække kunderne ind i butikken. Især i form af mer- og opsalg.

Men al den snak om butikker, får mig pludselig til at huske at jeg vist nok lovede at tage mig af butikken i morgen, da alle andre gerne ville holde fri.. Det er et lidt trist tidspunkt at komme i tanke om det :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:
at jeg vist nok lovede at tage mig af butikken i morgen, da alle andre gerne ville holde fri.

 

Skynd dig ned og smid en seddel på døren, hvor der henvises til webshoppen Stick out tongue

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Jeg er sikker på at rigtig mange af de fysiske butikker, som ikke har web-salg endnu, kommer med en web-shop i 2012. Det vil gøre det sværre for de web-shops, som kun har kontakten til kunderne på nettet.

Godt nytår til jer alle.

 

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har 6 års erfaring med kombineret fysisk butik og webshop indenfor børnetøj. Indenfor tøj kan det ikke svare sig, når/hvis man kommer igennem nåleøjet og bliver stor.
Vi har både kørt butik/lager samme sted og butik lager seperat. Vi fandt ud af det ikke kunne betale sig fordi vi blev store og havde behov for min 500m2 lager og den plads SKAL være meget billigere pr. M2 end butiksareal typisk koster.
Der er også stor forskel på det personale vi ansatte til den fysiske butik og dem som vi ansatte til webshoppen . Det kræver mennesker med vidt forskellige kvalifikationer.
Hvis man vil være konkurrencedygtig kræver det man fokuserer på en af delene 100%, eller´s overlever man ikke medmindre der er tale om en stor koncern som Nelly.com, Magasin mv.

Vi oplevede også alt for mange plukkefejl og varer som ikke var på lager pga svind mv. og det giver webshopkunderne en dårlig oplevelse!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)