Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DET gør mig rasende! 3F blokade

Side 13 ud af 39 (387 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

-

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mogens Jørgensen:

BruunMedia:

VI i Liberal Alliance Ungdom har også fokus på Vejlegaarden og går også med tanker om at lave en tur til Vejlegården.

Det er simpelthen grotesk at en erhvervsdrivende kan blive chikaneret af 3F som de gør.



De samme fantaster som ønsker atomkraft i DK.
Det siger jo en del.
En skattepolitik der ikke hænger sammen .
LOL - megagriner

Ja det er bare 'megagriner' Mogens. Dit indlæg altså. Kan du ikke forklare mig hvordan Liberal Alliances skattepolitik ikke hænger sammen?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

sören :
kære venner i denne tråd - hvordan kan I tillade jer at nedgøre 360.000 hårdtarbejdende lønmotagere - det vil jeg gerne have en forklaring på.

Men har disse 360.000 mennesker nogen indflydelse på hvorvidt der skal være blokader eller ej? Sender 3F et brev ud og så beder folk stemme? Er det så 3F vi er sure på eller deres medlemmer? 

sören :
men når jeg erfarer at blokadevagter bliver udråbt som bøller og skal bekæmpes med samme, så står jeg af. Det var jo nær endt i en katastrofe med påkørslen.

Men er blokadevagter ikke bøller? De står og masser an på folk der vil forbi og blokerer vejen for dem. Hvis du oplevede samme opførsel fra en gruppe unge udenfor føtex hvor du, din kone og børn ville ind ville du så ikke også opfatte dem som bøller? 

Det overrasker mig virkelig at nogen kan stille sig på 3F's side i sådan en sag her. Det er 100% smagsløst hvad de har gang i. Denne mand der ejer en restaurant - hvad skal han stille op nu hvor han bliver gøglet af 3F? Hvis det bliver et for stort gene for hans kunder finder de vel et andet sted og spiser (hvilket lader til at være målet med en blokade) og så mister han hans levebrød. Er du virkelig OK med at firma der burde komme folk til gode ødelægger en persons liv bare fordi de ikke er enige med ham?  

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Mads:
Men har disse 360.000 mennesker nogen indflydelse på hvorvidt der skal være blokader eller ej?

Ja, det er afgjort demokratisk blandt medlemmerne, at blokader kan bruges som et våben mod arbejdsgivere, der ikke overholder deres aftaler.

Mads:
Det overrasker mig virkelig at nogen kan stille sig på 3F's side i sådan en sag her.

Jeg er egentligt ligeglad med 3F, men jeg mener ikke det er i orden, at virksomhedsejeren stiller de ansatte ringere, en den overenskomst der ligger på stedet. Jeg er udmærket klar over, at det ikke er ham der har lavet aftalen, men han har kendt til aftalen, da han overtog forpagtningen og overenskomsten følger stedet, så længe de ansatte følger med.

Jeg går heller ikke ind for blokader, men jeg går ind for at arbejdsgivere overholder de overenskomster der er lavet.

 

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo ingen overenskomst med 3F, han har tegnet en med kristlig . Du og ved ikke om de er bedre stillede med den overenskomst de har med Kristlig. Der er jo flere eks. på personale i denne branche har været nød til at gå ned i løn fordi de fik en 3F overenskomst

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Provins:

Der er jo ingen overenskomst med 3F, han har tegnet en med kristlig . Du og ved ikke om de er bedre stillede med den overenskomst de har med Kristlig. Der er jo flere eks. på personale i denne branche har været nød til at gå ned i løn fordi de fik en 3F overenskomst

det er altså en kendsgerning at arbejdsretten har talt i denne sag - håber ikke at man mener at arbejdsretten skal ignoreres.

Jo, der er en overenskomst med 3F som skrevet i tråden - ovrenskomsten følger med de ansatte og det er netop det arbejdsretten har fastslået.

blokaden og dermed blokadevagterne følger altså gældende regler - derfor kan de ikke kaldes bøller.

Det nytter altså ikke noget at man forsøger at "kriminalisere" blokaden, om man kan li´den eller ej.

Den er lovlig - sådan er det bare - erkend det dog.

mvh

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

nej du jeg anderkender ikke 3F anden som en foreningen der vil træde på små mester , de stor gør de ikke noget ved.3F er en ting der er uddød om 10 år. arbejdstagerne flytter menlig i de "gule" fagforeninger, og det kan arbejdsgiverforeningen ikke blive ved at se igennem, for så vil arbejdsgiverforeningen selv miste mange medlemer

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Provins:

nej du jeg anderkender ikke 3F anden som en foreningen der vil træde på små mester , de stor gør de ikke noget ved.3F er en ting der er uddød om 10 år. arbejdstagerne flytter menlig i de "gule" fagforeninger, og det kan arbejdsgiverforeningen ikke blive ved at se igennem, for så vil arbejdsgiverforeningen selv miste mange medlemer

jamen så anerkerder DU altså ikke det - må jeg spørge hvilke andre demokratiske funktioner i vores samfund du heller ikke anerkender - alle dem du personlig ikke bryder dig om???

-og, du tager fuldstændig fejl - dem du kalder "de store" respekterer nemlig indgåede overenskomster. DE følger spillereglerne.

- når en "lille" restauratør vælger at ignorere fagforbund og overenskomster - ja, så får han ørene i maskinen- pærelogisk.

mvh.

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Søren du tager fejl, når de store laver fejl sker der intet. Jeg har eks. på en der var ansat i en stor virksomhed hvor de ikke omgik kemikalier som de skulle der var ikke blevet gjort opmærksom på hvordan de skulle behandle det, manden blev syg og der han havde gået nogen tid sagde SID'(3F) nu skal de bare betale, så fik de og vide hvor han arbejdede, så var slut, dem sku de ikke "slås" med, der var for mange arbejdspladser på spil.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

@ sören

Jeg har nu også gennem tiden oplevet faglige blokader, og i størstedelen af disse har man skullet "spille med musklerne" fysisk.

A
Du skriver at du ikke ved om der var tingsskade, men når politiet vælger ikke at sigte "den agressive billist" 11/kan det jo tyde på at der ikke er så meget at komme efter i den henseende.q
Ø
A

Side 13 ud af 39 (387 indlæg)