Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DET gør mig rasende! 3F blokade

Side 14 ud af 39 (387 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Bl.a fagforeningskulturen har slået DK ihjel. Der er lidt lys forude grundet løntilbageholdenhed, men DK er i almindelighed færdig som gårdsanger og holdes kun i live af Mærsk, Novo Nordisk, Carlsberg, Lego og tilsvarende virksomheder. Uden dem bankerot.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

René Højgaard Frederiksen:
@ sören

Jeg har nu også gennem tiden oplevet faglige blokader, og i størstedelen af disse har man skullet "spille med musklerne" fysisk.

A
Du skriver at du ikke ved om der var tingsskade, men når politiet vælger ikke at sigte "den agressive billist" 11/kan det jo tyde på at der ikke er så meget at komme efter i den henseende.q
Ø
A

Så prøver jeg lige igen - med et dresseret tastatur...

Jeg har nu også gennem tiden oplevet faglige blokader, og i størstedelen af disse har man skullet "spille med musklerne" fysisk. Det har nu altid undret mig hvorfor man tror at det sender et godt budskab til omverden - som jo ikke kun er virksomhedsejere. Og jeg forstår så heller ikke helt dobbeltmoralen, når der samtidigt er vilje til at købe produkter fremstillet af børnearbejdere, underbetalte arbejdere osv. Men måske rækker solidariteten ikke så langt?

Mht. den påståede påkørsel, der var ved at ende med "en katastrofe", skriver du at du ikke ved om der var tingsskade - men når politiet vælger ikke at sigte "den agressive bilist" kan det jo tyde på, at der ikke er så meget at komme efter i den henseende, for ellers havde de nok været der på en spids. Politiet er jo ikke længere proletariatets fjender som i 1872...

Anyway - hvis jeg kommer forbi Vejlegården, vil jeg ved selvsyn opleve hvordan denne arbejdskamp manifesteres.

Hav en god aften!

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Allesammen 

Jeg har først for kort tid siden fundet debatten her på Amino, som jeg har læst med stor interesse. Der er rigtig mange gode diskutioner, holdninger samt fakta, som tilgodeser begge parter (3F, såvel som mig, og ikke mindst andre selvstændige). Det er rigtigt rart med støtte, men også rigtigt rart med nogle interessante faktum som modspil.

Jeg vil gerne bringe lidt fakta til debatten direkte fra vores side! Med det sagt forventer jeg ikke sympati, støtte eller andet. Vi har alle vores overbevisninger, tro samt traditioner, og det er det som gør Danmark til en fantastisk land.

Min kamp handler om det frie valg! 

Jeg kommer selv fra en  arbejder familie, og har den dybeste respekt for det fagforeninger har gjort engang! Dog har tiderne ændret sig, og det bliver vores (arbejdsgiver, arbejder samt fagforeninger) også nød til! Klassekampen er død, og vi sidder alle i samme båd. Jeg syntes det er fint at 3F blokere for en virksomhed som ikke har orden i sagerne såsom, manglende løn, feriepenge, øst arbejder til 40 kr mm, men jeg syntes ikke det er i orden de blokere for en virksomhed der har ordnet forhold som vi eksempelvis har! Jeg syntes heller ikke det er i orden at presse en virksomhed til en overenskomst hvor den ene part diktere og den anden blot adlyder!

Hvad er den Danske Model værd, uden demokrati og det frie valg? Hvad er overenskomst værd uden gensidig respekt og dialog?

Jeg vælger at ligge nogle link ud til et par mindre online artikler fra den lokale avis Vejle Amts Folkeblad. Disse er lagt i kronologisk rækkefølge så man har en chance for at danne et overblik over hvordan det hele startede. For jeg er bange for at det ikke handler om den danske model, retfærdighed, slemme arbejdgiver, stakkels arbejder eller hvad end 3F prøver at vende det til. Det er desværre blevet en personlig vandette (føler jeg). Ligeledes er der 2 sider af en mønt som man siger. 3F maler fanden på vægen, mens vores personale er vellønnet, velplejet samt tilfredse. Henning Troelsen fra 3F udtaler selv til Vejle Amts Folkeblad: "Økonomisk lønner han sin personale bedre end overenskomsten (red. 3F overenskomst) tillader....."

Læs især de 2 første artikler, for jeg tror Hennings tvist og ubehag for mig ligger her, nemlig at han bruger fortrolige oplysninger som han får i bevillingsnævnet som gruppeformand for 3F!!

Vil vi acceptere at landbrugsministeren selv var en storbonde? En fiskeriminister der selv ejer 45 fiskekutter? Eller hvad men en direktør i finansiel stabilitet som sidder i bestyrelsen samt storaktionær i Amager bank?

Nej vel....... for der vil være en enorm stor interesse konflikt ved at havde 2 kasketter på som modsiger hinanden! Vil man virkelig kunne træffe et valg det ene sted, som man vidste vil koste en selv penge det andet sted... Nej højst sandsynligt ikke!

Læs disse artikler så skal jeg nok redegør for hvad der skete da jeg overtog restauranten, samt personale mm.  

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/400771:Vejle--Restauratoer-beskylder-3F-for-magtmisbrug

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/400918:Vejle--3F--Restauratoer-blander-ting-sammen

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/426725:Vejle--3F-blokerer-restaurant

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/426812:Vejle--3F-forstaar-ikke-restauratoer

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/428277:Vejle--50-blokadevagter-fra-3F-ved-Vejlegaarden

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/428566:Vejle--Restauratoer--Politiet-vil-ikke-gribe-ind

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/428938:Vejle--3F-blokade-skal-i-Arbejdsretten

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/429299:Vejle--3F----Vi-har-fortsat-konfliktretten

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/433850:Vejle--Blokaden-mod-Vejlegaarden-optrappes

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/433887:Politi-og-brand--Blokadevagt-forsoegt-paakoert-ved-Vejlegaarden

Til den sidste artikel vil jeg gerne lige sige at Vejle Politi hverken har fundet alkohol eller andet hos bilisten. Dermed gør Politiet ikke mere ved sagen. Bilisten derimod er ved at undersøge hvad der kan gøres mod 3F for alle de beskyldninger de ellers meget hurtigt fik ytret i pressen for at piske stemningen op, samt at havde eksponeret ham samt hans firma på den måde...... mon fordi det var en straf for at besøgte restaurant Vejlegården, når han arbejder under 3F overenskomst? 

 

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Det er godt nok "klam" der er en 3F formand der sider i bevillingsnævnet, og går rundt og fortæller hvad der er blevet sagt, til "alm" mennesker. Har det rigtighed bør han fratages alle de poster han har i nævn og bestyrelser, da han ikke værdig til sådan et ansvar der medfølger 

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Amin Skov Badrbeigi:
Jeg har først for kort tid siden fundet debatten her på Amino, som jeg har læst med stor interesse. Der er rigtig mange gode diskutioner, holdninger samt fakta, som tilgodeser begge parter (3F, såvel som mig, og ikke mindst andre selvstændige). Det er rigtigt rart med støtte, men også rigtigt rart med nogle interessante faktum som modspil.

Hej.

Fint at få "giraffen" på banen :-). Amin, jeg har lige et spørgsmål til dig.

Når der i et demokrati opstår tvivl eller tvist, så har vi en institution til at udrede og afgøre. I dette tilfælde, som i alle andre lignende sager. arbejdsretten.

Har arbejdsretten ikke "talt" i denne sag? -  Nu er så mit spørgsmål. Skal man i et demokrati ikke rette sig efter afgørelser truffet af vores demokratiske institutioner ?  

Nuvel, man kan synes mangt og meget på det faglige område, og man kan mene at tiden er løbet fra "klassekampen". Det spørgsmål er jo interessant - men en kendsgerning er det, nogen sælger en vare (læs arbejdskraft) og nogle køber en vare (samme arbejdskraft) og alene i den kendsgerning ligge en sandhed gemt; "sælg så dyrt som muligt - køb så billigt som muligt".

Så sådan set er den inderste kerne i den faglige kamp stadig den samme, men på den anden side har verden ændret sig siden Staunings tid og en "modernisering" er muligvis på sin plads.

Jeg mener dog,  at det  ville være forrykt om feks. strejkeret og lock-out blev afskaffet (gjort ulovlig) så er det da helt slut med demokratiet, eller ??

mvh og god aften Sören

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Soren - som jeg læser sagen, så vil 3F tvinge Amin til at betale MINDRE til hans medarbejdere!

Hvis det er DET fagforeningen for, så sabboterer den jo selve ideen ved fagforeninger og hat ingen ret til at eksistere!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Zenia:

Soren - som jeg læser sagen, så vil 3F tvinge Amin til at betale MINDRE til hans medarbejdere!

Hvis det er DET fagforeningen for, så sabboterer den jo selve ideen ved fagforeninger og hat ingen ret til at eksistere!

Det står en arbejdsgiver frit for, om han vil betale en højere løn end der står i overenskomsten.

Desuden omhandler en overenskomst jo oftest mange andre ting end løn, og så vidt jeg har forstået, så er der i aftalen med Krifa nogle forringelser med hensyn til bl.a. skiftende arbejdstider.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Zenia:
Soren - som jeg læser sagen, så vil 3F tvinge Amin til at betale MINDRE til hans medarbejdere!

Det er også sådan jeg læser det:

"Økonomisk lønner han sine folk bedre end overenskomsten, så der er luft til, at han kunne indgå en overenskomst med os, siger gruppeformand i 3F Vejle - Hotel og Restauration - Henning Troelsen."

(Har slettet noget af indlægget, da det var noget vrøvl jeg fik skrevet :o) )

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Kære Armin,

Jeg har læst dit indlæg og vil blot minde dig om så frem du ønsker og klage over et medie/pressen skal det senest ske 4 uger efter mediet har bragt historien. Mere info findes på www.pressenaevnet.dk

Når det så er sagt vil jeg tillade at ytre min mening om fagforeninger.

Jeg kan personligt ikke se hvad de er godt for, mange lande har helt afskaffet dem, og meget få lande har så stærke fagforeninger som Danmark.
Min holdning er : de udtrykker de kæmper for de svage, mens de bor i de fineste ejendomme i Danmark, for kæmpe løninger selv, de bruger penge som ikke er deres og ikke til gavn for dig. de skyer ingen midler i deres jagt på medlemer, men hvad for du for dine penge ? Gør de dit liv nemmere hvis du en dag står uden arbejde?
Måske men en forsikring havde kostet dig under 20% af et kontingent hos 3F, og den udbetaler bare ligesom hvis du vinder i Lotto, ikke alt muligt pis, med der er det ene og det andet i vejen.

Jeg ønsker dig held og lykke med din forretning.
Hvorfor ikke bare en arbejdesløshedsforsikring ?

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person


Jeg kan personligt ikke se hvad de er godt for, mange lande har helt afskaffet dem, og meget få lande har så stærke fagforeninger som Danmark. 
Min holdning er : de udtrykker de kæmper for de svage, mens de bor i de fineste ejendomme i Danmark, for kæmpe løninger selv, de bruger penge som ikke er deres og ikke til gavn for dig.

Ha ha 

Mener du alle der er selvstændige i DK er rige og bor i store fine huse, hvis du gør, så vågn op det er ikke sådan det er og være selvstændig

Side 14 ud af 39 (387 indlæg)