Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har virkelig dummet mig...

Side 4 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Gru:

Jeg må desværre give dig ret og sige, at du godt nok har dummet dig i den her sag!

Jeg vil også sige, at du er der, hvor jeg kraftigt vil anbefale dig, at kontakte din advokat samt eller hvis du er med i en arbejdsgiverorganisation, så skal du kontakte dem nu. Derudover skal du bare holde din mund. Jeg vil faktisk også anbefale dig at holde dig væk fra denne tråd!

Du har accepteret, at hun får den løn hun får for det stykke arbejde hun nu laver. Det vil altså sige, at hvis hun får løn for 32 timer om ugen. Er det sådan, at du har et timeregnskab, hvor du har noteret, at hun er i 5 timers undertid om ugen, så kan du godt have en god sag, men hvis du íkke har det, så har du en endda særdeles dårlig sag.

Hvis du er tilfreds med hendes arbejde, så ville jeg acceptere tingenes tilstand og så give hende 3 dages fri. Sagen er bare rigtig træls, særligt da du nu er i HK's søgelys. Du må virkelig ikke fyre hende, da det ender i arbejdsretten og så er 3 dages fri givet rigtig godt ud. Jeg kan godt forstå, at du føler dig snydt, men man må nogle gange være den store som arbejdsgiver!

Jeg føler nu absolut ikke at jeg har behov for advokat, eller at holde mig fra denne debat. Jeg ved at JEG har dummet mig, da jeg har været naiv og troet at hun selvfølgelig stod ved vores aftale. Jeg tror seriøst på ingen måde at hun har glemt det, men det må jeg jo bare acceptere. Jeg accepterer selvfølgelig "bare" hvad HK kommer med og så må jeg tage den der fra, men hvordan vi så skal kunne komme videre med et godt arbejdsmiljø (vi er sammenlagt tre her på arbejdspladsen), det har jeg lidt svært ved at se.

ja jeg har accepteret at hun får den løn for de timer hun arbejdet (det var jo mig der kom med det foreslag, for at give hende den ugentlige fridag, som jeg mente ville være godt for hende at have). Ja jeg kan dokumentere at hun kun har haft 32,75 timer om ugen lige siden november 2011 og det er ikke lavet om på hendes arbejdsplan siden da.

Om jeg er tilfreds med hendes arbejde... tjae...

Jo jeg er godt klar over at jeg nok bliver nødt til at give hende fri i tre dage, eller at udbetale lønnen og uanset hvad, gøre hvad HK siger...

 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ja, for hvis Aminos brugere var dommere, ville de naturligvis afsige en dom uden at høre begge parter først! Pas på med flueknepperiet.

En aftale hvor arbejdsgiver viser storsind og giver en ugentlig fridag, og efterfølgende ser medarbejderen tage hele armen fremfor lillefingeren, er ikke svær at se det uretfærdige i.

Hvis vi vel og mærke hørte begge sider af sagen, ville indstillingen måske være anderledes, men indtil videre er der kun den ene side at tage udgangspunkt i.

På et jobmarked som vi har i fag, må der også være interesse fra lønmodtager om at bevare et godt forhold til arbejdsgiver. Ikke blot at rane alt til sig - fortjent eller ufortjent.

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er det dog hovedløst, at foreslå afskedigelse - der er tale om en ELEV! Afskedigelsen bliver en dyr affære, når den ikke er berettiget.

Vi kender naturligvis kun en side af sagen - men såfremt kvinden ikke husker jeres mundtlige aftale og holder dig op på, hvad hun overenskomstmæssigt er berettiget til, så må du forholde dig til det.

Få udbetalt timerne til hende og hold hende fast på korrekte vilkår fremadrettet. For hende er det heller ikke hensigtsmæssigt, at hun ikke får nok elevtimer, da hende uddannelse rent faktisk er ugyldig. Da du som arbejdsgiver har foreslået hende en "billig" løsning, så hænger du faktisk også på den del - med andre ord har du uanset hvad en dårlig sag, selvom du egentlig har gjort det i en god mening.

Fra Århus N
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 18
Fra  KA Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er eleven timelønnet eller fast løn ud fra 37 timer pr uge ?

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Drømmetænkning: Stik hende en flad.
Realistisk: Betal for hendes ekstra timer og fyr hende derefter.  

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Grønlund > Din realisme betyder så også at arbejdsgiveren kommer til at betale en enorm stor pose penge for uberettiget fyring af en elev/lærling.

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så må man jo prioritere - penge eller integritet. 

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Plindstrup:

Mads Grønlund > Din realisme betyder så også at arbejdsgiveren kommer til at betale en enorm stor pose penge for uberettiget fyring af en elev/lærling.

Før krisen var den næsten umuligt, men da krisen startede kender jeg flere knægte der mistede deres læreplads i byggebranchen, og fik kun 1 mdr løn i kompensation

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Irriterende situation!

Med det sagt, så er mit råd egentlig bare at komme videre. Jeg synes ikke du skal fyre hende. Der ér gået 1 år siden den mundtlige aftale, og selvom at jeg måske vil mene at hun bør kunne huske en sådan aftale, idet der jo ér en grund til at hun får 1 ekstra fridag hver uge, så kan det jo sagtens ske at hun simpelthen har glemt den.

Du begik en fejl, da du lavede den her form for aftale - shit happens, move the fuck on. Undskyld sproget. Det er klart at du har forsøgt at være flink, og det nu har bidt dig lidt i røven, men hvad jeg ville gøre var:

  1. Udbetal pengene til hende, eller lad hende afspadsere.
  2. Den ekstra fridag hun havde, skal naturligvis fratages, således at hun nu arbejder det hun skal.

En sag, diverse møder osv. osv. er simpelthen spild af din tid.

God lørdag til jer alle.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Side 4 ud af 7 (61 indlæg)