Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske Bank aka danske gebyrgribbe

Side 2 ud af 8 (79 indlæg)
Tilmeldt 6. Jul 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Knudsen

Hvad er en sikker bank? Vi er alle dækket op til 750.000 kr. så i mine øjne er alle banker lige sikre medmindre man er millionær.

Så skriver du noget med at et andet alternativ kunne være at fyre medarbejdere - Det gør de jo allerede !

Også forstår jeg overhovedet ikke hvorfor kunder skal betale penge for at have en konto ved dem, det eneste Danske Bank vil have er Aktionærer og Millionære.

Sidste år mistede de 10.000 kunder på kort tid, hvor mange mon de mister denne gang?

Og der er jo ingen fordel i at være kunde i Danske Bank hvis vi snakker rent indlån, Andelkassen tilbød faktisk en rente på 3.25 - 3.75 fra FØRSTE krone og det kan / vil Danske Bank i hvert fald ikke være med til

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

UlrikLarsen:
Hvad er en sikker bank? Vi er alle dækket op til 750.000 kr. så i mine øjne er alle banker lige sikre medmindre man er millionær.
Så vidt jeg ved, gælder den garanti ikke i forhold til erhverskonti - det er vel private som er sikrede? (og renten får man ikke hvis der skulle ha været en sådan som privat heller - kun garantien)

3,25% fra andelskassen - hvis ikke der er andre betingelser - og det er frit fra dag til dag - den tror jeg ikke 5 sekunder på kan holde. Den kan bestemt ikke findes på my banker 

og heller ikke hos dem selv, ellers havde jeg hugget til, du må ha helt specielt engagement http://www.andelskassen.dk/da-DK/Om/~/media/PDF-dokumenter/Om%20Andelskassen/Priser-Betingelser/sdaindlan.ashx 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik Knudsen:
Især efter ejendomsmarkedsboblen bristede

Nu må man jo sige at det for en stor dels vedkommende er bankernes skyld, at denne ejendomsboble overhovedet blev til - at de så herudover har fået skatteborgernes hjælp til at komme oven på igen, er såmænd ok, hvis ikke lige det var sådan at bankerne (Danske Bank herunder) skider højt og flot på denne hjælp.

Denne "afgift" rammer (som alle andre afgifter) typisk dem der ikke har så mange penge - så alt er ved det gamle.

Jeg er selv hos Danske Bank, og vil snarest "forføje" mig derfra.

Tilmeldt 6. Jul 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie

Sådan en konto kunne oprettes sidste år og jeg mener det var i marts måned. og selvfølgelig kan du ikke indsætte på den flere gange, man havde et par måneder til at sætte penge ind og efter en dato jeg ikke husker blev den låst :-) Pengene der står på kontoen kan til enhver til trækkes ud dog skal man så betale x % for at det kan lade sig gøre.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Her i Tyskland betaler man et månedligt gebyr for at have en konto. Det er standard i alle banker, og det er også helt fint, hvis bare bankens gebyr matcher med den service, som der ydes...

Når Gebyr Bank AKA Danske Bank indfører et kvartal gebyr, som går ud over alle de små og mellemstore kunder, som har under 750.000 kr i forretningen, så rammer de hovedgruppen af deres egne kunder. Og mange af disse, er kunder, som ik har ret meget. Man vælger altså at gå efter dem, som ik har ret meget, og lader de rigeste kunder slippe udenom... Dernæst sænker man service niveauet samtidig, så man ik længere har en fast banksælger, som kontakt person. Dvs nu bliver man sendt rundt til tilfælde i banken, som ik kender kundens forhold...

Dvs højere priser og dårligere service, solgt på en måde, så man får indtrykket, at det er helt sort. Kommunikation og timing er bare ik Gebyr Banks store force, det kan vi konstatere...

Anyway så kender jeg 12 personer, som alene i dag har skiftet bank. Så de har da solgt budskabet om, at de er trætte af de mindre kunder meget godt... Wink

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik Knudsen:

Et andet alternativ er at fyre medarbejdere i DB. Og den metode synes jeg ikke rigtig om. 

Men det gør de jo også? Og lukker en masse filialer, og gør endnu flere filialer pengeløse, så kontanter er noget, man nærmest ik kan opstøve... De spare og spare penge over alt, og forringer servicen for deres kunder, men sætter priserne op... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bosat i Canada og herovre betaler man typisk ca $15 om maaneden pr. konto medmindre man opretholder en minimum balance paa $3000. Svinsk? Ja, men vi har jo som kunder desvaerre ikke rigtigt noget valg eftersom alle bankerne goer det.

/Nicolaj

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:
Anyway så kender jeg 12 personer, som alene i dag har skiftet bank. Så de har da solgt budskabet om, at de er trætte af de mindre kunder meget godt... Wink

Det er vel også deres hensigt: At komme af med de kunder som de ikke tjener (nok) på, og holde fast i dem som danner grundlag for indtjeningen. At en virksomhed optimere sin indtægt er der ikke noget forkert i. Men moralsk set, så synes jeg ikke Danske Bank har kørt sig selv i en position til sådan et sunt, når man kigger tilbage de seneste års historik med bankpakker og finanskrise :-).

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:
Danske Bank indfører et kvartal gebyr

Nu ved jeg ikke om det kun er kvartalsgebyrer Danske Bank og andre indfører, men som kunde hos Danske Bank, betaler jeg også et gebyr for "kontanthævning" på 30,-.

For "almindelige skatteborgere" (som der jo trods alt er flest af), fristes man til at konkluderer at banker i almindelighed, og nogle få banker i særdeleshed, faktisk "pisser" en direkte i øjnene 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ShopWithSocks.com:

Fashion-Seller:
Anyway så kender jeg 12 personer, som alene i dag har skiftet bank. Så de har da solgt budskabet om, at de er trætte af de mindre kunder meget godt... Wink

Det er vel også deres hensigt: At komme af med de kunder som de ikke tjener (nok) på, og holde fast i dem som danner grundlag for indtjeningen. At en virksomhed optimere sin indtægt er der ikke noget forkert i. Men moralsk set, så synes jeg ikke Danske Bank har kørt sig selv i en position til sådan et sunt, når man kigger tilbage de seneste års historik med bankpakker og finanskrise :-).

Det er fair nok, at de optimerer forretningen, problemer er bare, som du selv skriver, at dem som reddede deres røv, det var de små kunder... Og nu vælger man så at straffe disse kun få år efter, at banken teknisk set var konkurs. Det er dælme dårlig stil. Men jeg er så også sikker på, at det her får en modreaktion, som de ik selv har forudset.

Og så skal man huske på, at den kunde, som er lille idag, kan være en kæmpe kunde imorgen eller om 1 år. Derfor forstår jeg slet ik deres politik, men jeg er self ik bankuddannet, og fedtet ind i den verden...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 8 (79 indlæg)