Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af enkeltmandsvirksomhed? Kan det lade sig gøre eller kommer skat efter mig?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Det lyder til, at jeg skal have fat i en revisor. Hvordan kan man trække udgifter fra uden en virksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man heller ikke hvis man ikke har indtægter, men udgifter man har med henblik på at etablere virksomhed accepterer skat som hovedregel at man tager ind på stiftelsesdagen - 6 mdr max - tilbage - det betyder du måske kunne skyde det så du når at få indtægter og udgifter ind i 2014 men god ide at tale med en revisor, så du ikke bliver nægtet fradrag for udgifter i anden personlig indkomst (eller i alle fald så du har et konkret råd i forhold til det du gør) Man kan også forelægge sagen klart for skat og kort beskrive at man vil ha - som du skriver - nogle år med underskud på at etablere en web-shop (om jeg har fattet dig ret) og negativ moms hele det første år eller 2 - og be dem godkende det i bindende svar (300 kr) og godkende fratræk af underskud i anden personlig indkomst i et par år ud fra din forretning, men det kan din revisor også råde om

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Web-shop? - Er der ikke undervisning tråden handler om. Ulempen ved måske at anvende VSO er hvis indkomsten er begrænset i forhold til de remedier der indkøbes. Her kan  du komme til at skyde dig i selv i foden med så lille en indkomst, at der kan stilles spørgsmålstegn ved om VSO overhovedet kan bruges eller om din undervisning alene vil blive kaldt hobbybetonet (Bortset fra at jeg stadigvæk mener, at det er problematisk at kalde det selvstændig virksomhed i forhold til DGI).

Tvivler på at SKAT umiddelbart vil give bindende svar på ovenstående, da der er en lang række faktorer som til stadighed skal opfyldes. Hvis de giver så skal du selv i din beskrive hvilke forhold der vil være gældende.

 

Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, undervisning ;). Indtægterne kommer til at ligge i omegnen af 50-70.000 kr og udgifterne 10-20.000. Lad os sige at det vurderes at det er hobbybetonet - vil man så stadig kunne trække udgifter i form at pc, internet, telefon, projekter, bøger etc. fra? Og vil det så "nedsætte" den personlige indkomst? Fiktivt eksempel: Jeg har faktureret 20.000 kr, og brugt 3000 på internet - vil min indkomst så være 17.000 og dermed det der står som personlig indkomst når året er omme?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Web-shop? - Er der ikke undervisning tråden handler om
UH jo - jeg sad lige i en webshop der ville trække fra i flere år uden under skud og troede det var den tråd (startede ny side - ikke ret godt husket navn af mig)

Henriks svar er jo dermed mildest talt en del bedre - selv om det sjovt nok jo er to sider afr samme sag - nemlig om virksomheden ses seriøst nok

Apropos bindende svar - som også var element i den anden tråd, så er problemet vel ofte, at som man spørger for man svar, og visse ting kan være enkle at forklare, andre kan som Henrik er inde på ha mange elementer og kun hvis spørgsmålet er klart nok, kan man få eller bruge bindende svar til noget

Her er de vigtigste elementer vel, undervise på DGI i xxxx regi - Forventet indtjening kr xxx p.a., Tidsforbrug ca xxx timer p.a. Fradrag for moms og omkostninger til  - computer, projekter - bøger (spændende om jeg nu husker ret uden at blade sider tilbage Sad) - Vil skat acceptere seriøs virksomhed under VSO - noget i den stil tror jeg dækker problemstillingen rimeligt eller?

Jeg ville tro skat ret let kender problematikken fra andre, men ved så ikke om bindende svar, som så meget andet, kan være afhængigt af manden bag svar tasterne

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

pss88:
Indtægterne kommer til at ligge i omegnen af 50-70.000 kr og udgifterne 10-20.000. Lad os sige at det vurderes at det er hobbybetonet

 

Det lyder ikke hobbybetonet!Big Smile Lige som dit eksempel er rigtigt.

 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)