Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på webshop, hvor jeg sælger kunst

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Skibby
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 35
Fra  HBH-Art Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en word press side, til at vise mine malerier og skulpturer. Derudover har jeg en web shop i Bricksite, som jeg linker til fra hjemmesiden. Der er meget lidt salg, og jeg vil gerne have feed back på, om der er noget, der ikke fungerer ordentligt og evt jager kunderne væk

Min hjemmeside er www.hbh-art.dk

Direkte link til web shop er http://bricksite.com/HBH-Art/katalog

På forhånd tak

Helle

Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil mene der er flere ting du kan kigge på.
På din hjemmeside er der fine call-to-action knapper, såsom tilmelding til nyhedsbrevet og fine billeder der linker til dine nye værker.
Hopper man over på din shop er der nærmest intet. Varerne springer ikke i øjnene og produktsiderne er opstillet på en måde jeg finder underlig (set i forhold til gennemsnitlige shops).

En anden ting kan være at shoppen ligger eksternt fra din hjemmeside. Det kan skabe en vis utryghed for at handle der.
En sidste ting må være at kigge på din SEO. Hvor mange besøgende har din hjemmeside, kontra besøgende på din webshop?
Er der en betydelig forskel, må det betyde at du ikke får gjort ordentlig opmærksom på at din shop eksisterer.

PS. Jeg kan se du har baseret din hjemmeside på wordpress. Der findes et glimrende shop-system kaldet Woocommerce, der (mere eller mindre) uden problemer kan arbejde sammen med din nuværende hjemmeside. Jeg ville kigge på at få lagt de 2 sider sammen for at skabe mere tryghed for kunden.

Fra Skibby
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 35
Fra  HBH-Art Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren. Tak for dit svar. Du har fuldstændig ret i at varerne ikke præsenterer sig ordentligt, og man kan ikke gøre det bedre i det program.

Jeg har faktisk også haft hentet woocommerce, men kunne ikke lige gennemskue, hvordan det skal sættes op. Det kunne være, jeg skulle forsøge igen. Har du nogle forslag til, hvor jeg kan læse om, hvordan den fungerer.

En af mine kolleger måtte lave hele sin hjemmeside om, da hun forsøgte sig med woocommerce. Det satte mit gå på mod lidt på stand by, men det må prøves igen.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WooCommerce er rigtig godt dokumenteret, så du kan starte med at kigge på WooCommerce's egen dokumentation:
http://docs.woothemes.com/document/woocommerce/

Er du mere til en video-walkthrough, så vil jeg anbefale dig at se den her video på youtube:

 

Jeg har aldrig hørt om hele sider der er gået ned på grund af WooCommerce, men jeg ved der har været lidt problemer med overgangen fra version 1.9 til 2.0 (set i forhold til wordpress temaer). Skulle det give problemer, kan man dog altid afinstallere WooCommerce fra Wordpress' modul-sektion.

">

">

">

">

Fra Dublin
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Helle,

Det første jeg lægger mærke til er dit banner: der er rigtig meget af ingenting.

Du har et logo, (ret mig hvis jeg tager fejl) navnet på din virksomhed, og en tagline. Hvis jeg var dig ville jeg enten lave banneret mindre, eller fylde det ud med en salgstekst eller en introduktion til din side. Dansk/engelsk flagene hænger "løst" på banneret, så det ville jeg også rette.

Dine besøgende har - ligesom alle andre på nettet - ikke meget tålmodighed. Hvis jeg var dig, ville jeg fokusere på én ting, som du vil have de besøgende til, som jeg kan forestille mig er at købe din kunst. Du har godt nok en kort introduktion under din menu, (jeg ville i øvrigt også fjerne søgefeltet - jeg kan ikke forestille mig, at det bliver brugt så tit) men den fylder kun 1/3 af bredden på din side, og bliver nemt overskygget af dine nyeste blogindlæg.

TL;DR: Hav et klart mål om, hvad du vil have de besøgende til at gøre, og lav siden derefter; så skal du nok få mere salg. Fokuser på at få dem til at skrive sig op til nyhedsbrevet, besøge din shop, læse dine blogindlæg, eller noget andet, som du mener vil skabe mere salg, bare du sørger for at holde fokus på én ting, som du vil have dem til.

Held og lykke Smile

 

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest kan jeg se at du har lagt meget energi i at lave hele siden, men jeg synes desværre at den virke en kende rodet og derfor er lidt svær at finde rundt på. Dette kan måske være pga. de mange sider.

Hvis jeg var interesseret i dine malerier ville jeg først og fremmest se dine malerier og hvordan de så ud i de omgivelser de hang.

Pøj pøj med projektet. Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Helle.

Jeg er enig med Sørens første kommentar. Jeg fik lige læst dit svar til ham, hvor du siger, at webshop-programmet ikke er bedre, så nogle af mine forslag til webshop bliver svære at gennemføre. Men det fortæller samtidig, at du er bedre tjent med at skaffe dig en bedre webshop end den nuværende.

Jeg har lavet en kort video med forslag og kommentarer, klik på linket herunder

">Feedback på hbh-art.dk + webshop

Hvis du ønsker det, sletter jeg gerne videoen, når du har set den, bare sig til.

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er meget enig med de andre i at du bør skifte webshop. En webshop, der har de begrænsninger kommer du bare ikke ret langt med...

Og så vil jeg da lige foreslå at du følger med her: whatwall.net - det bliver helt sikkert interessant for dig.

\Mikkel

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå væk fra det bricksite - det ligner noget man ville lave for 10 år siden. Du kan ikke forvente reelt salg på en side, hvor du ikke visuelt kan præsentere dine produkter ordentligt. Du skal have fokus på dine billeder - og det har du på ingen måde. Kom væk fra det system, så vil du måske opleve rent faktisk at få solgt noget.

Jeg ved godt bricksite er fristende for mange, for det koster jo ikke noget særligt og man kan lige selv banke en webshop op, men resultatet bliver derefter. Og i stedet for at fremstå professionel kommer det til at ligne en amatøragtig løsning, hvor du ikke helhjertet går ind i projektet.

Ville du selv købe et billede på en side, hvor det er så uoverskueligt? Det tvivler jeg på. Forestil dig forskellen, hvis du kommer ind på en side, hvor der i toppen er en imageslider, der viser værkstedet og dine nye billeder - det vil "tricke" potentielle kunder til at gå videre. Det vil uden tvivl også få dem til at købe noget.

De penge du sparer ved at bruge sådan noget som bricksite, dem taber du i den sidste ende, fordi du intet salg får.

Beklager de hårde ord - men det holder altså desværre ikke.

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Bambootier Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Billederne er jo smukke og farverige - meget stærke. Men shoppens design er lidt gråt og trist. Lidt større billeder ville måske være en ide. Noget tekst på forsiden om billederne kunne være godt.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)