Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nummer og dagpenge kan jeg det her?

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Jeg er igang med uddannelsen til El-installatør, og er medlem af fagforingen og A-ksse hos DEF. 
Jeg er færdig til Januar, og har lige fået besked om at min autorisationsprøve er bestået. Så jeg går derfor med nogle tanker om at få mig et CVR nummer sådan at jeg til januar når jeg er færdig bare skal søge autorisation. 
Men derfor tænker jeg, om det er okay at jeg får et CVR nummer, hvis jeg nu bliver ledig lige efter uddannelsen om det så går ud over dagpengene ? 
Jeg ville kun have det som fritid. 
Tak for jeres hjælp :-)
Mvh. Oliver
Tilmeldt 17. May 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver,

Umiddelbart skulle der vist ike være noget til hinder for et CVR nummer. I flg. A-kasser skal det dog ikke være et firma, du rigtig regner med bliver til noget, for ordningen fungerer sådan, at du højst må tjene 50.000dkk p.a. som selvtsændig på A-kasse. Så indberetter du til A-kassen hvor mange timer du bruger om ugen i alt, og bliver fratrukket deres takst pr.time du har lagt i eget firma.

Men prøv at ringe til din A-kasse.

Mvh

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det skal du IKKE gøre Broken Heart

Du kan ikke få dagpenge hvis du har et CVR nummer.

Her er hvad du kan gøre:
1. Få dit CVR nummer og skaf dig kunder, så du ikke skal på dagpenge.
2. Få dit CVR nummer og skaf dig kunder imens du har alm fast lønarbejde.
3. Vent til efter uddannelsen og se hvad der sker. Kan du få ordinært arbejde - så få dit CVR.
4. Vent til efter uddannelsen og se hvad der sker. Kan du få kunder - så få dit CVR.
5. Har du CVR og skal ha dagpenge. Så skal du lukke dit CVR/firma for at få dagpenge.
6. Kan du efter uddannelsen, hverken få kunder eller ordinært arbejde. Så kan du få dagpenge.
7. NÅR du får dagpenge, så kan du ansøge om at ha "selvstændigt bierhverv". Så kan du oprette dit CVR IMENS du får dagpenge. Naturligvis bliver alle arbejdstimer/tjente penge fratrukket dine dagpengeydelse.

/Kimse

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan godt have CVR nummer mens du er på DAGPENGE.  - det skal dog ansøges NÅR du har dagpenge.
du skal blot søge om det og svare for de timer du arbejder på projekter. dette gælder stort set alle timer så som at ringe og få kunder mv. kort sagt selv om du IKKE tjener penge ønsker Akassen at trække penge. så det smarte er selvfølgelig at svare at du kun bruger tid på dit projekt efter kl. 18 og at du max bruger 1 time om ugen - hvis du overhoved bruger tid. Akassen vil nemlig meget gerne trække penge for den tid du bruger - trods 0 indkomst. 

jeg har i sin tid været på Akasse og det gik fint med at søge og idag går det strålende ;) 

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Som du kan se kommer der mange svar på en enkelt spørgsmål.

Mit svar vil også være nej, du kan ikke være cvr registreret og modtage dagpenge.

Der findes et hav af debatter her på Amino om samme emne se f. eks. dette:

http://www.amino.dk/forums/t/69357.aspx

Jeg ville som udgangspunkt kontakte min A kasse og høre dem, i tilfælde af et positivt svar, bed om at få det skriftligt.

Kender en som var på dagpenge og ville cvr reg. han fik at vide at hvis han kunne bevise at han kunne udføre arbejdet mellem kl 16.00 og 08.00 var det ok, han kunne og få lov hvis han blev projekt ansat i en kortere periode.

Spørg din A kasse det er det sikreste

Held og lykke

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Okay ..

Her får du et svar, fra en der har undersøgt det hos sin a-kasse. :)

Selvom du har CVR-Nummer, kan du godt få dag-penge hvis du bliver ledig.

For at du er berettiget til dag-penge, skal du kunne arbejde i dagtimerne, som hvis du intet job havde. Jeg har selv taget det op med min a-kasse, da jeg ikke var interesseret i at betale hver måned, hvis jeg alligevel ikke kunne få dagpenge. (Og jeg har fået det på skrift, fra min a-kasse, at jeg er berettiget til dag-penge, hvis jeg bliver fyret fra mit andet job)

Det kræver dog, at du kan ordre dit erhverv uden for normal arbejdstid. Dvs. aften eller weekender og søge jobs osv. i dagtimerne og være til rådighed for a-kassen, hvis de ønsker et eller andet.

Så jo, du kan altså godt :)

Med venlig hilsen
Martin Jensen

 

Tilmeldt 4. Aug 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Telda Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har selv oprettet et firma for 2 uger siden og jeg har været i kontakt med min A-kasse og de siger at jeg godt kan have et CVR nummer og få dagpenge. Jeg skal bare sandsynliggøre at mit arbejde i virksomheden til enhver tid kan udføres uden for normal arbejdstid og at jeg søger lønarbejde på fuldtid. Derudover så er der også en blanket og et skema som jeg skal udfylde når jeg søger dagpenge. Hvis jeg var dig, så ville jeg helt sikkert ringe til DEF og spørge dem, bare for at være på den sikre side.

Held og lykke!

Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan du sagtens. Jeg har selv "været" der. Du kan dog kun hvis din virksomhed er at betragte som fritidsvirksomhed.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal skrive under på et dokument om selvstændig virksomhed som bi-beskæftigelse og skrive under på at du kan varetage forretningen uden for normal arbejdstid (der hvor du skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet, mens du modtager penge fra a-kassen), som er mellem 6-18.

Dvs. du må kun have en forretning du kan køre i din fritid. fra klokken 18-21 for du skal også passe 11 timers reglen. og sove i 8 timer :-)

Der er nogle regler i hvert fald, men snak med a-kassen den dag du kommer ind for at melde dig ledig efter endt uddannelse.

Venlig hilsen Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)