Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af ny virksomhed og hjemmeside!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino,

Jeg og en ven er i færd med at starte en virksomhed, vi har i de sidste 6 måneder opkøbt gamle knalllerter og solgt dem igen, profitten har været i orden og vi skal nu inden for et par dage ud og hente et lager for 30.000 kroner, hertil vil vi opstarte en hjemmeside hvor vi vil sælge dele.

Jeg har en række spørgsmål i henhold til opstart af denne hjemmeside/virksomhed:

Hvordan fungere moms, kan vi trække den fra på de ting vi køber og skal vi så lægge den til igen ved salg?

Skal vi betale nogen form for skat når pengene blier ved med at cirkulere i virksomheden?

Jeg har fået et tilbud fra google adwords på omkring 200 kroner om dagen for topannonce reklame, er der et bedre alternativ? er det fair? er der nogle der har erfaring med adwords der ved hvordan vi skal få mest ud af pengene så skriv endelig!

kan vi trække noget fra, når vi henter dele bruger vi benzin på kørsel kan vi trække det fra, og i så fald hvor?

Er der andre fordele og ulemper i forbindese med opstart af en sådan virksomhed så skriv endelig!

Glæder mig til at høre fra jer kloge hoveder,

Hilsen 2 ambitiøse iværksættere

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Indie Living ApS Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. moms:

Såfremt i køber fra en erhvevsdrivende, så er der pålagt moms på fakturaværdien og den trækkes fra ved indberetning. I skal dog være cvr. registreret. Hvis i køber fra private vil der ikke være noget moms at fratrække.

Når i sælger jeres varer skal der altid tillægges moms på 25%.

Skat betales af overskuddet i virksomheden. Når i registrerer jer firma kan i vælge det første regnskabsår op til 18 måneder. Dvs. skat betales tidligst 18 måneder efter registreringen.

salgsmoms betaler i hver 3 måned.

I kan trække transport- og alle udgifter fra såfremt jeres transport middel og andre udgifter er relateret til virksomheden. Bilen skal fx. ejes af virksomheden, og den må kun bruges til firma brug.

Så er der selvfølgelig også kørselsgodtgørelse ved brug af privat bil til firmabrug. Her skla i sætte jer dybere ind i reglerne.

Møbler i Trendy Designs. Flotte og lækre stuemøbler, tv borde , m.m.

Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 73
Fra  UngWebDesign Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg kan hjælpe med alt fra Hjemmeside løsning til det grafiske arbejde - så send mig en besked for et uforpligtende tilbud!

Fra Randers
Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 19
Fra  BaboonWire Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46513
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Thesound:

1

vi har i de sidste 6 måneder opkøbt gamle knalllerter og solgt dem igen, profitten har været i orden og vi skal nu inden for et par dage ud og hente et lager for 30.000 kroner, hertil vil vi opstarte en hjemmeside hvor vi vil sælge dele.


2
Hvordan fungere moms, kan vi trække den fra på de ting vi køber og skal vi så lægge den til igen ved salg?

3
Skal vi betale nogen form for skat når pengene blier ved med at cirkulere i virksomheden?

4

kan vi trække noget fra, når vi henter dele bruger vi benzin på kørsel kan vi trække det fra, og i så fald hvor?

1

I skal være forsigtige - Hvis I kommer over et salg/omsætning på 50.000 kr på en periode af 12 mdr (alle perioder ikke kalenderår) vil I kunne pålignes moms af alt det i har solgt og ikke taget moms ind på + bod på samme beløb Læs om PLIGT TIL MOMSREGISTRERING den må I ikke misse

2

Ja hvis I har selskab eller virksomhed med moms registrering kan I trække købsmoms fra og skal lægge salgs moms på jeres salg. Hvis det er brugte ting i køber fra private uden moms, kan i benytte brugtmomsordningen som betyder i kun skal af med moms af bruttofortjenesten, læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html I skal nøje følge den både for købsbilag, fakturaer og bogføring hvis I skal kunne bruge den

3

I skal betale skat af jeres overskud - Det i hæver er der til gengæld ikke skat af, det er jeres egne penge og svarer lidt til et lån. Det lyder mærkeligt men læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

4

Hvis I har virksomhed/selskab så vil I kunne få kørselsgodtgørelse efter statens takster - som personlig virksomhed ved fradrag i personlig indkomst og som ansat med løn i selskab som kørepenge udbetalt forudsat I får "normal" løn. I kan også vælge at få en % af de samlede udgifter ved køretøjet - så længe det er jeres eget privat i på den måde bruger i firmaet - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

Så vil I sige - DET var meget bøvl for at komme igang, men sandheden er, at det jo kun er den del af det, der er også det daglige regnskab og indberetning af overskud/ moms til skat, men det er noget mange klarer, og andre hitter en ekstern til at klare bogføringen

god vind med det  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret John, fantastisk at du gider!

- Jeg er nogenlunde med skal lige have sat mig helt ordentligt ind i tingene inden opstart.
Lad os nu sige at vi på et år har overskud på 200.000 kroner heraf skal vi betale skat (39%) altså 78.000 kroner, heraf kan vi så trække nogle ting fra, her er vi lidt i tvivl. vi ved at kørsel kan fratrækkes, men kan ting som:

Opkøb af brugte varer til vidresalg i virksomheder?

Promotion som google adwords?

Ting som værktøj og evt. motorkøretøjer vi smider klistermærker på til reklamer til messestand? 

Messestands omkostninger stand osv.

prisen på hjemmeside.

Og er der evt. andet?

Og forstår jeg det rigtigt at moms i bund og grund er et nulregnestykke når man bare skal sætte 25% på ved køb og 25% på ved salg?


Håber du kan svare mig på det:) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46513
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Thesound:

1

Lad os nu sige at vi på et år har overskud på 200.000 kroner heraf skal vi betale skat (39%) altså 78.000 kroner, heraf kan vi så trække nogle ting fra, her er vi lidt i tvivl. vi ved at kørsel kan fratrækkes, men kan ting som:

2
Opkøb af brugte varer til vidresalg i virksomheder?

3
Promotion som google adwords?

4
Ting som værktøj og evt. motorkøretøjer vi smider klistermærker på til reklamer til messestand? 

5
Messestands omkostninger stand osv.

6
prisen på hjemmeside.

7
Og forstår jeg det rigtigt at moms i bund og grund er et nulregnestykke når man bare skal sætte 25% på ved køb og 25% på ved salg?

1: Skat ca 44% -der er AM bidrag først og så den procent du er inde på

2

ja alt i køber til videresalg er først ikke en udgift, det er bare bytten penge i banken med værdi af en ting, men når I sælger den, så tingen forsvinder fra jer, så er købsprisen uden moms en udgift og salgsprisen uden moms en indtæg

3-6 - Alt I køber eller betaler for med det formål at få overskud i virksomheden er en udgift og trækkes fra jeres indtægt

7

nej  men moms er slet ikke en del af jeres resultat - moms ligger helt uden for

I køber en ting til 125 kr med moms - Jeres udgifter er 100 kr og jeres købsmoms 25 kr

I sælger en ting til 250 kr med moms - Jeres indetægt er 200 kr og jeres salgsmoms er 50 kr - 

Overskud - alt andet lig 100 kr - moms er salgsmoms minus købs moms = 25 kr der skal indbetales

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi så køber et lager skal vi så selv dele de 25000 ud på alle delene så skat kan se at vi for eksempel har købt en karburator for 120 kroner og sælger den til 200? 

Og hvis vi siger vi bruger 40.000 kroner i promotion, må vi så trække alle de penge fra i skat altså hvis vi skal betale 78.000 er det så 78.000-40000?
Eller skal det forstås sådan at det kun er skatten af de penge altså 44 procent af 40.000 vi må trække fra? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46513
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja I er nødt til at vide hvad de dele i køber og sælger har kostet i indkøb - i grupper eller hver for sig. I skal hele tiden kunne tælle det antal der er tilbage og gange med det beløb delen koster og få værdien af hele jeres lager til hver en tid

Hvis I har solgt for 100.000 kr og købt for 40.000 kr så har i overskud på 60.000 kr som I skal betale skat af. I sparer altså skatte af de 40.000 kr

Læs evt også http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html men jeg vil anbefale jer at finde en bogholder til at hjælpe med budget og regnskab i begyndelsen så det ikke skrider under jer. Det behøver ikke være så dyrt, denne kan sidde eksternt og bare se bilag i dropbox og i kan skype og bogholder kan bogføre i jeres program. Få nogle gratis uforpligtende tilbud ved at beskrive det i har behov for hos Aminos søster www.agera.dk 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Indie Living ApS Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det i hæver er der til gengæld ikke skat af, det er jeres egne penge og svarer lidt til et lån.

Ehmm, det kan vel misforstås. De skal ikke betale skat af deres indsud når de hæver denne, men alt ud over dét skal de betale skat af. Man kan ikke bare hæve løs uden at betale skat, som jeg lige hurtigt skimtede i din blog.

Møbler i Trendy Designs. Flotte og lækre stuemøbler, tv borde , m.m.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)