Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagforening er ved at lave en "Vejlegården" på os...

Side 22 ud af 28 (272 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kurt

De er tilfredse med,nej de affinder sig med systemet, da der ingen alternativ er

Prøv og spørg en håndværker , om de arbejder efter timelønnen i overenskomsten , eller direkte efter opmålerbogen

De fleste vil sige nej, de har selv forhandlet bedre priser på mange områder i opmålingen eks

Der ved kan man sige, fagforeningerne er mest til for dem selv

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Provins:

De er tilfredse med,nej de affinder sig med systemet, da der ingen alternativ er

Prøv og spørg en håndværker , om de arbejder efter timelønnen i overenskomsten , eller direkte efter opmålerbogen

De fleste vil sige nej, de har selv forhandlet bedre priser på mange områder i opmålingen eks

Provins: Du har vist glemt eller ikke forstået hvad en overenskomst overhovedet går ud på. En overenskomst fastsætter minimum! Altså generelle krav til de pågældende arbejde.

Ja, selvfølgelig er der nogen/mange der forhandler sig til bedre vilkår end overenskomsten!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kurt Hansen:

Provins:
sådan var for mange år siden, og det er heldigvis ikke længere.
Det har gennemgående været min pointe i denne tråd. Dagens virkelighed er, at parterne ordner tingene i mindelighed. At der er enkelte sager der udarter, kan og skal ikke forstyrre indtrykket af et velfungerende system, som begge parter er meget tilfredse med.

Problemet er jo netop at systemet er bygget til en svunden tid, og at systemet primært fungerer for virksomheder med 20 ansatte og op. Problemet er at systemet er ufleksibelt. Overenskomsterne på mange fagområder er sådan at mange har en uddannelse hvor de overenskomstmæssigt falder ind i nogle lønrammer, hvor de ofte ikke er pengene værd.
Problemet er at der i Danmark er forsvundet 25% af vores industrisektor jobs på fem år, og det er en fortsættende tendens. Problemet er at der er konflikt mellem dem der står udenfor arbejdsmarkedet og dem der er indenfor. En langtidsledig ingeniør med eget hus og som er faldet ud af dagpengeretten må ikke tage arbejde indenfor sit felt til en løn han/hun kan få, men må gerne arbejde som buschauffør.
Det er stupidt - og spild af økonomiske/menneskelige ressourcer og det er uproduktivt for deres karriere.  
Fra Trørød
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 6 person

Er der overhovedet nogen, som er så barnlige, at de skænker sådan et stjernesystem en tanke overhovedet? Denne tråd, som selvfølgelig har nogle politiske undertoner (eller er det overtoner;), fordi den starter ud med en ynkelig melding om at en ond fagforening 'er ved at lave en "Vejlegården"', er jo spækket med folk, der ikke har hørt ordentligt efter i samfundsfag.

Som jeg også skrev fra starten, må man som iværksætter lære mange nye ting, og hvis man vil ansætte folk, må man være bevidst om det større ansvar man påtager sig. Man kan klage og skabe sig, men den danske virkelighed er nu som den er med en høj organisationsgrad på begge sider. Hvis man tilbyder bedre forhold end overenskomsten, som mange hævder, er der jo ikke noget at skabe sig over.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
Problemet er jo netop at systemet er bygget til en svunden tid
"Systemet" er, via aftaler, blevet moderniseret op optaderet løbende. Jeg kan ikke se at det er forældet på nogen måder.
BroncofanDK:
og at systemet primært fungerer for virksomheder med 20 ansatte og op
Her må jeg melde pas; det ved jeg simpelthen for lidt om.
BroncofanDK:
Problemet er at der i Danmark er forsvundet 25% af vores industrisektor jobs på fem år, og det er en fortsættende tendens.
Og det mener du er "systemets" skyld? Systemet forstået på den måde, at arbejdsmarkedets parter aftaler overenskomsterne.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Niels P Sønderskov:
... fordi den starter ud med en ynkelig melding om at en ond fagforening 'er ved at lave en "Vejlegården"', er jo spækket med folk, der ikke har hørt ordentligt efter i samfundsfag.
YesYesYesYesYes

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels,

Niels P Sønderskov:
Som jeg også skrev fra starten, må man som iværksætter lære mange nye ting, og hvis man vil ansætte folk, må man være bevidst om det større ansvar man påtager sig. Man kan klage og skabe sig, men den danske virkelighed er nu som den er med en høj organisationsgrad på begge sider. Hvis man tilbyder bedre forhold end overenskomsten, som mange hævder, er der jo ikke noget at skabe sig over.

Hvem er John Galt?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Hvem er John Galt?
Godt spørgsmål: Hvem er John Galt? Hvordan kommer han, hvem han så end er, ind i billedet? Dit indlæg er en anelse kryptisk, forekommer det mig.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Niels P Sønderskov:

... starter ud med en ynkelig melding om at en ond fagforening,....   ....Hvis man tilbyder bedre forhold end overenskomsten, som mange hævder, er der jo ikke noget at skabe sig over.

 



Undskyld mig meget, men du kender hverken mig eller min virksomhed og hvilken baggrund og fundament jeg opererer ud fra. Så hvis du syntes jeg er så ynkelig og skaber mig over at blive forsøgt tvunget ind i en overenskomst, som min virksomhed ikke passer ind under, så syntes jeg du burde prøve at sidde på min side af skrivebordet.

At indgå en given overenskomst, bare fordi den, set på de ansattes del, kræver ringere forhold end de eksisterende, giver ingen mening. Hvis man mener det, har man ikke gjort sit hjemmearbejde godt nok og ikke undersøgt præcist hvilke konsekvenser den pågældende overenskomst kan have for ens ansatte, virksomhed og de opgaver virksomheden løser.

Så jeg "skaber" mig absolut ikke uden grund.

/Jesper

Fra Trørød
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 6 person

Hej Jesper. Du skriver:

Jesper Norbøll:
Undskyld mig meget, men du kender hverken mig eller min virksomhed og hvilken baggrund og fundament jeg opererer ud fra.

Når du skriver her, er du selv ansvarlig for hvad du oplyser og da jeg ikke er synsk, kan jeg kun se det du skriver. Især overskriften, som du vel selv har forfattet, smager af klynk og har givet god medvind fra uvidende debattører.

Side 22 ud af 28 (272 indlæg)