Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagforening er ved at lave en "Vejlegården" på os...

Side 24 ud af 28 (272 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Klart, men jeg er bestemt også sortseer mht Danmarks fremtid i det nuværende spor. Når du nævner de store eksportvirksomheder, så er over 95% af dem startet for mere end 40 år siden
det er korrekt at for at blive stor - rigtig stor skal der ofte mange år til - der er dog også en del nye Bestseller er vel fint eksempel

Mark Twain sagde noget med at de fleste af de bekymringer jeg har brugt det meste af min tid på er aldrig blevet til noget  men jeg vil slet ikke afvise at meget kan gå galt. Det er nok ikke fagforeningers skyld men nok så meget at mange lande med meget lavere omkostninger (og det ville de ha været mere eller mindre uanset hvad - Vietnam, Uganda osv) selvklart også kan være innovative som tiden går. Jeg er dog ikke den rigtigt store pessimist 

alle undersøgelser og statistikker skal tages med salt - men jeg har ikke set mange lister hvor DK ikke ligger mindst nr 10 i lister over rammebetingelser som iværksætterland - og her endnu finere i verdensbankens http://finans.tv2.dk/pension/article.php/id-59039510:danmark-er-europas-bedste-iv%C3%A6rks%C3%A6tterland.html - Der vi halter er i antal af nye iværksættere men det er så svært at måle - for med stor beskæftigelse og stort sikkerhedsnet - bliver der færre tilfældige iværksættere (der ikke har anden mulighed)

Jeg synes måske tudekiks mere risikerer at få mange til at kunne forklare deres vanskeligheder, bruges som undskyldning, end de tjener et egentlig formål - og at de mere er lidt politisk bestemte. At skubbe til politisk er fornuftigt - men ikke i sort hvis - skal være med hele paletten :)

Der er meget at gøre endnu og med demokrati også i fagbevægelsen- men helt galt er det ikke i DK; heller ikke med fagbevægelse og arbejdsgivere til at aftale arbejdsmarkedets overenskomster vil jeg påstå

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Niels P Sønderskov:
Overlad til lønmodtagerne at organisere sig som de vil og gøre med disse foreninger som de vil. Hey - det kaldes virkeligheden!

Ok, jeg troede faktisk at du var af en anden opfattelse. Der kan man se hvor forkert man kan opfatte tingene.

Men bare for at være sikker på at jeg forstår dig korrekt denne gang: Overlad det til lønmodtagerne at organisere sig i de gule fagforeninger som de vil, for - hey - det kaldes virkelighed?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
alle undersøgelser og statistikker skal tages med salt - men jeg har ikke set mange lister hvor DK ikke ligger mindst nr 10 i lister over rammebetingelser som iværksætterland - og her endnu finere i verdensbankens http://finans.tv2.dk/pension/article.php/id-59039510:danmark-er-europas-bedste-iv%C3%A6rks%C3%A6tterland.html - Der vi halter er i antal af nye iværksættere men det er så svært at måle - for med stor beskæftigelse og stort sikkerhedsnet - bliver der færre tilfældige iværksættere (der ikke har anden mulighed)

Amerikanerne har et udtryk der hedder "the Devil is in the details".....

Verdensbanken siger ikke spor om rammebetingelserne som iværksætterland - intet om lønsomheden, overlevelsesgraden... Det er en "EASE OF DOING BUSINESS" altså noget med administration - ikke omkostninger, ikke uddannelsesniveau...

Et citat fra artiklen er også;

Men hvor mange overlever?
Tidligere erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) er ligeledes glad for Danmarks placering, men udfordringen er, hvordan virksomhederne overlever, siger han.

"Det er nemt at starte virksomhed i Danmark. Rapporten tager ikke stilling til, hvem der overlever, og det er et problem, at omkostningerne er for høje i Danmark. Udfordringen er, at det er svært at komme videre fra etablering af virksomhed til, at det også bliver en sund virksomhed," siger han.

Problemet er at mange befinder sig i en osteklokke hvor man tror at vi er andre folk overlegne, men har eksempelvis aldrig set europæiske investor arrangementer for early stage virksomheder, hvor man får syn for hvor uhyggelig langt vi er efter eksempelvis Tyskland og Holland. 

Fra Trørød
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

igang:
Men bare for at være sikker på at jeg forstår dig korrekt denne gang: Overlad det til lønmodtagerne at organisere sig i de gule fagforeninger som de vil, for - hey - det kaldes virkelighed?

Som du måske bemærkede, svarede jeg på et spørgsmål og benyttede blot lejligheden til at lufte min antipati overfor de gule. Siden Krifa, der er stiftet af kristne arbejdsgivere som et direkte middel for at skaffe skruebrækkere i arbejdskampen, kan ethvert normalbegavet menneske se, at de svækker lønmodtagersiden gennem splittelse. Det er nogle arbejdsgivere selvfølgelig svært glade for. Bl.a. vores uheldige helt fra Vejlegården. Jeg advokerer for fair kamp mellem interesserne og ikke den slags billig plat.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Niels P Sønderskov:

igang:
Men bare for at være sikker på at jeg forstår dig korrekt denne gang: Overlad det til lønmodtagerne at organisere sig i de gule fagforeninger som de vil, for - hey - det kaldes virkelighed?

Som du måske bemærkede, svarede jeg på et spørgsmål og benyttede blot lejligheden til at lufte min antipati overfor de gule. Siden Krifa, der er stiftet af kristne arbejdsgivere som et direkte middel for at skaffe skruebrækkere i arbejdskampen, kan ethvert normalbegavet menneske se, at de svækker lønmodtagersiden gennem splittelse. Det er nogle arbejdsgivere selvfølgelig svært glade for. Bl.a. vores uheldige helt fra Vejlegården. Jeg advokerer for fair kamp mellem interesserne og ikke den slags billig plat.

Nå - bare sådan en jævnbyrdig kamp mellem en resturatør og en medlemsorganisation med 300000 medlemmer, og hvad den organisation så lige kan samle af andre. David var heldig at han kun havde Goliath at kæmpe mod. Den traditionelle fagbevægelse modeleret på 1899 aftalen er i en dødskamp fordi den saver den gren den selv sidder på over. 

Nu er der jo ganske mange - rent fakstisk flertallet af danskere der ikke støtter S, SF og EL, og måske derfor hellerikke ønsker at støtte en faglig forsamling der bruger medlemsmidler til at støtte disse, bruger pression mod deres ledige for at få dem til at deltage i vælgermøder for disse partier, men det stopper jo ikke antidemokrater fra at betragte dem som skruebrækkere.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Niels P Sønderskov:
kan ethvert normalbegavet menneske se, at de svækker lønmodtagersiden gennem splittelse. Det er nogle arbejdsgivere selvfølgelig svært glade for.

Det er simpelthen noget vrøvl og et levn fra fordums tid, det danske arbejdsmarked er forlængst vokset ud af klassekampen, hvor arbejdsgivere og lønmodtagere var modstandere pr. definition.

I dag ligger interessefællesskabet ude på de enkelte arbejdspladser, fremfor i faggrupper. Jeg har flere fælles interesser, og tildels skæbnefællesskab, med mine medarbejdere end jeg har med indehaverne af andre virksomheder.

Det er der den gamle fagbevægelse fejler idag, de kæmper en forkert kamp for nogle rettigheder der ofte ikke er til deres medlemmers bedste. Lokalt har vi, i Silkeborg, set bla. Papirfabrikken lukke, på grund af at fagforeningen ikke ville gå med til den aftale deres medlemmer ville indgå for at redde deres arbejdspladser. De "vandt" og fabrikken lukkede.

Jeg er overbevist om at medarbejderne på Vejlegården var gladere for at være under en overenskomst der sikrede dem arbejde, pension og løn - fremfor at være under en overenskomst der medførte at den daværende forpagter måtte lukke grundet konkurs.

Hvis vi skal snakke om virkeligheden, så lad os tage udgangspunkt i den virkelighed vi lever i på et moderne arbejdsmarked og ikke i en gammel "kæmp eller dø" verden. Jeg hylder det frie valg også valget til at organisere sig i en fagbevægelse der går ind for strejker, blokader og kamp, men personligt er jeg tilhænger af mere moderne konfliktløsningsmetoder.

Så lad dem der vil slås slås med hinanden, imens så fortsætter vi andre (ansvarlige) arbejdet med, i fællesskab, at skabe arbejdspladser vækst og velfærd i Danmark. 

De bedste hilsner
/Brian 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Niels P Sønderskov:
Som du måske bemærkede, svarede jeg på et spørgsmål og benyttede blot lejligheden til at lufte min antipati overfor de gule. Siden Krifa, der er stiftet af kristne arbejdsgivere som et direkte middel for at skaffe skruebrækkere i arbejdskampen, kan ethvert normalbegavet menneske se, at de svækker lønmodtagersiden gennem splittelse. Det er nogle arbejdsgivere selvfølgelig svært glade for. Bl.a. vores uheldige helt fra Vejlegården. Jeg advokerer for fair kamp mellem interesserne og ikke den slags billig plat.

Tjek lige din kalender. Vi skriver 2014 - ikke 1932.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men midt i det hele, så husk lige at Amino ikke er repræsentativt for arbejdsgivere - mener sidste afstemning viste overrepræsentation af Liberal alliance. Ikke noget galt i det, men det er en højreside overvægtig masse i Amino - fint nok men jeg kender masser arbejdsgivere der så ikke lige tænker helt så lukket - siddet 15 år i DA rep. og indstillingen der nok bredere, Måske fordi det er flere store virksomheder uden for Amino (ser aldrig en eneste inden for)  skal jeg da indrømme - men så mangler deres synspunkter altså også groft i forhold herinde - hvor meget få driver - eller har drevet - en virksomhed med mange ansatte. Ikke sagt i surhed, men - det er vel nok lidt karakteristisk for Amino med mange HELT nye iværksættere og mange forholdsvis små - stadigt uden problemet med at skulle forhandle med 100 mand om løn og andet

DET ligger så godt i tråd med at jeg hele tiden har udtrykt, at dette er en politisk diskussion som ikke har en facitliste

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Niels P Sønderskov:
Det er nogle arbejdsgivere selvfølgelig svært glade for. Bl.a. vores uheldige helt fra Vejlegården. Jeg advokerer for fair kamp mellem interesserne og ikke den slags billig plat.

Var sagen i Vejlegården ikke den, at han rent faktisk aflønnede sine ansatte højere end overenskomstlønnen, men at han bare skulle ned med nakken fordi det ikke var gennem 3F? Endte Vejlegården i øvrigt ikke med at gå konkurs? Og havde hele sagen ikke ret store økonomiske og personlige konsekvenser for Amin Skov? Uden at kende Amin Skov personligt, så tror jeg du tager fejl. Jeg tror ikke på at han var svært glad, jeg tror bare gerne han ville drive en restaurant.

Og at det der foregik der skulle være en "fair" kamp, kan man jo være enig eller uenig i. Jeg er ikke enig.

Nu svarer du ikke på mit spørgsmål. Du skriver: "Overlad til lønmodtagerne at organisere sig som de vil og gøre med disse foreninger som de vil. Hey - det kaldes virkeligheden!"

Men det mener du ikke rigtigt vel? De skal have lov til at organisere sig som de vil, bare det foregår på samme måde som Nordkoreanerne kan stemme som de vil, bare de "frit" vælger mellem den ene kandidat der er at "vælge imellem".

Men ud fra resten af dit indlæg, tyder det på at du ser på fagbevægelsen fra medarbejders synspunkt, hvilket naturligvis er helt i orden, men så virker dine "udbrud" dog noget malplaceret på et forum som Aminio, der alt andet lige er for dem på den modsatte ende af bordet. Derudover ville jeg gerne have skrevet noget i retning af det samme som Brian har skrevet i sit indlæg herover, men da jeg ikke kan gøre det lige så godt, og ikke hat noget nævneværdigt at tilføje, vil jeg blot nøjes med at henvise til dette indlæg, som også repræsenterer mit syn på virkeligheden.

Cookie - John Hannover:
Men midt i det hele, så husk lige at Amino ikke er repræsentativt for arbejdsgivere - mener sidste afstemning viste overrepræsentation af Liberal alliance. Ikke noget galt i det, men det er en højreside overvægtig masse i Amino - fint nok men jeg kender masser arbejdsgivere der så ikke lige tænker helt så lukket - siddet 15 år i DA rep. og indstillingen der nok bredere, Måske fordi det er flere store virksomheder uden for Amino


Jeg tror bestemt du har ret i noget omkring politisk ståsted, i forhold til synet på fagbevægelsen. Jeg stemmer dog selv Konservativt (hvis de da stadig eksisterer ved næste valg, og hvis jeg i det hele taget stemmer..), men det ligger sandsynligvis i baghovedet at man ved at LO forbundene bruger medlemmernes penge på at støtte Socialdemokratiet. Men hvor stor indflydelse det har på debatten, tør jeg ikke gætte på.

For mit eget vedkommende er det mere et spørgsmål om "rigtigt eller forkert". Jeg synes at det er forkert at store forbund forsøger at tryne små virksomheder, der - tilsyneladende - har ordnede forhold for deres ansatte. Det virker som en unødig magtdemonstration, eller et desperat forsøg på i det mindste at gøre noget.

Derudover er jeg ikke enig i at man kan trække de store virksomheder ind i denne debat, da det jo netop ikke er store virksomheder der tales om, men derimod mindre selvstændige, der ikke har samme midler at "slå igen" med. Og derfor virker fagbevægelsens fremfærd i disse sager, også som den store 10. klasses bølle i folkeskolen, der har udvalgt sine ofre blandt 3. klasses elever. Og ham er der jo heller ikke nogen der har sympati med :o)






Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg forstår sagtens hvad du mener igang. Jeg tror konservative overlever faktisk og har det fint med det

Jeg tror borgelig sides støtte til DA o.l. er på højde med rød støtte til fagforeninger

Jeg TROR selv små virksomheder faktisk har glæde af mange af de samme ordnede forhold der gælder for organiserede - mindre rent cowboy kommer alle til gode faktisk

jeg er helt enig i at langt fra alt fagforeninger gør er smukt (som jeg har læst denne tråd vil de nu i alle fald ikke laver fysisk blokade og nærmest har tom trussel om at ingen af fagets organiserede må arbejde for dem. Der er meget der skal og kan forbedres også fra fagforeninger ( og jeg er borgerlig skam)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 24 ud af 28 (272 indlæg)