Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afsluttet regnskab før alt er bogført

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 17
Fra  Mengs Univers Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg troede jeg var dygtigt at kunne afslutte mit regnskab i Dinero den 31.12.2014. Men jeg har ikke været opmærksom på, at der var betalinger til lokaleleje og bankgebyrer, der også skulle have været bogført.

Vil det være fint at gå ind at ændre dette, på trods af advarslerne i Dinero om, at året er afsluttet?

Jeg har endnu ikke bogført noget i 2015.

Og en anden ting, når jeg har et gavekort i 2014 men først modtager penge i 2015, hvordan bogfører jeg så dette?

Fra København
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 43
Fra  Dinero Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lis:

Hej.

Jeg troede jeg var dygtigt at kunne afslutte mit regnskab i Dinero den 31.12.2014. Men jeg har ikke været opmærksom på, at der var betalinger til lokaleleje og bankgebyrer, der også skulle have været bogført.

Vil det være fint at gå ind at ændre dette, på trods af advarslerne i Dinero om, at året er afsluttet?

Jeg har endnu ikke bogført noget i 2015.

Og en anden ting, når jeg har et gavekort i 2014 men først modtager penge i 2015, hvordan bogfører jeg så dette?

Hej Lis 

Du kan sagtens åbne regnskabet igen i 2014 uden det skaber nogle problemer. Åbningsbalancen bliver automatisk opdateret så snart der sker ændringer i tidligere år. 

De bedste hilsner 

Jacqueline 

Fra Danmark
Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 17
Fra  Mengs Univers Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hurtigt svar, så vil jeg få opdateret :-)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lis:
Og en anden ting,

Ja, man skal passe på med at spørge om mere end én ting ad gangen ...

Hvad mener du med, at du har et gavekort? Har du udstedt det eller har du modtaget det? Og hvordan kommer pengene ind i billedet? Umiddelbart er gavekort tilgodehavender og skal bogføres i balancen.

Fra Danmark
Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 17
Fra  Mengs Univers Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det skal jeg skrive mig bag øret :-)

Jeg har udstedt/solgt et gavekort den 22.12.14 til julegave, men først modtaget betaling den 2.1.2015.

Jeg kunne ikke få lov at bogføre betalingen i indeværende år, med en dato i 2014, så jeg har valgt at bogføre det hele pr. 2.1.2015

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder fornuftigt!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lis:

Jeg har udstedt/solgt et gavekort den 22.12.14 til julegave, men først modtaget betaling den 2.1.2015.

Jeg kunne ikke få lov at bogføre betalingen i indeværende år, med en dato i 2014, så jeg har valgt at bogføre det hele pr. 2.1.2015

næppe noget skat hænger sig i - men fremover - så bogfør den dag du sælger og ikke den dag du får penge. Du kunne nu nok ha skiftet regnskabsår tilbage til 2014 og derefter bogført i 2014  - der kan også komme efterposteringer - men skat hænger sig ikke i en sådan bagatel

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 324
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
næppe noget skat hænger sig i - men fremover - så bogfør den dag du sælger og ikke den dag du får penge.

Hvad skulle SKAT have imod at spørger bruger et anerkendt princip som kasseprincippet, hvor man først bogfører når transaktionen er i kassen?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:
et anerkendt princip som kasseprincippet

Hvis du bogfører efter kasseprincippet, skal du korrigere for moms ved afslutningen af momsperioden og hermed også ved årsskiftet. Se evt. denne: http://startvaekst.dk/file/406619/boevlet.pdf

"Er salget løbende bogført efter kasseprincippet, skal man altså ved regnskabsperiodens
udgang lave en liste over alle de kunder, der har fået kredit, og som
endnu ikke har betalt. Summen af disse tilgodehavender bogføres i én post som
salg ved periodens udgang: Beløbet skal debiteres debitorer (tilgodehavender) og
krediteres omsætning og moms"

Hvis der er få udeståender, kan det dog være nemmere at holde styr på dem ved at postere hver enkelt.


Jeg ynder i øvrigt selv at bruge kasseprincippet, idet man så er sikker på, hvis man kun bruger banken, at den alt andet lige altid stemmer, og man har fået alle bilag med. I.B udnytter også dette.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
fremover - så bogfør den dag du sælger og ikke den dag du får penge

Men, enig AnyFellow, dette er ikke ultimativt råd.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)