Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nummer- er det så nemt og uforpligtende?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er ganske ny i iværksætter "faget" og er helt grøn mht det meste (det tekniske) derfor er mit spørgsmål: Kan det virkelig passe at jeg kan oprette et CVR nummer uden egentlige forpligtelser? her tænker jeg indberetning af regnskab, moms osv? Virk.dk skriver selv : "Det er muligt at registrere en personlig ejet mindre virksomhed (PMV) og få et CVR-nummer uden at registrere sig for moms eller andre pligter"

Jeg har ikke en forventet omsætning på over 50.000 og får det ikke inden for det første kalender år, men vil bruge CVR nummeret til fragt, indkøb osv.



 

 

Tilmeldt 25. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lidt det samme spørgsmål. Jeg har brug for et CVR nummer for at kunne få firmanavnet som navn inde på Apple Appstore. Dette er det eneste jeg har brug for CVR-nummeret til. Jeg kan se man kan undgå at momsregistrere sig, men er der så noget der skal laves? Et årsregnskab der går i nul? Hvis ja, hvordan gøres det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppevl:

Hej Aminoer.

Jeg er ganske ny i iværksætter "faget" og er helt grøn mht det meste (det tekniske) derfor er mit spørgsmål: Kan det virkelig passe at jeg kan oprette et CVR nummer uden egentlige forpligtelser? her tænker jeg indberetning af regnskab, moms osv? Virk.dk skriver selv : "Det er muligt at registrere en personlig ejet mindre virksomhed (PMV) og få et CVR-nummer uden at registrere sig for moms eller andre pligter"

Jeg har ikke en forventet omsætning på over 50.000 og får det ikke inden for det første kalender år, men vil bruge CVR nummeret til fragt, indkøb osv.

Forudsat du er sikker nok i at du ikke kan forvente omsætning over 50.000 kr så ja. Det er når det er åbenlyst du vil komme over - på en hver 12 mdr periode frem og tilbage du skal momsregistres

PMV har netop ingen pligter ud over at du skal fælge bogføringsloven og lave regnskab og indberette udvidet selvangivelser med overskud og lidt andre små oplysninger - den del slipper du ikke for - Brug et regnskabsprogram f.eks www.dinero.dk 

Indtægter minus udgifter og afstem med status og bank - og gem det med alle bilag i 5 år (skat kan gå nogle år tillbage i kontrol og regnskabet skal afleveres til skat på anmodning kun

Du kan ikke importere fra uden for EU da det kræver importregistrering og der må ikke være pligter i PMV - så bliver det til en enkeltmandsvirksomhed som dog godt kan importregistreres uden at skulle momsregistreres. 

Hvis du siden momsregistreres har du samme CVR nummer. Læs evt mere om personlig virksomhed inkl PMV, stiftelse, skat, moms osv i min e- bog eller paperback Personlig virksomhed som link så er du også forberedt hele vejen frem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

CodeDK:
eg kan se man kan undgå at momsregistrere sig, men er der så noget der skal laves? Et årsregnskab der går i nul? Hvis ja, hvordan gøres det?
nu ved jeg ikke hvorfor det går i 0 - det består jo af alle indtægter minus alle udgifter helt enkelt og skulle vel nødigt gå i 0, så var det da spildt arbejde.

Regnskabet er iht bogføringsloven . indtægter minus udgifter og afstem med status og bank - som let gøres i et regnskabsprogram som www.dinero.dk og så indberetter du det i udvidet selvangivelse og gemmer det med alle bilag i 5 år (skat kan gå nogle år tillbage i kontrol og regnskabet skal afleveres til skat på anmodning kun

også her om PMV http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden er at jeg kun har brug for et CVR nummer så jeg kan få et bestemt navn på appstore. Alt hvad jeg vil lægge derop er 100% gratis. Der skal selvfølgelig betales en ~500 kr om året til Apple.


Men du siger jeg skal bare bruge dinero til at føre regnskab er den gratis fin nok til det? :)

Nu tænker jeg på sådan noget som en revisor, er det noget som jeg skal have til at tjekke regnskabet igennem eller er der andre regler for så små virksomheder ?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej CodeDK

Du behøver ikke revisor. Hvert år har du ingen indtægter og et underskud på 500 kr., som du skal betale til Apple. Da du ikke arbejder for et overskud, vil du ikke have underskudsfradrag. Dvs. jeg tænker, at det er tilstrækkeligt, at du hvert år i selvangivelsen angiver 0 i oplysning om over/underskud fra selvstændig virksomhed.

Da du med cvr.nr. kan risikere kontrol, så skal du gemme dine papirer. Dvs. dokumentation for, at den app du udbyder udbydes gratis, og der ikke er andre indtægter + gemme bilag på udgiften til Apple.

Husk ikke at registrere dig for moms, for så skal du ind og afregne moms i den momsperiode du bliver pålagt - dette også selv om momsoplysningen er 0. Ellers får du et strafgebyr. 

Held og lykke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lidt svært lige at overskud projektet - men Rikkes svar virker helt fint dog - du har ikke fradrag for dit underskud som jeg ser det

Du skal betale 500 x til apple per år - køb fra Irland - Enten skal der her være moms på det apple fakturer dig men med CVR vil de nok tro du er momsregistreret og sælge med reverse charge. (uden moms fordi du med CVR forventes selv at angive det i Danmark)

Du skal derfor sikre dig, at apple ved, at du godt nok har CVR men at det er CVR without VAT registration. 

Du vil så betale moms (muligvis dansk hvis de er dansk momsreg) - ellers skal du angive importmoms ydelser af dine køb og være momsregistreret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Perfekt!!! 

tusinde tak for svar John, Det var præcis hvad jeg gerne ville høre:-)

Og jeg mente også at jeg ikke vil overstige 50.000 kr på en 12 måneders periode, ikke et kalender år som jeg fik skrevet :-)

Og tak for linket til bogen, den er købt og jeg glæder mig til at komme i gang med den ;)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)