Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af skat af mine solgte vare.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 38
Fra  mmmmmmm Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.

jeg har lige et spørgsmål til det skatte relateret, jeg har lige for nyligt sat mig i gang for at starte et online shop hvor jeg har tilføjet nogle produkter men de vare som jeg har sat tilsalg er vare jeg køber igennem et par af mine egne pålidelig leverandøre  som os sætter sine egne vare til salg på for fx ebay, og alibaba når en af mine egne kunder bestiller fra mig, køber jeg så varen fra den leverandøre jeg har for lads sige 1700kr og sælger den for 2000 så er min fortjeneste her 300kr.

når det så kommer til at betale moms af mine vare så betaler jeg vel fra de 300kr som jeg har tjent ind til skat eller hvad? jeg ikke helt med håber i kan hjælpe mig her tak.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Tillykke med projektet og super, at du søger svar på, hvad du skal gøre for at være en god skattebetalende erhvervsdrivende :)

Først og fremmest skal du naturligvis være importregistreret, når du køber varer udenfor EU (hvilket netop alibabba jo tit er). Det er gratis og gøres inde fra virk.dk. 

Dernæst til momsspørgsmålet. Du skal naturligvis være momsregistreret, før du kan sælge med moms (ellers sælger du momsfrit). 

Hvis vi har en vare, som du sælger til 100 kr. (prisen uden moms), skal du ligge momsen til din pris (som kunden så betaler i sidste ende). Herefter vil prisen være 125 kr. (100*1,25) og du skal betale 25 kr. i moms til skat (125-25). Herefter skal du beskattes af dit overskud. Har varen kostet dig 50 kr. i indkøb, vil overskuddet være 50 kr. (100-50) og dette beløb vil du blive beskattet af. 

Jeg håber, at det giver mening :)

Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 38
Fra  mmmmmmm Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak mange tak for en hurtig respons:) vil lige se om jeg har fat i den rigtigt ende her.

Min leverandøre har varen til salg for 50kr, jeg har solgt den for 100kr -moms defter når den er solgt vil der komme et tillæg til kunden på 25kr, så er fortjenesten 50kr?

så fra de 50 kr jeg har tjent i profit skal jeg betale skat for dvs det må være 25%? så jeg jeg tjent alt i alt efter skat 37,5 kr. :)? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Eftersom jeg ikke kender din virksomhedsform og derved skattesats, lader jeg den stå åben.

Du skal se den som en tretrinsraket:

Din indkøbspris er 50 kr.

Din salgspris uden moms er 100 kr.

Din salgspris med moms er 125 kr.

Du betaler 25 kr. i moms. Herefter betaler du skat af overskuddet på 50 kr.

Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 38
Fra  mmmmmmm Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay nu jeg med på den, men skattesats? hvad betaler en normal erhvervsdrivende i skat?

Og kan skat kræve beviser af mine indtjening når jeg nu har solgt varen for 100 kroner men i virklig henden har jeg selv købt den for 50 kroner af leveradøren, de kan jeg se at den vare er solgt for 100 kroner så tænker jeg de vil kræve skat af hele beløbet? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattesatsen burde du kunne finde på skats hjemmeside og ellers kan man jo både ringe og skrive til dem.

Naturligvis skal der være dokumentation for alle led i dit salg. Så du skal både have købs- og salgsfaktura i orden :)

Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 38
Fra  mmmmmmm Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak for hjælpen det hjalp en del på det. Yes

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg regner med cirka 38% i skat, men det svinger naturlivis fra person til person.

Mht dit første spørgsmål, så er det ikke af fortjenesten på 300 kr du skal betale moms, men af dit salg på 2000 kr du skal betale moms.

Har du et enkeltmandsfirma og et fuldtidsjob ved siden af ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nico92:

Okay nu jeg med på den, men skattesats? hvad betaler en normal erhvervsdrivende i skat?

Og kan skat kræve beviser af mine indtjening når jeg nu har solgt varen for 100 kroner men i virklig henden har jeg selv købt den for 50 kroner af leveradøren, de kan jeg se at den vare er solgt for 100 kroner så tænker jeg de vil kræve skat af hele beløbet? :)

Indtil du har brugt dit fradrag op er skatten = AM bidrag 8% og dereftere ialt 42% indtil du når topskat ved ca ½ mio fortjeneste og løn samlet, og så er den 56%

Ja skat kræver i høj grad bevis for dit salg. De kræver at du har en købskvittering med sælgers navn og adresse for de 50 kr du taler om og en salgskvittering for de 100 kr. Begge dele går ind i dit regnskab og fører til resultat 50 kr i overskud til beskatning

Hvis der er moms på dine køb  så er det købsmoms og hvis du er momsregistreret så skal du lægge moms på alle dine salg. Moms er IKKE en del af dit resultat til skat så hvis vi leger dine beløb var uden moms, så ville det hedde:

Køb 50 kr + moms 12,50 = 62,50 kr på regningen - Salg 100 kr + moms 25 kr = 125 på din regning.

Moms er så salgsmoms 25 kr minus købsmoms 12,50 = 12,50 kr du afleverer til moms

Overskud er stadigt priserne uden moms - salg 100 minus køb 50 = 50 kr i overskud til beskatning

Dit regnskab og alle bilag skal gemmes i 5 år til skattekontrol

Hvis du driver personlig virksomhed så vil du bliver utroligt meget klogere på det her og en masse andet du faktisk SKAL vide, i letlæste e-bog eller paperback netop for de som skal igang http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 38
Fra  mmmmmmm Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej det er begge dele arbejder samtidige så har jeg et firma ved siden af.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)