Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks 10 største webshops

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarni

 

Tak for dit indlæg

CDON mener jeg kvalificere sig som webshop, men den er svensk! Derfor kommer den ikke på listen. Når jeg kigger på den svenske liste ser jeg ingen virksomheder i top10 som ikke sælger, fysiske vare...  (http://internetworld.idg.se/polopoly_fs/1.130010!ehandel.pdf)

En liste med webshops der sælger service ydelser vil blot være en liste med flyselskaber og steder hvor mang kan købe mobil taletid.

 

Mvh anders

Bjarni Norddahl:

Anders Andersen:

 

Det undre også mig meget, hvis ikke der er nogle aminoer, der kan komme med navne på nogle webshops der omsætter for mere end 40 millioner... Alt andet bliver konklusion at svenske webshops bare er 10 gange så store som danske... Selv om vi handler for det ca. samme online per indbygger i begge lande (sverige har flere indbygger). De 20 største svenske webshops kan findes på en liste her: http://internetworld.idg.se/polopoly_fs/1.130010!ehandel.pdf

Hvis dansk webshops virkelige er så små i forhold til svenske, leder det til det næste spørgsmål.... Hvorfor??

 

Umiddelbart vil jeg mene det skyldes, at de ikke begrænser ordet webshop til kun at omhandle fysiske produkter (hvilket IMHO heller ikke er korrekt at gøre). F.eks. mener du ikke CDON kvalificerer sig som webshop, men de er netop med på den svenske liste. Det er nok den største årsag til forskellen.

 

Fra Odense
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg kender desværre ikke de svenske netbutikker godt nok, til at vide om de alle sælger fysiske varer. Men de er i hvert fald ikke alle sammen svenske. F.eks. vil jeg mene Dell er amerikansk, selvom de da sikkert har et datterselskab i Sverige.

Og selvom både telefonselskaber og flyselskaber sikkert vil fremgå af listen, så vil jeg stadig mene, at de er netbutikker. Så hvis der virkelig er mest omsætning i serviceydelser, så er det vel egentlig også dét listen bør vise? Jeg aner ikke om det er tilfældet eller ej, men synes faktisk det er det meste interessante at vide. Hvilke netbutikker, uanset salgsform, der omsætter for mest og evt. også hvem der har det største overskud.

Man kan selvfølgelig også godt lave en liste, der ikke medtager virtuelle varer (inkl. SPAMfighter og e-pusher), men så bør man IMO gør eksplicit opmærksom herpå, når man publicerer listen.

Men det er selvfølgelig forskellige meninger og dem findes der sikkert ligeså mange af, som der findes mennesker :-)

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarni Norddahl:

Hej Anders

Jeg kender desværre ikke de svenske netbutikker godt nok, til at vide om de alle sælger fysiske varer. Men de er i hvert fald ikke alle sammen svenske. F.eks. vil jeg mene Dell er amerikansk, selvom de da sikkert har et datterselskab i Sverige.

Og selvom både telefonselskaber og flyselskaber sikkert vil fremgå af listen, så vil jeg stadig mene, at de er netbutikker. Så hvis der virkelig er mest omsætning i serviceydelser, så er det vel egentlig også dét listen bør vise? Jeg aner ikke om det er tilfældet eller ej, men synes faktisk det er det meste interessante at vide. Hvilke netbutikker, uanset salgsform, der omsætter for mest og evt. også hvem der har det største overskud.

Man kan selvfølgelig også godt lave en liste, der ikke medtager virtuelle varer (inkl. SPAMfighter og e-pusher), men så bør man IMO gør eksplicit opmærksom herpå, når man publicerer listen.

Men det er selvfølgelig forskellige meninger og dem findes der sikkert ligeså mange af, som der findes mennesker :-)

 

Hej Bjarni

Tak for dit input. Du har ret i, at Dell helt sikkert ikke er et svensk selskab. Jeg forstår heller ikke hvad de laver på den liste

Flyselskaber og telefonselskaber er vel også netbutikker, men som der kan læses tidligere i denne tråd, fremgår det af definationen, at denne list er over de danske webshops der sælger fysiske produkter online direkte til forbrugerne, og dette vil jeg også gøre opmærksom, når listen bliver offentlig gjort.

Som du siger vil det være intersant, at vide om service produkter sælger mere end fysikse produkter, hvilket de gør, men de vil være i en helt anden klasse, en helt anden forretnings model og dermed ikke en konkurrent til de dansk webshops. F.eks. omsætter SAS for 5.515.491.000 € og jeg tror de fleste køber billet online. Telmore omsætter for 108.789.000 € hvilket også er større end de andre fysiske webshops.

Jeg synes det er interesant, at sammenligne danske fysiske webshops, da disse har stortset den samme forretningsmodel, og de samme udforinger, f.eks. med fragt, logistik, returvare, betalingsmuligheder mv.

Angående din point om forskellige meninger: Det er det der er fantastisk ved et forum som dette, at man kan høre andres meninger

 

Mvh Anders

 

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

- Sådan kom listen til at se ud. Tak til jer alle

 

Top10

Webshop

Omsætning

(Millioner)

Ansatte

1

Shg.dk A/S

320

40

2

Wupti.com A/S

260*

16

3

Aarstiderne A/S

204

94

4

Smartguy A/S  

175*

45

5

Proshop ApS

150

13

6

DCS Aps

146*

24

7

PRC Data A/S

119*

17

8

Getmore A/S

115*

15

9

Entertainment Trading ApS

106

13

10

Billig VVS ApS

100

13

 

I alt

1695

290

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bump!

 

 

Tænkte det er tid til at få lavet en opdatering på Danmarks 10 største webshops. Sidste i 2008 da jeg forsøgte at lave en list så den således ud:
 

 

Oms

Bruttofortjeneste

Resultat før skat

Dækningsgrad

Ansatte

Shg.dk A/S

320000

33564

4539

12%

40

Wupti.com A/S

260263

14077

-43714

5%

16

Aarstiderne A/S

203770

107019

8640

53%

94

Smartguy A/S   

175000

14486

5668

1%

45

Proshop ApS

150000

-1148

-6362

-1%

13

DCS Aps

146018

16016

10606

11%

24

PCR Data A/S

119167

4314

261

4%

17

Getmore A/S

114767

8513

892

7%

15

Entertainment Trading ApS

106000

8354

3293

8%

13

Billig VVS ApS

100000

14485

10215

14%

13

Saxo.com ApS

80000

4323

790

5%

7

VVS comfort A/S

60000

1620

-549

3%

5

 

Hvad er Danmarks største webshops i 20 I dag (omsætning for år 2010?)

Samme kriterier som sidst, hovedsagelig omsætning fra net salg, ingen danske og handel med fysiske varer?

Ser frem til jeres input!

Fra Veksø
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 16
Fra  Drinkworld.dk Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

fede webshops må jeg sige. bruger dem ofte selv til at få inspiration og forbedre min egen webshop. Tak for info 

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 117
Fra  Smartstrøm.dk Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

ordbogen.com?

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)