Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan fortæller man kunden at han er en klovn?

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina.

Måske ved han godt inderst inde, at i går langt for at yde en god kundeservice. Det er jo ikke umuligt, at han fortæller dette videre og måske har i på grund af ham fået nye kunder.

Jeg skal ihvertfald ind og se på jeres hjemmeside om i har noget jeg kan bruge Smile

Mange hilsner Miriam

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:
Jeg skal ihvertfald ind og se på jeres hjemmeside om i har noget jeg kan bruge

Det er ikke umuligt, at de har et par returvarer, du kan få til reduceret pris Wink

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

... og hvis du ikke kan bruge produktet kan du roligt sende det tilbage igen :-)

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha ha ha ... i er vel nok sjove Wink

Næh, nu skal jeg fortælle en rigtig god historie, der ender godt.

Der var engang en webshop ved navn Photoshop.dk. De havde - også - en klovn af en kunde, som købte en forkert flashadapter til sit nye kamera købt i samme bestilling.

Kunden ringede til Photoshop og beklagede sig over at hun ikke kunne bruge det nyindkøbte kamera med de nye flash, fordi det nyindkøbte adapter ikke duede til kameraet.

"Det må du undskylde" sagde de straks hos photoshop "den adapter skulle vi slet ikke have sendt dig, vi ved nemlig godt den ikke kan bruges til dit nyindkøbte kamera. Desværre har vi ikke nogen adapter, der passer til dit nyindkøbte kamera"

"Hvad skal jeg dog gøre" græd kunden.

Photoshop.dk trøstede den stakkels kunde og lovede hende, at skaffe en anden adapter helt fra Kina.

Nu blev kunden glad!

Nogen tid efter sendte Photoshop.dk kunden en helt ny adapter - helt fra Kina - som hun kunne bruge sammen med sit nyindkøbte kamera og diverse nyindkøbte flash. Ja Photoshop.dk sagde endda til hende at hun ikke behøvede at sende den gamle adapter tilbage, men bare kunne smide den ud. Og den nye adapter skulle hun heller ikke betale for, når de nu havde lavet sådan en skrækkelig fejl.

Kunden blev meget, meget glad over at der slet, slet ikke var noget, der var hendes skyld og hun levede i lykkelig uvidenhed til sine dages ende.

Photoshop levede også lykkeligt til deres dages ende - for alle dem, der havde hørt den lille ulykkelige kundes lykkelige historie, skyndte sig at gå ind på photoshops hjemmeside og bestille en masse gode varer. For her var tryghed og ingen farer.

Snip snap snude . . . .

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og det er vel også sådan de fleste (succesfulde)firmaer forsøger at skrive historien. Dog må der også være grænser og set fra et rent og skært økonomisk synspunkt er det jo et faktum, at det i de fleste firmaer er vigtigt at rydde ud i bunken af uprofitable kunder.

Tror desuden at en person som her, vil brokke sig til alle i sin omgangskreds, om hvordan han er blevet snydt, og bedraget, men kun så længe firmaet undskylder gang på gang og indvilliger i at bytte varerne. Såfremt man satte foden i og sagde farvel, så tror jeg rent faktisk de fleste ville gå stille med dørene, netop fordi man ellers i de flestes øjne, selv vil fremstå som en idiot.  

Fra Frederikssund
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina,

Der er ingen tvivl om du har en kunde, som nyder godt af den gode kundeservice, som du yder, og derved score nogle ekstra produkter. Og helt utilfreds kan han jo ikke være, selvom han altid klager....

Hvor om alt er, så skal du informere ham om, at du ikke længere vil handle med ham, når han er så utilfreds som han - henvis ham evt. til en anden forhandler. Det er bedre at afvise en kunde, end hele tiden at skulle føje en, som man ved man alligevel ikke kan gøre tilfreds. Du har gjort hvad du kunne, så nu må du videre...

Hilsen

Bo Brylov

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

For en god ordens skyld, vil jeg lige nævne, at jeg ikke har aktier i Photoshop Wink

 

Harald9000:
Tror desuden at en person som her, vil brokke sig til alle i sin omgangskreds, om hvordan han er blevet snydt, og bedraget, men kun så længe firmaet undskylder gang på gang og indvilliger i at bytte varerne. Såfremt man satte foden i og sagde farvel, så tror jeg rent faktisk de fleste ville gå stille med dørene, netop fordi man ellers i de flestes øjne, selv vil fremstå som en idiot.

Man skal naturligvis ikke lade en kunde være uforskammet eller lade sig svine til, men man skal være villig til at gå meget langt for sine kunder - også selv om de ikke har ret.

I tilfældet med Ninas kunde, synes jeg rådet med ikke at sælge ham samme produkt igen, men insistere på, at han prøvede noget tilsvarende var godt. Hvis det andet produkt er bedre, så sig det som det er. Det er vel logisk nok, eftersom det også er dyrere.

Jeg har haft butik i mange år og mange af mine bedste kunder - og som har taget andre kunder med - har været kunder, hvor jeg har ydet en service, de egentlig ikke var beretiget til.

Det er en god reklame, som skaber trofaste kunder.

Mange hilsner Miriam

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam - jeg giver dig helt ret i at man kommer rigtig langt med god kundeservice. Men nu du sælger tøj, så har du nok de samme vanvittige kundehenvendelser som vi har ind i mellem. Som udgangspunkt gør vi alt for vores kunder. Vi tager også gerne reklamationer selvom de ikke er berettiget. Vi snakker også kunden efter munden og æder vores galde i os ind i mellem. I sær ved søde kunder som ikke råber og skriger :·)

Men - der er altså grænser... og jeg tror at man får rigtig mange flere urimelige kunder i at finde sig i hvad som helst. Folk hører også ting som »i den butik tager de alle reklamationer, så hvis du har vasket noget forkert, så går du bare derned... etc.

Et par eksempler hvor jeg ikke er gået med på den: En kunde returnerer en pusletaske efter 3,5 måned og vil have pengene retur. Tasken er beskidt og ser brugt ud. Hun nægter at have brugt den. Vi insisterer på at den er brugt og kunden bliver rasende. Her er jeg simpelthen ret så ligeglad med hvad hun går ud og siger til sine venner. Vi kan jo ikke sælge den igen når den ser sådan ud.

En anden kunde klager over at der er kommet banan på en hagesmæk og nu kan hun ikke få den ren. Hallo..... banan kan ikke gå af noget som helst - og hagesmækken er jo netop til for at beskytte tøjet mod ting som banen. En lille ting som vi bare kunne have taget retur - det havde jo ikke kostet os noget særligt. Men jeg er helt helt sikker på at samme kunde ville have reklameret over 700 andre ting i fremtiden.... og det gider jeg bare ikke bruge tid på.

Udover eksempler som disse som er halvgrove... så vil jeg sige at vi yder en ekstrem god service overfor vores kunder. Men jeg vil ikke være til grin...

..... hvad så Nina - får vi snart slutningen på historien Big Smile

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

..... hvad så Nina - får vi snart slutningen på historien Big Smile Vi venter i spænding



I min tid som franchisetager ved en større dansk kæde der sælger bøffer, havde vi en bestemt kunde der kom ofte og ofte havde problemer med kødet. stegt for lidt stegt for meget mm. Dog aldrig når jeg var på arbejde, der var der aldrig nogle problemer.

En dag da jeg privat sad og spiste der ned kom hun ind, hvilket jeg blev gjort opmærksom på, hvor efter jeg fulgte hendes bestilling.

Den blev sendt ud FIRE gange, jeg sagde de bare skulle lade hende bytte indtil hun ikke gad mere, eller det blev pinlig for hende.

Så da vi var færdige og skulle hjem hilste jeg på hende på vejen ud. Næste gang hun kom og stod i døren og ville ind sagde jeg at der ikke ville være servering for hende, det kunne hun så ikke forstå.
Jeg fortalte så, at jeg havde fulgt hendes bestilling samt dem der skulle værer noget galt med den sidste gang og når det ikke var tilfredsstillende kunne vi ikke leve op til hendes krav, hvorfor det var bedre hun spiste et andet sted.

De synes hun så ville være lidt trist for så kunne hun jo ikke spise sammen med dem hun regnede med, hvor efter hun fik besked på at der kun kunne serveres kylling og kalkun, da vores oksekød jo ikke svarede til hendes forventninger.

Efter dette var der aldrig mere. Jeg bestræber mig også på at yde en god service, men vil ikke være til grin. Så Nina, det dyre produkt og hvis det ikke virker ud med ham.

Jeg har også et par kunder der er blacklistet i min nuværende forretning, men kan de ikke passe på det jeg lejer til dem, så må de ødelægge nogle andres produkter.

mvh.

Thomas

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror alle Aminoer er enige om at yde en service udover det forventede er vigtigt. Når det så er sagt har du jo ydet en ekstraordinær service, så det må slutte.

Jeg mener den bedste løsning er at gøre kunden opmærksom på at han ikke kan få sin vare byttet, men udelukkende pengene retur, da en ombytning vil give et 100% tilsvarende produkt. Hvis varen er ødelagt eller ubrugelig kan du med loven i hånden nægte at betale penge retur.

jeg vil tro at kunden ikke synes det vil være morsomt længere.

Mvh

Axel

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)