Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkonti hvor solen skinder...

Side 3 ud af 14 (135 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

 (eller hvad han hedder i denne uge)

Yes

 

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Youstar:

Der er mange ting her i landet som jeg ikke ønsker at støtte gennem skatten, og det burde efter min egen mening være op til individet selv hvad man ønsker at være en del af...

Danmark har bygget et fundament af en ordentlig omgang jantelov og "falsk kammerateri" mellem 5mio andre man ikke kender anyways. Blandt de ting vi bygger vores sikkerhedsnet op af mener jeg er unødvendige og det ønsker jeg egentlig ikke at spilde mine penge på...  Men det gør jeg jo så alligevel i og med at jeg betaler min skat af de penge jeg har tjent her i landet. jeg syntes midlertidigt ikke det kommer den danske stat ved hvad folk tjener i andre lande, men det vil de jo også gerne have en ordentlig bid af kagen af, og det sgu svineri.!

Helt fair at den danske stat oppebærer udgifter til institutioner og services som du ikke ønsker og egentlig helst slipper for. Vi er jo alle forskellige, og der er da masser af ting som jeg - eller enhver anden for den sags skyld - kan finde som vi egentlig ikke er super vilde med at vores skattekroner går til.

Men hvis et samfund på nogen som helst måde skal fungere nogenlunde ordentligt, så dine børn kan komme i skole, på sygehus, og der er betjente til at fange mordere, og brandmænd til at slukke brandende osv. osv., bliver man simpelt hen bare nød til at respektere de fælles regler og love vi nu engang har vedtaget.

Hvis du er uenig i dem, er løsningen ikke kun at efterleve de regler og love som du lige synes er ok, men dem alle som nu bliver vedtaget. Den eneste måde hvorpå man har rettigheder til at påvirke dette er via det politiske system. Du ved, det som andre befolkninger mange steder kæmper for at få.

Og faktisk, så betaler jeg min skat med glæde. Og jeg mener faktisk med glæde. Kort før jul var jeg en tur på Bispebjerg sygehus og fik en royal behandling, så selvom mine skattekroner sikkert går til noget som jeg ikke liger brænder for, er der så meget andet de går til som jeg synes er alle tiders.

Og sorry, den der jantelov er efterhånden ved at blive en undskyldning for al form for grådighed og utilstedelig opførsel. Let it go already.....

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange ting jeg finder unødvendigt at vi skal støtte gennem vores skat. Men det er nok bedst jeg ikke nævner dem da nogle folk måske og vil føle sig truffet eller stødt på igenigen...

Jeg har udelukkende spurgt til folks egne erfaringer med emnet, ikke om hvordan deres kolde kaffe og rådene ostemad skal ende i et surt opstød. Det burde ikke være så svært at forstå. :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Se det ovenstående citerede indlæg viser at man sagtens kan give udtryk for sin egen mening uden at ty til namecallings.

Selv om jeg er meget uenig med noget af det du siger er det et konstruktivt indlæg...

Jeg går slf også ind for at vi skal have gratis sygehusvæsen, skolegang, politi, brandvæsen og alle de allermest nødvendige ting.

jeg mener dog at man bør indføre mere bruger betaling i andre sektorer, såsom kunst og alt andet i den dur. Jeg ser heller ikke hvad det nytter at sende ulandsbistand i uanede mængder, det mener jeg vi har rødekors til m.f.    Jeg mener bestemt heller ikke at en emigrant skal have 15.000 som "gulerod" bare for at lære dansk som er kommet på tale... Sådan er der så mange ting som er unødvendige.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldstændig ret Youstar...beklager namecalling.

Fint at du har mange holdninger om, hvad skattekronerne skal bruges til. Så skal du bare nå frem til, at du også skal bidrage som alle andre....der findes ikke en liste, hvor du kan krydse af, hvad du gerne vil betale til, og så nøjes med en skatteregning på det. Betal som alle andre ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det rigtig at skatten skal betales, og når man har med skattevæsnet at gøre plejer de nok at skulle få de penge de mener tilhører dem...

nej det er ærgeligt at der ikke findes sådan en liste, men det må jo være i erkendelse af at mange nok ville vælge en del ting fra hvis de fik muligheden, med stor relevans i f.eks. medielicensen.

Jeg betaler min A-skat her i landet, og det mener jeg er nok til at gøre min del. hvad jeg tjener udenlands mener jeg ikke kommer dem ved, men derimod det land det tjenes i.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra borsen.dk:

41 lande og finanscentre stod for 10 år siden på OECD’s liste over lande, der ikke ville udveksle nogen form for formue- eller indtægtsoplysninger med omverdenen. I dag er listen tom.

De sidste tre lande på listen over erklærede skattely – Andorra, Liechtenstein og Monaco – har alle i 2009 besluttet at indføre OECD’s internationalt anerkendte regler om udveksling af oplysninger om indbyggernes indtægter og formuer.

Det skriver epn.dk.

Gråzonen driller

Men selv om den sorte liste nu er uden indhold, så befinder Andorra sig stadig i gråzonen på listen over lande, der godt nok har indvilliget i at udveksle oplysninger med mindst 12 andre landet, men endnu mangler at sætte handling bag ordene.

Der findes pt. 18 lande og seks finanscentre på den grå liste, hvor landene har gjort det til en dyd at være langsommelige i processen med at forhandle skatteaftaler på plads.

Panama blev således i 2002 strøget fra den sorte liste, men har endnu ikke indgået en eneste skatteaftale i de forgangne otte år.

Udvekslingen af skatteaftaler forhandles bilateralt de enkelte lande imellem. Et særligt nordisk samarbejde betyder dog, at en aftale mellem et nordisk land og et andet land er en aftale, der omfatter samtlige nordiske lande.borsen statistik bnt

 

Øv bøv.. Sad

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Youstar:

Der er mange ting jeg finder unødvendigt at vi skal støtte gennem vores skat. Men det er nok bedst jeg ikke nævner dem da nogle folk måske og vil føle sig truffet eller stødt på igenigen...

Det er vist gået op for de fleste... Tvivler på at folk er helt retarderet herinde...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det lyder som om at et skattely er ved at være uddød,  men der bliver fortalt der at der mangler handling bag hensigterne. Og af hvad jeg ved af er der steder endnu der tilbyder skattefrihed under visse vilkår.     Jomfruøerne måske?

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

og den dag du skulle gå hen og miste din indkomst, er du vel heller ikke bleg for at tage den støtte du kan få - uagtet at du i udlandet har en formue opsparet af ubeskattet indtjening?

Betaler du skat i noget land af den indkomst som du ønsker at skjule?

Side 3 ud af 14 (135 indlæg)