Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Foodcap Idé

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er heller ikke for at være ppå tværs men nu har jeg prøvet at køre med mad  og jeg vil bare advare dig og det  at alle herínde synes det er en god ide, hvilket det er, den er bare ikke besværet værd...

Fra Lyngby
Tilmeldt 11. Apr 08
Indlæg ialt: 165
Fra  www.findroommate.dk Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

needit:
Jeg kommer også bare med en ide, for at høre hvad i synes.. Jeg har ikke startet noget.. Jeg forstår dog ikke alle de regler..? Jeg snakker ikke om at lave et kæmpe firma.. Jeg snakker et lille firma, hvor der måske bliver bragt en familie menu ud i timen eller lign..  

Så er det først jeg hopper helt af. Hvis du ikke vil have det skal blive stort, men bare ønsker at levere et måltid i timen, fre-lør-søn! Ja så enten har du et meget kedeligt liv og vil sidde at vente på det, for 30 kr. Ellers så er der ikke meget der skal til at tilfredstille dig økonomisk. Så du vil sidde på stilke hver weekend, for at skynde dig ned til MacD for at hente mad til andre?

Hvis du endelig skulle lave det, ja så skal du have MANGE kunder. Så i min verden, lige netop med dette her, så er det enten eller. Alt andet er ja, DUMT!

Det er ikke fordi vi sviner dig til eller noget. Men der er simpelthen for mange forhindringer til det kan lykkedes ordentligt. Men det vil være mega stort hvis du gad bevise mig modsat. Kan sige så meget som Just-eat har prøvet i flere år at lykkedes med det. Uden held!

Mvh Kristian Matthes

Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil da gerne have det skal være stort.. Men det er jo fuldstændig urealistisk at regne med man kan have en masse kunder det første år.. Sådan noget tager tid.. Just eat startede som et lille selskab i london som dækkede meget meget lidt. Jeg er bare en realist.. Og det er ikke urealistisk der kun vil være max 5 familier i timen...

Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg starter med at sige det er en idé jeg havde ingen anelse om hvad jeg skulle kigge på af regler osv.. I skriver som om jeg er ved at være færdig med firmaet om jeg har husket sådan og sådan... men det er nogle råd jeg gerne vil vide inden, derfor jeg skriver det bare er en idé

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at det er meget frisk af dig. Nogen gange skal man bare springe ud i det og se hvad der sker.

Så lad være med at miste modet pga. de negative indlæg.

Det er bedre at ha' turdet at prøve ens ideer af, ellers kan man meget nemt sidde som pensionist og tænke... "hvad nu hvis...?" :)

Hvad er det værste der kan ske? at der ikke er bestillinger nok, og hvad så? så stopper du bare med servicen, intet andet.

Så længe du ikke risikere hele din personlige formue, er der sgu' ikke noget at være bekymret for.

Bare prøv det! Wink Held og lykke med det.

Kommer snart...

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:

Jeg synes at det er meget frisk af dig. Nogen gange skal man bare springe ud i det og se hvad der sker.

Så lad være med at miste modet pga. de negative indlæg.

Det er bedre at ha' turdet at prøve ens ideer af, ellers kan man meget nemt sidde som pensionist og tænke... "hvad nu hvis...?" :)

Hvad er det værste der kan ske? at der ikke er bestillinger nok, og hvad så? så stopper du bare med servicen, intet andet.

Så længe du ikke risikere hele din personlige formue, er der sgu' ikke noget at være bekymret for.

Bare prøv det! Wink Held og lykke med det.

Hvis levendsmiddel konstaterer at det foregår uhensigtsmæssigt  så koster det 10.000 i bøde,

Hsn skal have en vrl en Toyota med køl og varme i hvad enten det er en ovn eller varme kasser taler vi om en investering på mindst 10.000pr md.

Konceptet kunne blive langt bedre hvis du  lavede burgeren i bilen !!!!

 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

lol. web-siden.

Selvfølgelig skal han da ha' de lovmæssige ting i orden, der er sgu' da ingen der har sagt det modsatte. Hvis du havde gidet læse andres indlæg, før du bare poste løs af dine egne, ville du ha' lagt mærke til, at andre har nævnt de lovmæssige ting der skal ordnes, før du overhovedet havde deltaget i debatten, heriblandt undertegnede i et tidligere indlæg:

"08-24-2010 16:00

tænkstort:

God ide. Big Smile

Du skal bare huske på, at du, før du overhovedet må ha' noget med fødevarer at gøre, skal registreres eller autoriseret af fødevareregionen, Fødevarestyrelsen.dk, og bl.a. lave egenkontrol osv.

Derudover skal du blive optaget i Næringsbasen, hvis dusælger fødevarer og/eller drikkevarer for over 50.000 kr. ekskl. moms om året. 

Og til sidst skal du også tænke på transport af fødevarerne, da der er nogle regler vedr. korrekt transport, behandling og opbevaring.

Held og lykke med ideen.

"

Men man skal heller ikke slå det for stort op. Det er sgu' heller ikke så besværligt som det lyder. Spring ud i det og tag det step-by-step.

Kommer snart...

Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

At lave burgere i bilen vil være genialt ja.. Nu har jeg været en del i manchester og derover til fodboldkampe står der sku en burgervogn... Det er sku genialt..

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey needIt

 

Tror du hurtigere vil få vækst, hvis du smed ud på skoler, at de kan få McD eller BK til frokost. Kantinerne på skolerne, er ofte ret dårlige, så hvis du sagde de skal bestille inden kl. 11, så får du en masse ordrer du kan køre samme sted hen. På min gamle handelsskole var der omkring 1100 elever+lærer, hvor mange ofte kørte på Mcd eller BK HVIS de havde bil i skole, som de færeste har.

Bare en idé :)

Mvh

Fra Herning
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg syntes det er en rigtig go idé, for jeg har selv haft den idé i hovedet i et års tid nu, men bor ikke selv i en stor by, så det er ligesom dødsdømt på forhånd. Men større byer som Randers og Århus er jo fine til det tror jeg.

Ang. annoncering, så kan du jo poste det via facebook. Oprette en fanside og få kunder den vej. Det har www.letsdrink.dk vist gjort på den måde. Er selv blevet fan af dem på face ;-D

Men pas på med de falske bestillinger! Så bestillinger til skoler o.lign. er nok for farlige. Men du kan jo tjekke folks nummer på krak.dk, inden du sætter den i værk. Eller ringe tilbage og tjekke.

Jeg vil mene 49kr. pr. udbringning er en rimelig pris.

Du kan lave en webside, hvor du fortæller kunderne hvilke steder de kan bestille varer fra, med menykort. Det behøver vel ikke KUN være mac og BK? Måske den bedste lokale burgerbar, bedste Kinagrill, sushi osv. Og du kan jo tjene lidt ekstra penge, på at lave aftaler med de steder, du tilbyder udbringning fra.
Efter et år, ku de jo betale 500kr pr. måned for at være med på din side. Hvis de ikke har udbringning i forvejen er det jo ekstra salg for dem.
Det første år, skal du så opsamle oplysninger om hvor og hvor mange bestillinger der har været de forskellige steder, så du har nogle fakta, når du skal til at kræve betaling fra butikkerne.

Jeg tror også fredag, lørdag og søndag er de bedste dage for den her slags. Især søndag, hvor du helt sikkert vil få kanon travlt ;-D

Held og lykke med dit projekt

Venlig hilsen

Michael Haahr
www.maler-maling.dk
Billig malingnettet

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)