Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg forkert? og hvordan får jeg betaling for mit arbejde.

Side 5 ud af 6 (56 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har en aftale. Spørgsmålet er bare, om du har en aftale med Niller eller med Johnny eller med firmaet.  Udgangspunktet er, at N handler på firmaets vegne, hvorfor aftalen er indgået med firmaet.

Firmaet skal præstere gode argumenter (fx at N har handlet helt uden at have nogen som helst form for aftale med firmaet) for at komme igennem med den indsigelse, at N ikke har bemyndigelse til at indgå aftaler, der forpligter firmaet.

Hvis og såfremt firmaet med rette gør den indsigelse gældende, kan du i stedet for rette dit krav mod N som den, der med urette (dvs. uden at fuldmagten er i orden) optræder som fuldmgtig.

Da modparten har indsigelser mod dit krav, kan du som udgangspunkt (der er undtagelser) ikke tage dit krav til inkaso, og selv hvis du kunne (fx fordi kundens indsigelse kan afvises som åbenbart grundløs fordi N er ansat), så er inkasso spild af tid, når du står med en kunde, der ikke vil betale.

Fremgangsmåden er at anlægge en retssag mod firmaet eller N for at få dom for, at du har penge til gode. Bagefter finder du så ud af, om firmaet har pengene.  Det siger sig selv, at der ikke skal bruges ret mange ressourcer på en sag om 6K, før det er en bedre forretning at lade være. Men hvis du har et par sager af tilsvarende karakter i skuffen, så kan det måske godt betale sig at gå efter dem.

 

 

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er at sådan karakter at jeg ikke sådan lige dropper mine tilgodehavender, så jeg ville ikke lade dem slipper for betalingen.

Jeg ville også starte med en faktura og kommer der ingen indsigelse på denne, så ryger der den direkte videre til inkasso.

 

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke være bange for at køre den sag under småsagsprocessen, hvis jeg var dig. Det kan højst komme til at tage noget af din tid. (+ 500 kr i retsafgift)

Er det et problem, du har tit?

I øvrigt har man drevet virksomhed længe nok og tillader en vis kredit (uanset hvor kort den måtte være), så vil man opleve en platugle eller to i ny og næ.

Personligt forlanger jeg ofte et mindre beløb i depositum for at teste folks seriøsitet, når jeg ikke kender dem i forvejen.

Jens.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Baagøe Thomsen:
Personligt forlanger jeg ofte et mindre beløb i depositum for at teste folks seriøsitet, når jeg ikke kender dem i forvejen.

Jeg bruger klippekort. Dvs. at kunden skal købe f.eks. et klippekort med 5 klip = 5 timer og når de køber klippekort, får de yderligere oveni rabat på timeprisen, så jo flere klip de køber up front, des mere rabat. De får lov til at få refunderet beløbet, hvis samarbejdet viser sig ikke at fungere. Det frasorterer en del useriøse kunder. Det kan klart anbefales i konsulent verden....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tidligere i denne tråd blev der talt om en standart kontrakt, som kunden skulle skirve under på. Sådan en kontrakt skal jo nok udarbejdes i samarbejde med en advokat. Er der nogen der ved, om man selv kan "plotte" eks. priser og ydelser ind i denne kontrakt, alt efter hvad kunden bestiller? På den måde ville kontrakten jo være et engangs investment. Tænker man på én efterfølgede anmeldelse, anklade etc., gør en sådan kontrakt arbejdet meget nemmere. Desuden signaliserer man derved til kunden, at man mener det her seriøst. 

Et andet problem kan jo være, når kunden mener at kunne bestemme over hvornår og hvordan han vil betale. Det går jo ud over likviditeten i virksomheden.

Mvh

Linnart Sining Felkl

Kontakt Tyskland

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jurarådgiver Ulrik Guldbæk:

Hvis og såfremt firmaet med rette gør den indsigelse gældende, kan du i stedet for rette dit krav mod N som den, der med urette (dvs. uden at fuldmagten er i orden) optræder som fuldmgtig.

Den er jeg med på ... men hvad så hvis de, som de jo siger i tlf at de vil, hævder at de var af den opfattelse at vi havde en fast-pris aftale?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Baagøe Thomsen:

Er det et problem, du har tit?

Ja det er faktisk et tilbagevendende problem at folk ikke gider betale og kommer med tåbelige undskyldninger

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

de tager sig ikke af sager hvor kunder ikke gider betale deres regninger, det har man domstolene til og eventuelt fogeden til at inddrive i tilfælde af at en sag vindes.

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har:

  1. Denne sag
  2. En tilsvarende, hvor en kunde har hyret mig til at udføre et arbejde, timeprisen var x,-/t nu hvor projetet er færdig og kunden har betalt første faktura nægter de at betale anden faktura fordi de mener at der var aftalt fast. Der er intet aftale grundlag her. Twisten er på ca. 20.000kr
  3. En anden sag, hvor der er betalt flere fakturaer med henvisning til forretningsvilkår. Der foreligger en kontrakt som oprindeligt blev underskrevet af kunden, dog har jeg ikke den underskrevne kopi mere. Twisten drejer sig om en efterregning som kunden nægter at betale, det drejer sig blandt andet om support timer og betaling for ekstra ydelser de har bestilt. Kunden spiller dum og uforstående overfor den aftale han har indgået, beløbet er på cirka 50.000kr.
  4. En tredie sag er en kendt konkursrytter der har haft noget udstyr stående hos os, han har altid betalt for sent og her i foråret satte vi ham stolen for døren og bad ham betale rettidigt ifht. den indgående kontrakt, ellers ville hans aftale blive afbrudt og rest-betalingen ville blive indraget via domstolene, her er også tale om cirka 50.000kr

(Amino crew: Gider i ik godt snart fikse punktopstillinger?)

Er der nogen her på Amino som vil hjælpe mig med at få nogen af alle de penge hjem, evt. en advokat eller jurist med et godt tilbud? Evt noget alá ... no-cure-low-pay, krisen rammer jo os alle :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Ja det er faktisk et tilbagevendende problem at folk ikke gider betale og kommer med tåbelige undskyldninger

 

Sjovt det altid er dig der render ind i problemer med kunder og revisorer, måske skulle du overveje om der var ting der kune gøres anderledes i fremtiden.

Mvh

Ravn

Side 5 ud af 6 (56 indlæg)